فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

نامPermethrin :

حشره کش غیر سیستماتیک تماسی-گوارشی که خاصیت دورکنندگی دارد.

بمحض مشاهده آفت سمپاشی صورت گیرد.


این سم دارای اسامی تجارتی پرترین، كورسایر، كافیل، پونس، پرماسكت ایندوترین، تالكورد، اسلومولكسین و اكتیبان است.


در سال 1973 به وسیله الیوت و همكاران معرفی گردید و با نام تجارتی آمبوش به بازار عرضه شده است .

فرمول مولكولی C21H20Cl2O3 ، نقطه ذوب 35ـ34 درجه سانتیگراد، نقطه جوش 200 درجه سانتیگراد است .

پرمترین یك حشره‌كش با طیف وسیع بوده و دوام متوسطی دارد. این حشره‌كش برای انسان و دام بی‌خطر است. پیرمترین به صورت مخلوطی از دو ایزومرسیس و ترانس به نسبت 20 به 60 می‌باشد. 4000ـ430 =LD50 میلی‌گرم بر كیلوگرم برای موش صحرایی است .

پرمترین دارای خاصیت تماسی و گوارشی است. این سم تا حدودی دارای خاصیت دور كنندگی است. پرمترین به صورت امولسیون 25 دصد در بازار یافت می‌شود.

از این سم بر علیه برگخوار مصری-کرم ساقه خوار و مینوز برگ برگخوار چغندرقند، مینوز لكه گرد و سایر برگخوارها توصیه می‌گردد به علاوه روی آفات پنبه و آفات درختان میوه، سبزیجات و توتون مؤثر است. 4000 =LD50 میلی‌گرم بر كیلوگرم برای موش صحرایی می‌باشد .

در ایران این سم محبوبیت زیادی بین باغداران و زارعین دارد ولی نباید از اثرات جانبی آن غفلت كرد. در خاك و آب سریعاً تجزیه می‌شود. حداكثر باقیمانده مجاز این سم در محصولات زراعی 1 میلی‌گرم بر كیلوگرم وزن محصول است.

در حیوانات خونگرم زنجیر استر هیدرولیز شده و پس از هیدرواكسیلاسیون بالاخره به صورت گلوكوزیداسید دفع می‌گردد. این سم پادزهر اختصاصی ندارد
حشره کش پرمترین ( آمبوش )
حشره کش پرمترین ( آمبوش )
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.