فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹         
  

نارون بهترین گیاه برای مبتدی ها است و آنهایی که به تازگی پرورش بونسای را شروع کرده اند .در هر دو محیط باز و بسته می تواند زندگی کند .نور شدید خورشید و سرمای یخبندان برای آن فرق نمی کند .به سادگی و فوریت برگ های ریز از شاخه ها خارج و گیاه را می پوشاند .بافت تنه بر حسب گونه ها متفاوت است و در بعضی سخت و خشن و قاچ قاچ است .گونه های با چوب نرم و لطیف احتیاج به نگهداری به گونه ای دارند که در هنگام تغییر در درجات حرارت جابجایی آن به تدریج انجام گیرد .
پرورش و نگهداری از بونسای نارون - فوت و فن های باغبانی
پرورش و نگهداری از بونسای نارون - فوت و فن های باغبانی

یکی از مشخصات برجسته نارون چینی تولید برگ و شاخه انبوه است که در کوتاه ترین مدت اندام هوایی زیبایی را به بینندگان عرضه می دارد .



پرورش و نگهداری از بونسای نارون


نارون نور شدید خورشید را دوست دارد اما در روزهای داغ تابستان بهتر است برای آن حفاظ سایه ای به هر نحو ممکن درست شود.خصوصا آنهایی که بافت ظریف دارند.گونه هایی که در محیط بسته نگهداری می شوند هرگز نباید نزدیک شیشه پنجره با نور مستقیم آفتاب قرار داد.به رغم دوست داشتن آفتاب سایه را نیز می پسندند.در شرایط محیط بسته تقریبا همیشه سبز و در شرایط محیط باز جزء گیاهان خزان کننده است .



پرورش و نگهداری از بونسای نارون


نارون ممکن است با تغییر در شرایط محیطی شروع به خزان نمودن کند اما با فراهم و مساعد شدن شرایط گیاه سلامت خود را باز خواهد یافت.این گیاه را باید از درجات حرارت پایین تر از 5 درجه زیر صفر و همچنین باد های شدید محافت نمود .باران های طولانی ممکن است به گیاه صدمه وارد کند .بر عکس سایر گیاهان که در بهار وتابستان نیاز به آب فراوان دارند در این گیاه فقط مرطوب نگه داشتن خاک کافی است و در زمستان اگر خاک کمی خشک شود ضرری برای گیاه ندارد .



پرورش و نگهداری از بونسای نارون


هرس و سر برداری » شاخه های ناخواسته را در اوایل بهار یا سه هفته قبل یا سه هفته بعد از تعویض گلدان حذف کنید.در صورتیکه در وسط تابستان هر س کنید توده ای از شاخه از محل زخم هرس خارج می گردند.شاخه هایی که تشخیص می دهید ضعیف هستند در وسط تابستان حذف کنید تا شاخه های قوی تر جایگزین آنها گردد.با هر سر برداری، شاخه ای از بغل هر برگ خارج می گردد و آرایش شاخه ها به گونه ای است که هر مبتدی با کمی دقت می تواند درک کند کدام شاخه را هرس یا سر بردای نماید. شاخه ها را به گونه ای سر برداری کنید که در آنها فقط یک یا دو برگ باقی بماند.شاخه های در هم رفته را حداقل 2 بار در سال حذف کنید .



پرورش و نگهداری از بونسای نارون


هر 1 تا 3 سال در بهار گلدان احتیاج به تعویض دارد .ریشه ها وضعیت خاصی دارند و خیلی شکننده هستند .حتما سعی کنید در جدا کردن ریشه ها از گلدان وسیله کاملا تیز به کار ببرید .به گونه ای که با یک حرکت ریشه ها از گلدان جدا گردد.خاک مورد نیاز خاک مخصوص بنسای یا آکاداما است .



پرورش و نگهداری از بونسای نارون


مواد غذایی متعادل در فصل های رشد مورد نیاز بونسای است و اگر در زمستان رشد ادامه پیدا نمود تغذیه با مواد ضعیف تر و بدون ازت را ادامه دهید .



پرورش و نگهداری از بونسای نارون
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.