فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  


خالص سازی بذر توسط زارعین :

بذر اصلاح شده ای که در اختیار زارعین قرار می گیرد پس از یک یا چند بار تکثیر مجدد خلوص خود را از دست می دهد.
زارعین می بایستی تا سرحد امکان از بذر گواهی شده و دست اول برای کاشت استفاده نمایند. خالص سازی ارقام موجود معمولاً توسط موسسات یا اشخاص با صلاحیت انجام میشود.

در این فرآیند ، بسته به ضوابط و عملیاتی که برای خالص سازی رقم بکار می رود، ممکن است بذر گواهی شده، ثبت شده ، پایه و یا حتی مادری حاصل گردد. گاهی کشاورز به بذر گواهی شده دسترسی ندارد و لازم است به خالص سازی بذر خود بپردازد.

در اینجا و بدون وارد شدن به بحث های مفصل و پیچیده اصلاح نباتات ، روشهایی را که زارعین می توانند برای خالص سازی بذر خود بکار گیرند توضیح داده می شوند.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.