فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

تاجریزی زینتی گیاهی بوته ای به ارتفاع 40 سانتیمتر است که به دلیل داشتن میوه های زینتی آن پرورش داده می شود.برگ های بوته با کرک های متراکم به حالت بیضی موجی نیزه ای با طولی برابر 8 سانتیمتر و عرض 3 سانتیمتر می باشد .گل ها این گیاه دارای 5 گلبرگ جدا و سفید رنگ است که به صورت انفرادی و یا گروهی در ماه های خرداد تا تیر در بخش محوری برگ تشکیل می گردد.
نگهداری از گوجه فرنگی زینتی یا تاجریزی زینتی - فوت و فن های باغبانی
نگهداری از گوجه فرنگی زینتی یا تاجریزی زینتی - فوت و فن های باغبانی

اهمیت این گیاه به خاطر میوه های زیبایش است که در پاییز ظاهر می گردند.در اوایل مهر پس از گل دهی ،میوه های سبز رنگ تشکیل شده و سپس به نارنجی متمایل به قرمز تغییر رنگ می دهد .بعضی از واریته های آن دارای میوه زرد رنگ هستند.میوه ها در این گیاه سمی هست و باید از دسترس کودکان دور نگه داشته شود .



نگهداری از گوجه فرنگی زینتی یا تاجریزی زینتی


در زمان تشکیل میوه، بوته ها بایستی تا حد ممکن در معرض نور خورشید قرار گیرند .پس از ریزش میوه ها برای یک ماه بوته ها تحت شرایط استراحت قرار می گیرند.در صورت تمایل می توان برای میوه دهی سال دوم شاخه ها را شدیدا هرس کرده و بوته ها را برای ماه های بهار و تابستان که با نور شدید همراه است نگهداری کرد .برای رسیدن میوه ها بوته ها تحت دمای 14 تا 16 درجه سانتیگراد نگهداری شده .همچنین گلدان ها در درون ظرف محتوی شن مرطوب قرار می گیرند.



نگهداری از گوجه فرنگی زینتی یا تاجریزی زینتی


بوته ها در دوره رشد به آب فراوان نیاز داشته اما بایستی از ایجاد حالت غرقابی جلوگیری شود .بوته ها در زمان گل دهی به اسپری آب نیاز دارند.پس از ریزش میوه در طی دوره استراحت زمستانه بایستی از خشک شدن کامل خاک گلدان جلوگیری شود .تغذیه گیاه در هر دو هفته یکبار توسط کود مایع صورت می گیرد.در زمان خواب ،بوته ها به تغذیه نیاز ندارند .



نگهداری از گوجه فرنگی زینتی یا تاجریزی زینتی


تعویض گلدان ها در بهار صورت می گیرد.خاک گلدان شامل پیت و ماسه به نسبت مساوی می باشد .ازدیاد بوته ها در بهار از طریق کاشت بذر در گلدان و سپس پوشاندن آن توسط کیسه های پلاستیک و تعبیه سوراخ روی آن صورت می گیرد.بوته ها در همان سال میوه تولید می کنند.



نگهداری از گوجه فرنگی زینتی یا تاجریزی زینتی


گلدان را در تابستان باید در خارج ار ساختمان نگهداری گردد، اما در زمستان بهتر است به داخل خانه منتقل شود تا در معرض سرمای زمستان قرار نگیرد.این گیاه را میتوان چندین سال در گلدان نگهداری کرد ولی بهتر است هر ساله با کاشت بذر که به آسانی صورت میگیرد آن را تعویض نمود.



نگهداری از گوجه فرنگی زینتی یا تاجریزی زینتی
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.