فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  

این نوع ارکیده به ارکیده‌ی پروانه‌ای یا ارکیده شاپرکی نیز معروف است( به دلیل شباهت گل این گياهان به شب پره های در حال پرواز) ،فالونوپسیس ها معمولا دارای 3-6 برگ بسیار وسیع می باشند . سنبله گل از بین این برگ ها بیرون می آید.این گل ها می تواند در هر رنگ ، از جمله سفید ، صورتی، زرد ، راه راه یا لکه دار باشد . گل ها معمولا 5.1-10.2 سانتی متر قطر و 30.5-45.7 سانتی متر طول دارند.گیاه بالغ ممکن است 3-20 گل داشته باشد.معمولاً حداقل یکبار و گاهی تا سه بار در سال می‌توانند گل بدهند.
چگونه از ارکیده فالونوپسیس نگهداری کنیم ؟ - فوت و فن های باغبانی
چگونه از ارکیده فالونوپسیس نگهداری کنیم ؟ - فوت و فن های باغبانی

گیاه خود را بیش از اندازه آب ندهید !آبیاری زیاد یکی از دلایل مرگ ارکیده است و شما ممکن است تا زمانی که که گیاه از بین برود متوجه دلیل آن نشوید .فالس ها گیاهان اپیفیت هستند به این معنی که در طبیعت ریشه های خود را به یک درخت یا سنگ متصل و مواد مغذی خود را از آنها می گیرند. غالبا، ارکیده هایی که در جعبه های بزرگ نگهداری می شوند بیش از حد آبیاری می شوند.این گیاهان در نهایت به دلیل آبیاری زیاد دچار پوسیدگی ریشه می شوند .ریشه ها در این حالت سخت و شکننده می شود.ريشه های سالم بايد ضخيم به رنگ سبز( سبز روشن ) باشند.بنابر این ایده خوبی است که قبل از اینکه گیاه را به خانه بیاورید ،ریشه های تازه را بررسی کنید .اگر همه ی ریشه ها قهوه ای و پیچ و تابدار است ،زمان تعویض گلدان و حذف ریشه های پوسیده فرا رسیده است .وقتی شما می خواهید به گیاه آب دهید (در اکثر خانه ها هفته ای یکبار آبیاری انجام می شود ) انگشت خود را در بستر فرو کنید ،اگر خاک خیس بود یعنی زمان آبیاری هنوز فرا نرسیده .اجازه دهید آب اضافی از زیر گلدان خارج شود . آبیاری را از بالا یا از بین برگ ها انجام ندهید زیرا باعث پوسیدگی و از بین رفتن گیاه خواهد شد .به خاطر داشته باشید که آبیاری کم بهتر از آبیاری زیاد می باشد .



چگونه از ارکیده فالونوپسیس نگهداری کنیم ؟


گلدان ارکیده خود را به درستی انتخاب کنید ،گلدان روشن کمک می کند که شما به گیاه خود بیش از اندازه آب ندهید .در طی این مدت ممکن است شما بخواهید گیاه خود را در مکان مرطوب تری مثل حمام نگه دارید( تا زمانی که مقداری نور به گیاه برسد )،فالس ها را می توان در انواع بستر های مخصوص کاشت ،اما مهم این است که بستر گلدان به ریشه ها اجازه دریافت هوا را دهد و به سرعت نیز خشک شود .بنابر این هرگز از خاک های مخصوص گیاهان آپارتمانی برای این گیاه استفاده نکنید ،یکی از آسان ترین ترکیب ها که برای ارکیده می توان استفاده کرد ،بارک (پوست درخت ) است .بهترین خاک ترکیبی از سه پنجم بارک ،یک پنجم پرلایت و یک پنجم خزه خشک است .اگر می خواهید گلدان را تعویض کنید برای ارکیده خود گلدان پلاستیکی انتخاب کنید ،گلدانی متناسب با ریشه گیاه انتخاب کنید (نه برگ ها ) ،گلدان کوچک تر همیشه بهتر است زیرا خاک سریع تر خشک می شود .سوراخ های زهکشی گلدان را باز کنید .ارکیده را در وسط گلدان قرار دهید و اطراف آن را با مخلوط بارک پر کنید .به آرامی گلدان را به زمین زنید تا گیاه در خاک محکم شود .می توانید گلدان را در یک ظرف تزئینی قرار دهید و تنها زمان آبیاری گلدان را از ظرف خارج کنید .زمانی که گیاه را آبیاری می کنید می توانید ریشه های هوایی را با یک اسپری مه پاشی کنید .



چگونه از ارکیده فالونوپسیس نگهداری کنیم ؟


گلدان ارکیده خود را در نور مستقیم خورشید قرار ندهید ،فالونوپسیس ها نیاز به نور کمیتری دارند .نور مستقیم باعث سوختگی برگ ها می شود .نور پخش یا نور اول صبح پنجره شرقی برای آن مناسب است .چراغ های سقفی خانه ها جوابگوی نیاز ارکیده نیست بنابر این حتما گیاه خود را در نزدیکی پنجره نگهداری کنید .کافی نبودن نور مانع شکوفایی مجدد گل است ،بنابر این اگر 6 ماه از گل دهی اول گذشت و شکوفه ها مشاهده نشد ،باید گیاه را در مکان پر نور تری قرار دهید .



چگونه از ارکیده فالونوپسیس نگهداری کنیم ؟


گلدان را در مکان گرمی قرار دهید ،فالونوپسیس ها محیط سرد را دوست ندارند .دما در شب نباید از 16 درجه کمتر شود .دما در طول روز در محدوده ی 21 تا 27 درجه برای ارکیده مناسب است .



چگونه از ارکیده فالونوپسیس نگهداری کنیم ؟


فراموش نکنید که به آنها غذا دهید :فالونوپسیس ها به کود رقیق یک بار در ماه نیاز دارند.شما باید حدود نیمی از میزان توصیه شده از کود که بر روی برچسب نوشته شده را برای گیاه خود استفاده کنید و از کود هایی که فقط از اوره نیتروژن تشکیل شده باشد اجتناب کنید زیرا باعث سوختن ریشه ها می شود .از فرمول کودی 10/10/10 یا 20/20/20 می توانید استفاده کنید.چند فرمول ویژه برای ارکیده نیز وجود دارد، اما همه آنها تقریبا شبیه هستند.



چگونه از ارکیده فالونوپسیس نگهداری کنیم ؟


اگر اولین بار است که تصمیم گرفته اید از گیاه ارکیده مراقبت کنید ،گیاهی با ریشه های ضخیم وبزرگ و برگ های براق که بیش از حد افتاده نشده باشند انتخاب کنید .



چگونه از ارکیده فالونوپسیس نگهداری کنیم ؟
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.