فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  

استراتژی موثر برای کاهش استفاده از آفت کش ها در کشاورزی هنگامی که یک قطعه زمین بزرگ را مدیریت می کنید، کنترل آفات بدون استفاده از مواد شیمیایی خشن مانند آفت کش ها می تواند دشوار باشد. با این حال، همانطور که تحقیقات بیشتری در مورد خطرات استفاده از آفت کش ها برای سلامت انسان و حیات وحش انجام می شود، ممکن است به فکر تغییر روش های دیگر باشید.
استراتژی موثر برای کاهش استفاده از آفت کش ها در کشاورزی
استراتژی موثر برای کاهش استفاده از آفت کش ها در کشاورزی

استراتژی  موثر برای کاهش استفاده از آفت کش ها در کشاورزی

هنگامی که یک قطعه زمین بزرگ را مدیریت می کنید، کنترل آفات بدون استفاده از مواد شیمیایی خشن مانند آفت کش ها می تواند دشوار باشد. با این حال، همانطور که تحقیقات بیشتری در مورد خطرات استفاده از آفت کش ها برای سلامت انسان و حیات وحش انجام می شود، ممکن است به فکر تغییر روش های دیگر باشید. خوشبختانه، راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید محصولات خود را بدون استفاده از آفت‌کش بکارید و درو کنید و در عین حال آفات را از بین ببرید.

مرحله 1:انتخاب گیاهانی که در منطقه شما به خوبی رشد می کنند

گیاهانی که خارج از شرایط ایده آل خود رشد می کنند به آفت کش بیشتری نیاز دارند. این گیاهان برای رشد تلاش می کنند و به اندازه آفات مقاوم نیستند. اگر متوجه شده اید که محصولات گذشته شما علیرغم تلاش شما در حال مبارزه، پوسیدگی یا پژمردگی به نظر می رسد، ممکن است دما و شرایط آب و هوایی برای آنها خیلی سخت باشد. تحقیق کنید که کدام گیاهان در منطقه شما رشد می کنند و روی رشد آن محصولات تمرکز کنید. 
گیاهان بیمار و در حال مرگ آفات بسیار بیشتری نسبت به گیاهان سالم جذب می کنند.این روش در کاهش استفاده از آفت کش ها موثر است.

مرحله 2:انتخاب گیاهان مقاوم و سرسخت در برابر آفات

ذرت، ذرت، سویا و پنبه در برابر بیشتر حشرات مقاوم هستند. این محصولات از نظر ژنتیکی برای مقاومت در برابر آفات خاص اصلاح شده اند. این اصلاح هیچ تاثیری بر طعم یا ارزش غذایی آنها ندارد و حتی نشان داده شده است که این سویه ها می توانند کیفیت محصولات را بهبود بخشند.
شما می توانید محصولات مقاوم به آفات را از هر باغ یا فروشگاه لوازم کشاورزی خریداری کنید.
محصولات مقاوم به آفات معمولاً خود را با برچسب "Bt"، "GM" (تغییر یافته ژنتیکی) یا "مقاوم در برابر آفات" نشان می دهند.

گیاهان مقاوم و سرسخت در برابر آفاتگیاهان مقاوم و سرسخت در برابر آفات

مرحله 3:بذر بخرید و از یک منبع معتبر شروع کنید

شروع کردن کار با محصولات بدون بیماری نیاز شما به آفت کش ها را تا حد زیادی کاهش می دهد. اگر نیاز به خرید بذر یا استارت دارید، همیشه به یک نهالستان معتبر با سابقه گیاهان عاری از بیماری مراجعه کنید. دانه های خود را به طور کامل بررسی کنید و اگر قهوه ای یا پوسیده به نظر می رسند آنها را نکارید. دانه های اضافی خود را در جای خشک و خنک نگهداری کنید تا در زمستان خیس نشوند. 
نظرات مشتریان را بخوانید و تابلوهای پیام کشاورزی را برای نکاتی در مورد یافتن بهترین منابع بررسی کنید.

مرحله 4 : برای محافظت از گیاهان، کشت مخلوط را تمرین کنید

سعی کنید دو یا چند محصول را با هم در یک قطعه خاک بکارید. به طور خاص تر، کشت مخلوط کاشت ردیف هایی از محصول دوم در بین ردیف های محصول اصلی شما است. گیاه جدید به پوشاندن محصول اصلی شما از آفات کمک می کند، که می تواند نیاز به آفت کش ها را در مزرعه شما تا حد زیادی کاهش دهد. 
کشت مخلوط همچنین به کاهش علف های هرز کمک می کند، زیرا فضای بلااستفاده ای را اشغال می کند که در غیر این صورت علف های هرز به آن مهاجرت می کنند.
بعلاوه، کشت مخلوط به شما امکان می دهد محصولات بیشتری را در یک قطعه زمین کوچکتر پرورش دهید که منجر به سود بیشتر می شود.این روش در کاهش استفاده از آفت کش ها موثر است.

مرحله 5 : هر سال محصولات خود را بچرخانید

تناوب زراعی به کاهش علف های هرز، آفات و بیماری ها کمک می کند. وقتی هر سال محصولات خود را دوباره می کارید، آنها را به دور خود بچرخانید تا گیاهان مشابهی را در یک نقطه نکارید. به این ترتیب، آفات موجود در خاک کار سخت تری برای خراب کردن همه محصولات شما خواهند داشت
در حالت ایده آل، هر 3-4 سال یک بار چرخش کامل را انجام دهید. به این ترتیب، هر محصول هر سال در نقطه‌ای متفاوت رشد می‌کند و پس از 3-4 سال به محل اولیه خود بازمی‌گردد.

کاهش استفاده از آفت کش هاکاهش استفاده از آفت کش ها

مرحله 6:هنگام رشد محصولات خود را سالم نگه دارید

گیاهان ضعیف و آسیب دیده آفات را سریعتر جذب می کنند. مطمئن شوید که محصولات شما در تمام طول سال مقدار مناسبی از آب، نور خورشید و مواد مغذی خاک دریافت می کنند. به طور خاص، آب زیاد یا کم می تواند واقعاً آفات و نیاز به آفت کش ها را افزایش دهد، بنابراین مطمئن شوید که سیستم آبیاری شما به درستی کار می کند. 

کاهش استفاده از آفت کش ها -کاهش استفاده از آفت کش ها -

مرحله 7 : برای کاهش آفات به طور مرتب علف های هرز را بکنید

علف های هرز آفات را جذب می کنند و آفات می توانند به محصولات شما نفوذ کنند. سعی کنید علف های هرز را با کشیدن و مالچ پاشی منظم زمین خود کنترل کنید. اگر با یک منطقه بزرگ کار می کنید، چمن زنی همچنین می تواند به جلوگیری از گسترش علف های هرز و جلوگیری از رشد جدید پس از ایجاد آنها کمک کند.
علف های هرز همچنین برای محصولات شما مضر هستند، زیرا مواد مغذی را از خاک بیرون می کشند که در غیر این صورت به گیاهان شما می روند.این روش در کاهش استفاده از آفت کش ها موثر است.

مرحله 8 : مالچ در اطراف گیاهان میوه و سبزیجات

برخی از بیماری ها و آفات در خاک زندگی می کنند که ممکن است در اثر باران پاشیده شوند. شما می توانید با قرار دادن یک لایه مالچ برای پوشاندن ریشه های محصولات خود از این امر جلوگیری کنید. این امر به ویژه برای گیاهان میوه و سبزیجات بسیار مهم است، زیرا آنها بیشتر در معرض این بیماری ها هستند.
به طور کلی، باید سعی کنید زمانی که هوا خشک است، مانند اوایل بهار، مالچ پاشی کنید. بسیاری از میوه ها و سبزیجات در خاک مرطوب و سنگین به خوبی عمل نمی کنند.
اگر در حال پرورش گوجه فرنگی، کدو حلوایی یا توت فرنگی هستید، این تمرین عالی است.

مرحله 9:شناسایی آفات خاص

اگر بدانید چه آفاتی را هدف قرار دهید، به مواد شیمیایی با دامنه وسیع نیاز نخواهید داشت. اگر می دانید با چه چیزی سروکار دارید، می توانید اقدامات کنترلی را انتخاب کنید که برای زمین و گیاهان شما مناسب تر است. آفت کش های وسیع بسیار قوی تر هستند، آنها می توانند به حشرات خوب آسیب برسانند و ممکن است به محصولات شما یا منابع آبی اطراف نفوذ کنند.
آفات رایج در منطقه خود را بررسی کنید و علائم آن چیست. سپس، محصولات خود را پیاده روی کنید و آنها را بررسی کنید.
به عنوان مثال، اگر متوجه شدید که محصولات شما فقط در ماه ژوئن به مدت 3 تا 4 هفته خورده می شوند، ممکن است با سوسک های ژاپنی سروکار داشته باشید.
اگر حشرات کوچکی را روی ساقه گیاهان خود می بینید که از شیره آن تغذیه می کنند، احتمالاً با شته ها سروکار دارید.این روش در کاهش استفاده از آفت کش ها موثر است.

مرحله 10 : با روغن چریش به طور طبیعی از آفات جلوگیری کنید

روغن چریش ارگانیک است و برای انسان و حیات وحش بسیار ایمن تر است. روغن چریش از درخت چریش به دست می آید. تقریباً همه آفات به دلیل بوی قوی سیر از آن متنفرند. یک بطری روغن چریش را از فروشگاه لوازم باغ محلی خود بردارید و دستورالعمل های رقیق سازی را دنبال کنید. سپس، محصولات خود را با روغن چریش اسپری کنید تا از آفات جلوگیری کنید و از آنهایی که قبلاً آنجا هستند جلوگیری کنید.
روغن چریش برای پرندگان و ماهی ها سمی خفیف است. سعی کنید از اسپری کردن روغن چریش قبل از بارندگی شدید خودداری کنید تا در آبراهه های اطراف شسته نشود.

روغن چریشروغن چریش

مرحله 11 : برای از بین بردن برخی آفات، تله های فیزیکی ایجاد کنید

متوجه شوید که با چه آفاتی سروکار دارید و تله هایی را که برای آنها ساخته شده است بخرید. بسیاری از تله های حشرات از کاغذ چسبناک برای به دام انداختن و کشتن آفات قبل از رسیدن به محصولات شما استفاده می کنند. شما می توانید این تله ها را در داخل و اطراف گیاهان خود قرار دهید تا حشرات را که به سمت محصولات شما حرکت می کنند از بین ببرید.
می توانید تله حشرات را در اکثر فروشگاه های لوازم باغ پیدا کنید.
خرید تله را به صورت عمده در نظر بگیرید، به خصوص اگر می خواهید منطقه بزرگی را پوشش دهید.این روش در کاهش استفاده از آفت کش ها موثر است.

تله های فیزیکیتله های فیزیکی

مرحله 12:آفت کش ها را با دقت بمالید و به ناحیه مورد نظر بچسبانید

همیشه قبل از سمپاشی دستورالعمل های ایمنی را بخوانید و دستورالعمل ها را دنبال کنید. کاربرد صحیح آفت کش می تواند شما را از سمپاشی بیش از حد نجات دهد یا از رانش آفت کش جلوگیری کند. از یک نازل اسپری کم فشار استفاده کنید و فقط در مناطق زراعی که کاملاً به آن نیاز دارند از آفت کش ها استفاده کنید.
قبل از سمپاشی آفت کش نیز منتظر آب و هوای صاف باشید. باد و باران می توانند مواد شیمیایی شدید را به مناطق دیگر سرزمین شما منتقل کنند.
همچنین مراقب سایر مواد شیمیایی که در باغ خود استفاده میکنید باشید. به عنوان مثال، اگر بیش از حد کود دهی کنید، نیتروژن می تواند به منبع آب نفوذ کند.






  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.