فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز یکشنبه ۱۴۰۳/۳/۲۷         
  

جک فروت میوه ای سبزرنگ، آبدار و معطر و جزو بزرگترین میوه‌های جهان است.با نواحی گرم و مرطوب سازگاری دارد. در مناطق گرم و نیمه گرمسیری مرطوب مانند نواحی ساحلی گرم می روید. بیشترین رشد و نمو در مناطق گرمسیری اتفاق می افتد.درخت جک فروت مقاومت متوسطی نسبت به خشکی دارد.
نحوه ی کاشت و پرورش میوه ی استوایی جک فروت  - فوت و فن های باغبانی
نحوه ی کاشت و پرورش میوه ی استوایی جک فروت  - فوت و فن های باغبانی

درخت جک فروت بوسیله بذر، پیوند و قلمه ممکن است تکثیر شود. در برخی مناطق تکثیر وسیله کاشت بذر انجام می‌شود. درختان جک فروت تولید شده بوسیله بذر نسبت به سایر درختان تولید شده با بذر زودتر به تولید میوه می‌رسند و در سال سوم تا چهارم به تولید میوه می‌رسند. بذرها باید از درختان دارای تولید و عملکرد بالا جمع آوری شوند. همچنین درختان باید ویژگی های باغبانی و زراعی خوبی مانند مقاومت نسبت به آفات و بیماری ها، اندازه میوه مناسب و کیفیت بالا داشته باشند. بذر این درخت کوتاه عمر است و تنها به مدت 30 روز قادر است زنده بماند. دربسیاری از مناطق روی پایه های بذری پیوند زده می‌شود.



نحوه ی کاشت و پرورش میوه ی استوایی جک فروت


درختان جک فروت در خاک با زه کشی خوب رشد می‌کنند. درختان به خاک شنی، شنی لومی دارای زه کشی مناسب با pH بالا و خاک های قلیایی قابل کشت هستند. درختان جک فروت بهتر است در مکان دارای آفتاب کامل قابل کشت است. منطقه ای در باغ که دورتر از سایر درختان است برای کشت این درخت مناسب هستند.این درخت اگر هرس نشود اندازه بزرگی پیدا خواهد کرد. گرم ترین منطقه باغ برای کشت این درخت انتخاب شود مکانی که آب در آن جمع نمی‌شود.



نحوه ی کاشت و پرورش میوه ی استوایی جک فروت


درخت جک فروت مقاومت متوسطی نسبت به خشکی دارد. اگر چه این درخت برای داشتن رشد مطلوب و تولید میوه باید به طور مرتب آبیاری شود. این درخت نسبت به آبیاری غرقاب یا خاک بدون زه کشی و مرطوب به مدت طولانی حساس است. درختان ممکن است نسبت طی 2 تا 3 روز در خاک مرطوب از بین بروند کافی در سالهای اول برای درختان باید انجام شود. آبیاری منظم بعد از کشت لازم است. در درختان بالغ آبیاری در طی دوره های خشکی و به خصوص در دوره بین تولید گل تا میوه دهی باید منظم انجام شود.



نحوه ی کاشت و پرورش میوه ی استوایی جک فروت
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.