فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

گیاهان خانگی مورد نظر را قبل از اینکه به تراریوم ببرید روی زمین بر حسب اینکه تراریوم از چه جهتی مشاهده می گردد آرایش کنید،گیاهان پا بلند را در عقب و پاکوتاه ها در جلو و یا پابلند ها در مرکز و پاکوتاه ها در اطراف آن بچینید .از گیاهانی از قبیل خال صورتی ،آسپاراگوس ،استرومانت ،پیله آ ،فیکوس ،فیتونیا و ...می توان استفاده کرد .
نحوه کاشت گیاهان در تراریوم  - فوت و فن های باغبانی
نحوه کاشت گیاهان در تراریوم  - فوت و فن های باغبانی

کف تراریوم را با لایه ای از سنگریزه به ضخامت 2.5-5 سانتی متر فرش و چند قطعه ذغال ریز به آن اضافه کنید.2.5 سانتیمتر کمپوست روی سنگریزه ها بریزید.



نحوه کاشت گیاهان در تراریوم


گیاهان را به ترتیب از گلدان خارج کرده و به شدت تکان دهید تا مقداری از خاک جدا گردد.خاک های بیشتری را با دست حذف و ریشه ها را نیز هرس کتید تا بهتر بتوانند در تراریوم جا داده شوند.



نحوه کاشت گیاهان در تراریوم


گیاهان را بر حسب نقشه طرح به تراریوم وارد کنید .قبلا برای هر کدام از آنها چاله ای حفر کنید.بر حسب نوع گیاه . حجمی گه نهایتا اشغال می کنند بین آنها فاصله دهید.



نحوه کاشت گیاهان در تراریوم


خاک بیشتری به تراریوم اضافه کنید و اطراف ریشه گیاهان جا دهید.با وسیله ای خاک اطراف ریشه ها را فشرده کنید تا حباب های هوا از لا به لای خاک خارج شوند .برای جلوگیری از خشک شدن خاک و خوش منظر شدن سطح آن مقداری سنگریزه نخودی و یا خزه در فضای بین گیاهان اضافه و با وسیله ای که در اختیار دارید آن را پخش کنید.



نحوه کاشت گیاهان در تراریوم


تراریوم آماده است .گیاهان را با آب فشان به خوبی مه پاشی کنید تا خزه ها به خوبی خیس شوند و در نهایت در بالایی تراریوم را بگذارید .



نحوه کاشت گیاهان در تراریوم
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.