فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  

صدها آفت کش در بازار وجود دارد و تلاش برای کشف اینکه کدام محصولات واقعاً ایمن هستند می تواند شما را دیوانه کند.بنابراین استفاده از آفت کش های ارگانیک را پیشنهاد میکنیم. زیرا اصطلاح "ارگانیک" به طور خودکار به این معنی نیست که هیچ ماده شیمیایی خطرناکی در محصول وجود ندارد. به سادگی به این معنی است که هیچ یک از ترکیبات مصنوعی نیستند. با این حال، وقتی صحبت از کنترل طبیعی آفات می شود، چندین آفت کش ارگانیک وجود دارد که نسبت به سایر گزینه های موجود، ایمن تر و موثرتر هستند
نحوه استفاده از آفت کش های ارگانیک برای باغبانی
نحوه استفاده از آفت کش های ارگانیک برای باغبانی

استفاده از آفت کش های ارگانیک

روغن چریش

از روغن چریش در طول فصل رشد برای کنترل آفات رایج استفاده کنید.روغن چریش یکی از محبوب ترین موارد استفاده از آفت کش های ارگانیک است به دلایلی یکی از محبوب ترین آفت کش های ارگانیک است. گیاهان را در یک لایه محافظ روغن می پوشاند که بسیاری از آفات رایج مانند مگس سفید، شته ها، سوسک ها و کنه های عنکبوتی را خفه می کند. از آنجایی که روغن چریش سبک‌تر از روغن باغبانی است، برای ماه‌های تابستان که نمی‌خواهید گیاهان خود را با مواد ضخیم‌تری بپوشانید که ممکن است رشد گیاهان را سخت‌تر کند، انتخاب بهتری است.روغن چریش از دانه های درخت چریش به دست می آید. این یکی از بهترین آفت کش ها است زیرا تا حد زیادی برای انسان و پستانداران غیر سمی است. همچنین طیف وسیعی از آفات را هدف قرار می دهد که آن را به یک آفت کش عمومی عالی تبدیل می کند.بنابراین روغن چریش یکی دیگر از روغن هایی است که در موارد استفاده از آفت کش های ارگانیک به کار میرود.

روغن چریشروغن چریش

روغن باغبانی

روغن باغبانی را برای محافظت از گیاهان زمستان گذران در فصل خارج انتخاب کنید. روغن های باغبانی هم  شبیه روغن چریش است اما کمی غلیظ تر و قوی تر است. مانند روغن چریش، گیاهان را در لایه ای از روغن می پوشاند که بسیاری از آفات رایج را خفه می کند. با این حال، از آنجایی که ضخیم تر است، بهتر است از روغن باغبانی در پاییز و اوایل بهار استفاده کنید، زمانی که گیاهان می توانند از لایه محافظ ضخیم تری بهره مند شوند. روغن باغبانی معمولاً از ترکیب روغن نباتی، نفت و برخی حشره کش های طبیعی ساخته می شود. مانند روغن چریش، تا حد زیادی برای پستانداران و انسان غیر سمی است.پس روغن باغبانی هم در موارد اسفاده از آفت کش های ارگانیک به کار میرود.

روغن باغبانی را در دمای زیر 40 درجه فارنهایت (4 درجه سانتیگراد) استفاده نکنید. خوشبختانه، شما واقعاً نیازی به نگرانی در مورد آفات در این سرما ندارد .این روغن هم یکی از مهم ترین موارد استفاده از آفت کش های ارگانیک است.

beauveria bassiana

اگر کنه، تریپس، شته یا مگس سفید دارید، beauveria bassiana سم حشره کش باواریا بازیانا (ناتورالیس) را انتخاب کنید. Beauveria bassiana قارچی است که به طور طبیعی در خاک های خاصی رشد می کند که در موارد استفاده از آفت کش های ارگانیک به کار میرود. این یک قارچ انگلی است که به آفات معمولی مانند کنه ها، تریپس و سایر حشرات حمله می کند که به گیاهان باغ حمله می کنند. اگر شما یکی از این آفات هستید که به باغ شما نفوذ کرده است، یک آفت کش ارگانیک انتخاب کنید که beauveria bassiana را به عنوان ماده اصلی آن ذکر کرده است. 

Beauveria bassiana رایج ترین ماده ای است که برای مبارزه با کشتن ساس استفاده می شود. همچنین سوسک ها، مورچه های آتشین، ملخ ها، حشرات بدبو و شپشک ها را هدف قرار خواهد داد. beauveria bassiana یکی از قارچ های انگلی است که در موارد استفاده از آفت کش های ارگانیک به کار میرود.

Beauveria bassiana عموماً در اطراف افراد بی خطر است، اما اگر قارچ به ریه ها یا گوش های شما نفوذ کند و سیستم ایمنی شما سرکوب شده باشد (یعنی HIV دارید یا در حال انجام درمان های سرطان هستید) ممکن است در معرض خطر عفونت قرار بگیرید.

استفاده از آفت کش های ارگانیک -استفاده از آفت کش های ارگانیک -

باسیلوس تورنجینسیس (BT)

اگر کرم یا پشه دارید، باسیلوس تورنجینسیس (BT) را انتخاب کنید.اگر با یکی از این آفات سر و کار دارید، حشره کشی را انتخاب کنید که BT را به عنوان ماده اصلی آن بر روی برچسب ذکر کرده است. BT یک باکتری طبیعی است که حشرات خاصی را برای خوردن آن جذب می کند.  وقتی مصرف می شود، BT از طریق معده حشره می خورد و آنها را می کشد.
BT یک وعده غذایی جذاب برای برخی از حشرات دیگر است، اما واقعاً برای کاترپیلارها یک وعده غذایی مفید است. 
BT می تواند باعث آسیب جزئی به گیاهان حساس شود، اما برای انسان و پستانداران کاملا بی خطراست.بنابراین یکی از باکتری های طبیعی  که در موارد استفاده از آفت کش های ارگانیک است.

ترکیب جوش شیرین با روغن

برای کنترل قارچ ها یک محصول بی کربنات آلی انتخاب کنید. اگر در باغ خود با قارچی سروکار دارید، یک آفت کش ارگانیک حاوی بی کربنات سدیم، که نام علمی فانتزی جوش شیرین است، انتخاب کنید. جوش شیرین به خودی خود در مبارزه با قارچ عالی نیست، اما وقتی با یک محصول روغنی (مانند چریش یا روغن باغبانی) مخلوط شود، در از بین بردن عفونت های قارچی رایج عالی است. جوش شیرین یکی از موارد استفاده از آفت کش های ارگانیک است.

جوش شیرین به خودی خود به گیاهان شما آسیب می رساند زیرا با خیس شدن و خشک شدن بارها و بارها، پسماند سمی از خود باقی می گذارد.

استفاده از آفت کش های ارگانیکاستفاده از آفت کش های ارگانیک

خاک دیاتومه

از خاک دیاتومه برای جلوگیری از شپش ها، سوسک ها و کک ها استفاده کنید. خاک دیاتومه یک سنگ طبیعی مبتنی بر سیلیس است که به صورت پودر ریز مچاله می شود. این خاک یکی از پرکاربردترین موارد استفاده از آفت کش های ارگانیک است .اغلب با خاک باغبانی مخلوط می شود زیرا بدون آسیب رساندن به گیاهان از آفات جلوگیری می کند. یک کیسه خاک دیاتومه بردارید تا شپش ها، سوسک ها و کک ها را از باغ خود دور کنید.

خاک دیاتومه برای انسان بی خطر است. در واقع، یک نسخه غذایی از این مواد در خمیر دندان، کرم‌های پوست، دارو و فیلترهای آب یافت می‌شود.
خاک دیاتومه روغن ها و چربی های موجود در اسکلت بیرونی حشره را جذب می کند. این باعث می شود آنها بمیرند یا منطقه را ترک کنند و به دنبال مکان امن تری برای اقامت بگردند.

از محصولات حاوی آرسنیک، استریکنین یا سولفات نیکوتین خودداری کنید. هر یک از این مواد ارگانیک هستند، اما واقعا برای انسان بی خطر نیستند. از آنجایی که گزینه های بسیار خوبی در بازار وجود دارد، هیچ دلیل واقعی برای انتخاب یک حشره کش با هر یک از این مواد موجود در آنها وجود ندارد. هنگام انتخاب محصول، لیست مواد تشکیل دهنده را اسکن کنید تا مطمئن شوید که این مواد در لیست نیستند. 
روتنون، رایانیا و سابادیلا نیز سمی هستند، اگرچه بسیار کمتر رایج هستند.
سولفات نیکوتین به عنوان گرد و غبار تنباکو نیز شناخته می شود. اینها در اصل یک چیز هستند.

کاربرد موثر آفت کش

برچسب را با دقت بخوانید و دستورالعمل های روی محصول را دنبال کنید. نحوه استفاده از آفت کش های ارگانیک متفاوت است. حتی سازندگانی که یک محصول را تولید می کنند دستورالعمل های کاربردی متفاوتی دارند. برچسب را به طور کامل بخوانید تا دستورالعمل ها را دنبال کنید و محصول را به طور ایمن و موثر اعمال کنید.

هشدار:

معمولاً برای استفاده از روغن ها به تجهیزات ایمنی نیاز ندارید، اما اگر با beauveria bassiana کار می کنید ممکن است به ماسک تنفسی یا گرد و غبار نیاز داشته باشید. فقط برچسب را بخوانید تا ببینید به چه نوع تجهیزات ایمنی نیاز دارید.


چریش آماده و روغن باغبانی را برای پوشش کامل گیاهان خود اسپری کنید. استفاده از آفت کش های ارگانیک چریش و روغن باغبانی معمولاً بسیار آسان است. فقط بطری اسپری را در باغ خود بیرون بیاورید، نازل را به وسیع ترین حالت اسپری بچرخانید و گیاهان خود را مستقیماً غبارآلود کنید. فراموش نکنید که نازل را زیر برگ ها بگیرید و قسمت های زیرین را نیز اسپری کنید!

شما معمولاً هر 7 تا 14 روز یکبار روغن چریش یا روغن باغبانی را استفاده می کنید تا زمانی که آفت از بین برود. همچنین اگر نگران ظاهر شدن آفات هستید، می توانید آن را به عنوان یک اقدام پیشگیرانه به صورت ماهانه اسپری کنید.


BT و بیکربنات

BT و بی کربنات را با گردگیر در اطراف گیاهان و خاک خود پخش کنید. محصولات BT و بی کربنات معمولاً به شکل پودر هستند. قوطی گردگیر خود را بارگیری کنید و آن را در اطراف گیاهان خود پمپ کنید تا آنها را در پودر بپوشانید. همچنین می‌توانید یک بطری پلاستیکی خالی بردارید، آن را با پودر پر کنید و در بالای بطری سوراخ‌هایی ایجاد کنید تا گیاهان خود را به صورت دستی گردگیری کنید. 
معمولاً هر 7 تا 10 روز یک بار از محصولات BT یا بی کربنات استفاده می کنید تا زمانی که دیگر آفتی وجود نداشته باشد.
برخی از این محصولات با آب فعال می شوند و باید قبل از اسپری روی گیاهان خود با آب مخلوط شوند.
اگر می خواهید از تنفس این محصولات جلوگیری کنید و از گردگیر بزرگتر استفاده می کنید، از ماسک گرد و غبار استفاده کنید.

قبل از مه پاشی بووریا باسیانا با آب سرد مخلوط کنید.

 Beauveria bassiana قارچی است که برای رشد باید با آب فعال شود. یک اسپری خالی بردارید و به ازای هر 0.25 گرم (0.95 لیتر) آب تقریباً ½ قاشق چایخوری (2 گرم) beauveria bassiana اضافه کنید و آن را با یک قاشق چوبی به مدت 1-2 دقیقه مخلوط کنید. سپس، گیاهان و خاک خود را کاملاً غبارآلود کنید تا آنها را در قارچ شکارچی بپوشانید. 
آفات معمولاً 3-5 روز پس از استفاده از قارچ می میرند. اگر هر گونه اشکالی را مشاهده کردید که یک پودر سفید روی آنها وجود دارد، کار می کند!
هر 5 تا 7 روز یکبار تا زمانی که آفات از بین بروند، برای گیاه ، بووریا باسیانا را مجدداً استفاده کنید.


خاک دیاتومه را در اطراف گیاهان باغ خود پخش کنید تا آن را اعمال کنید. کیسه خاک دیاتومه خود را بردارید و گوشه ای از کیسه را جدا کنید. آن را مستقیماً روی خاک بریزید تا آن را در اطراف گیاهان خود پخش کنید تا آفات را دور نگه دارید. اگر با یک آلودگی فعال سروکار دارید، مقداری از آن را مستقیماً روی گیاهان خود نیز بریزید.
زمین دیاتومه تا زمانی که خشک باشد و باد نباشد به کار خود ادامه خواهد داد. هرچند ممکن است لازم باشد هر زمان که باران می‌بارد یا باد می‌وزد، مقدار بیشتری از آن را دوباره استفاده کنید.

روش های جایگزین  استفاده از آفت کش های ارگانیک


روکش برای جلوگیری از آفات

گیاهان خود را در روکش های ردیف پارچه بپوشانید تا از آفات جلوگیری کنید.
 تعدادی روکش ردیف پیش ساخته بردارید و آنها را روی گیاهان خود بگذارید. یا روکش ها را به سمت پایین سنجاق کنید یا اجسام سنگین را در امتداد لبه ها قرار دهید تا در جای خود باقی بمانند. این از گیاهان شما در برابر آفات موجود در گیاهان شما محافظت نمی کند، اما باعث می شود بسیاری از حشرات هنگام رشد روی گل ها یا بوته های شما فرود نیایند! 
کشاورزان حرفه ای و نهالستان ها معمولاً از پوشش های پارچه ای برای محافظت از گیاهان خود در جوانی استفاده می کنند.
پوشش ردیفی ، پروانه ها، سوسک های بزرگ، شته ها و کک ها را از گیاهان شما دور نگه می دارد.

پوشاندن گیاهان با روکش های پارچه ایپوشاندن گیاهان با روکش های پارچه ای

تله چسبناک

برای گرفتن سوسک، مگس سفید و برگ خوار چند تله چسبناک بگذارید. تله های چسبنده قطعات روشنی از مواد فوم هستند که با چسب پوشانده شده اند. این رنگ حشرات شکارچی خاصی را جذب می کند و آنها را در اطراف باغ شما نگه می دارد. اگر می‌خواهید شک در مورد یک آفت خاص را تأیید کنید، این یک گزینه عالی است به جای استفاده از آفت کش های ارگانیک، زیرا می‌توانید یک نمونه بگیرید و نگاه عمیق‌تری داشته باشید.
این تله‌ها مگس‌های میوه، فلس‌ها، پشه‌ها، شپشک‌ها، شپشک‌های آردآلود و تریپس را نیز جذب می‌کنند.

استفاده از چسب زرد یا تله چسبناکاستفاده از چسب زرد یا تله چسبناک

حشره مفید برای شکار آفات

چند حشره مفید برای شکار آفات خاص معرفی کنید. بسیاری از حشرات برای باغ شما مفید هستند و می توانید حشرات مفید خاصی را خریداری کرده و برای کنترل آفات در باغ خود رها کنید. اگر باغچه ای قوی دارید و نگران آسیب دیدن گیاهان خود هستید، این گزینه عالی است جایگزین استفاده از آفت کش های ارگانیک. همچنین اگر چند حشره مفید دارید که نمی‌خواهید تصادفاً با روغن یا آفت‌کش از بین ببرید، آنها انتخاب خوبی هستند.

هدف گذاری خاص:

. کفشدوزک ها

 – کفشدوزک ها شته ها، تخم حشرات و شپشک های آرد آلود را هدف قرار می دهند. آنها شکارچیان وحشی هستند که تا زمانی که همه آفات از بین بروند، به کار خود ادامه خواهند داد.

کفشدوزک هاکفشدوزک ها




. بالتوری سانان

 - بالتوری ها شکارچیان قوی هستند که شته ها، تخم پروانه ها، فلس و اساساً هر حشره کوچک دیگری را می کشند. نقطه ضعف اصلی این است که آنها بوی بدی دارند و می توانند هزینه بیشتری نسبت به سایر حشرات شکارچی داشته باشند.

بالتوری سانانبالتوری سانان



. کنه های درنده

- کنه های درنده سایر کنه ها را هدف قرار می دهند. آنها واقعاً ارزان هستند و قبل از ترک باغ شما، کلنی های کنه را کاملاً از بین می برند.

کنه های درندهکنه های درنده




. سوسک‌های زمینی

 – سوسک‌های زمینی برای کرم‌ها و کرم‌ها عالی هستند. آنها همچنین به حلزون‌ها و راب‌ها حمله می‌کنند، اگر این مشکل باشد. متاسفانه، آنها تا حدی بزرگ هستند و اگر اشکالات بزرگ شما را آزار دهند، ممکن است شما را نگران کنند.

سوسک های زمینیسوسک های زمینی








  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.