فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  

شته ها ، کنه های عنکبوتی و سایر آفات می توانند آسیب جدی به گل ها، میوه ها و سبزیجات وارد کنند.پس ساخت آفت کش ارگانیک میتواند راه خوبی برای از بین بردن انها باشد به معنای واقعی کلمه زندگی را از محصولات شما تخلیه می کنند بسیاری از آفت‌کش‌های شیمیایی، مانند آفت‌کش‌های حاوی گلایفوسیت ، می‌توانند برای شما و محیط زیست نا سالم می باشند.
نحوه ساخت آفت کش ارگانیک
نحوه ساخت آفت کش ارگانیک

چگونه آفت کش ارگانیک بسازیم؟

شته ها، کنه های عنکبوتی و سایر آفات می توانند آسیب جدی به گل ها، میوه ها و سبزیجات وارد کنند. این موجودات به صورت دسته جمعی به باغ شما حمله می کنند پس ساخت آفت کش ارگانیک میتواند راه خوبی برای از بین بردن انها باشد. به معنای واقعی کلمه زندگی را از محصولات شما تخلیه می کنند و اغلب در این فرآیند باعث بیماری می شوند. بسیاری از آفت‌کش‌های شیمیایی، مانند آفت‌کش‌های حاوی گلایفوسیت ، می‌توانند برای شما و محیط زیست نا سالم می باشند یا ممکن است میوه‌ها و سبزیجات را برای مصرف ناایمن کنند. خوشبختانه، گزینه‌های خانگی و ارگانیک زیادی وجود دارد که می‌توانید در جنگ با آفات به آنها مراجعه کنید.

روش 1:استفاده از سبزیجات

 113-1 گرم فلفل تند را با   113 گرم  سیر یا پیاز مخلوط کنید. می توانید از هر فلفل تند مانند فلفل  هالاپینو و هابانرو که دوست دارید استفاده کنید. همچنین می توانید از ترکیب پیاز و سیر به جای یکی یا دیگری استفاده کنید. تمام سبزیجات را کاملا خرد کنید. 

2-برای ساخت آفت کش ارگانیک سبزیجات را با هم در مخلوط کن برقی مخلوط کنید. سبزیجات خرد شده را به مخلوط کن یا غذاساز منتقل کنید. مخلوط را آنقدر بزنید تا خمیر غلیظ و درشتی به دست آید.

3-برای ساخت آفت کش ارگانیک مخلوط سبزیجات را به 2 سی سی آب گرم اضافه کنید. آب گرم را اندازه بگیرید و مستقیماً در مخلوط کن بریزید. مواد را هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند.

4-محلول را در یک ظرف شیشه ای بریزید و بگذارید 24 ساعت بماند. می توانید از ظرف پلاستیکی نیز استفاده کنید، اما بوی نامطبوعی را در پلاستیک به دام می اندازد. در صورت امکان، ظرف را در مکانی آفتابی نگه دارید. اگر نه، حداقل این مخلوط را حدود 24 ساعت در یک نقطه گرم نگه دارید.

ساخت آفت کش ارگانیک - استفاده از سبزیجاتساخت آفت کش ارگانیک - استفاده از سبزیجات

برای ساخت آفت کش ارگانیک مخلوط را صاف کنید

5-.پ محلول را در یک صافی بریزید، سبزیجات را بردارید و آب دم کرده سبزیجات را در ظرف دیگری جمع کنید. این آب آفت کش شماست.
می توانید سبزیجات را دور بریزید یا در کمپوست خود قرار دهید.

6-آفت کش خود را در یک بطری آبپاش بریزید. اطمینان حاصل کنید که بطری اسپری ابتدا با آب گرم و صابون تمیز شده است تا از شر هر گونه آلودگی احتمالی خلاص شود. از یک قیف برای انتقال مایع به داخل بطری مایع استفاده کنید و نازل را جایگزین کنید.

7-گیاهان خود را با آفت کش اسپری کنید. گیاهان آلوده را هر 4 تا 5 روز یکبار با محلول درمان کنید. پس از 3 یا 4 تیمار، آفات باید پراکنده شوند. اگر منطقه به طور کامل با محلول پوشانده شده است، این آفت کش باید حشرات را برای بقیه فصل دور نگه دارد.
از اسپری کردن گیاهان در آفتاب‌ترین قسمت‌های روز خودداری کنید زیرا ممکن است گیاهان شما را بسوزاند.

روش 2:استفاده از روغن

1-برای ساخت آفت کش ارگانیک یک صابون مایع ملایم برای ظرفشویی انتخاب کنید. از صابون های ضد باکتری، معطر و سایر صابون های تخصصی خودداری کنید، زیرا ممکن است به گیاهان شما آسیب برسانند. صابون سحر و کاستیل هر دو گزینه های عالی هستند.

1-2 قاشق غذاخوری (15 میلی لیتر) صابون ملایم را با 1 سی سی روغن پخت و پز مخلوط کنید. هر دو ماده را اندازه کنید و در یک کاسه بزرگ بریزید. برای بهترین نتیجه از روغن کانولا یا روغن نباتی استفاده کنید. 

3- 12 میلی لیتر از مخلوط را با  250 میلی لیتر آب ترکیب کنید. مواد را خوب هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند.

4-برای ساخت آفت کش ارگانیک این مخلوط جدید را در یک بطری بزرگ آبپاش بریزید. از یک قیف برای انتقال آسان مخلوط به بطری اسپری استفاده کنید. به محض اینکه مخلوط را داخل بطری کردید، یک تکان قوی دیگر بدهید.

 5-مخلوط را با اسپری کردن آن روی قسمت کوچکی از گیاه خود آزمایش کنید. اگر قسمتی از گیاه که اسپری را روی پژمردگی آزمایش می‌کنید یا تغییر رنگ داد، سعی کنید از صابون دیگری برای این آفت‌کش یا نوع دیگری از آفت‌کش استفاده کنید.

6-برای ساخت آفت کش ارگانیک مخلوط را هر جا که مشکل دارید اسپری کنید. اگر محلول خود را آزمایش کردید و هیچ آسیبی به گیاهان وارد نکرد، آن را در اطراف کل گیاه خود از جمله سطح زیرین برگ ها اسپری کنید. روی مناطقی که آفات تخم می گذارند تمرکز کنید، زیرا یک اسپری روغن برای هدف قرار دادن تخم ها و حشرات نابالغ طراحی شده است. 
از اسپری در اوایل صبح یا اواخر بعد از ظهر استفاده کنید، زیرا نور مستقیم خورشید می تواند گیاهان شما را پس از استفاده از روغن بسوزاند.

ساخت آفت کش ارگانیک - استفاده از روغنساخت آفت کش ارگانیک - استفاده از روغن

روش 3:استفاده از صابون

1-برای ساخت آفت کش ارگانیک یک صابون مایع ظرفشویی ملایم را انتخاب کنید. هر چه صابون شما ملایم تر باشد، احتمال کمتری دارد که اثر مضری روی گیاهان شما داشته باشد. از صابون های ضد باکتری، معطر و سایر صابون های تخصصی دوری کنید.

2-چند قاشق چایخوری (10 تا 15 میلی لیتر) صابون را در 1 گالن (4 لیتر) آب مخلوط کنید. آب و صابون را در یک کاسه بزرگ ترکیب کنید. با دست یا قاشق بزرگ مواد را با هم مخلوط کنید. 

محلول را در یک بطری آبکش بزرگ بریزید

3-برای ساخت آفت کش ارگانیک محلول را در یک بطری آبکش بزرگ بریزید. از یک قیف برای انتقال مایع و سپس تعویض نازل استفاده کنید. ممکن است نتوانید تمام محلول را در یک بطری قرار دهید! فقط از بزرگترین بطری که می توانید پیدا کنید استفاده کنید تا از محلول تا حد ممکن استفاده کنید.

4-مخلوط را روی گیاهان خود آزمایش کنید. بخش کوچکی از گیاه آلوده را با محلول اسپری کنید و در طول روز آن را تحت نظر بگیرید. اگر پژمرده نشود یا رنگ آن تغییر نکند، محلول احتمالا بی خطر است.

5-برای ساخت آقت کش ارگانیک آفات را مستقیماً با مخلوط اسپری کنید. روی و سطح زیرین برگ ها را بپوشانید و روی مناطقی که به نظر می رسد بیشترین غلبه بر آفات را دارند تمرکز کنید. این اسپری با از بین بردن موم محافظ روی حشره عمل می کند که باعث از دست دادن مقدار کشنده آب می شود. 

6-سمپاشی گیاهان خود را هر 2 تا 3 روز یکبار برای 2 هفته آینده ادامه دهید. از آنجایی که این آفت کش نسبتاً رقیق شده است، استفاده مداوم تنها راه برای اطمینان از پایان آلودگی است.

روش 4:استفاده از تنباکو

1- 1 سی سی  تنباکوی شل را در 1 گالن (4 لیتر) آب مخلوط کنید. 2 ماده را به طور کامل در یک کاسه یا ظرف بزرگ ترکیب کنید. تنباکو برای هدف قرار دادن کرم‌ها، شته‌ها و کرم‌ها مفید است، اما استفاده از آن بر روی فلفل، گوجه‌فرنگی، بادمجان یا هر عضوی از خانواده گیاهان سولاناسه ایمن نیست. 

2-برای ساخت آفت کش ارگانیک مخلوط را در زیر نور خورشید یا در مکان گرم دیگری قرار دهید. ظرف را در جایی قرار دهید که مزاحم نشود. اجازه دهید مخلوط به مدت 24 ساعت استراحت کند.

رنگ مخلوط را بررسی کنید

3-. در حالت ایده‌آل، آفت‌کش شبیه به رنگ چای روشن خواهد بود. اگر خیلی تیره است آن را با آب رقیق کنید. اگر خیلی کم نور است، اجازه دهید چند ساعت دیگر بماند.

4- برای ساخت آفت کش ارگانیک 3 قاشق غذاخوری (45 میلی لیتر) صابون ظرفشویی ملایم را به محلول اضافه کنید. آن را مستقیماً داخل مخلوط بریزید سپس کاملاً هم بزنید تا مواد با هم ترکیب شوند.

5- برای ساخت آفت کش ارگانیک مخلوط را در یک بطری آبکش بزرگ بریزید. از یک قیف برای انتقال به مایع در یک بطری آبپاش استفاده کنید و نازل را جایگزین کنید. محلول داخل بطری را یک بار دیگر تکان دهید تا بیشتر ترکیب شود.

6- برای ساخت آفت کش ارگانیک گیاهان آلوده را با محلول اسپری کنید. روی مناطقی تمرکز کنید که بیشترین آسیب را نشان می دهند، اما همچنین نقاطی را که هنوز در وضعیت خوبی به نظر می رسند را می پوشانند.

روش 5:استفاده از پرتقال

1- برای ساخت آفت کش ارگانیک پوست پرتقال را بگیرید و پوست آن را نگه دارید. مرکبات به ویژه در هدف قرار دادن حشرات نرم بدن، از جمله راب، شته ها، پشه های قارچی و حشرات آردک مفید است. زمانی که این آفت‌کش مستقیماً روی آفات اسپری شود، روی مورچه‌ها و سوسک‌ها نیز اثر می‌گذارد.
اگر پرتقال تازه ندارید، از 1.5 قاشق غذاخوری (7.4 گرم) پوست خشک مرکبات یا 1/2 اونس (15 میلی لیتر) روغن پرتقال استفاده کنید.

2-برای ساخت آفت کش ارگانیک پوست ها را در یک ظرف شیشه ای بریزید و 1/2 سی سی (500 میلی لیتر) آب جوش اضافه کنید. یک کتری را با 500 میلی لیتر آب پر کنید و آن را به جوش آورید. آب جوش را در ظرف شیشه ای بریزید و اجازه دهید محلول به مدت حدود 24 ساعت در جای گرم بماند.

محلول را صاف کرده و آب مرکبات را ذخیره کنید

3-. مخلوط را در یک صافی بریزید و پوست آن را بردارید و در آب صرفه جویی کنید. سپس می توانید پوست ها را دور بریزید یا در کمپوست خود قرار دهید.

4-برای ساخت آفت کش ارگانیک چند قطره صابون کاستیل را به آب اضافه کنید. صابون کاستیل با رایحه نعناع، ​​مانند دکتر برونر، ممکن است به ویژه موثر باشد. محلول را کاملاً مخلوط کنید تا مواد با هم ترکیب شوند.

5-آفت کش را در یک بطری آبکش بزرگ بریزید. از یک قیف برای انتقال مایع به داخل بطری و تعویض نازل استفاده کنید. کل گیاه را با محلول اسپری کنید تا اکثر آفات نرم بدن را از بین ببرید. آن را مستقیماً روی مورچه ها و سوسک ها اسپری کنید.

محلول را صاف کرده آب مرکبات ذخیره کنیدمحلول را صاف کرده آب مرکبات ذخیره کنید

روش 6:استفاده از گل داوودی

1- 113 گرم گل داوودی خشک را با  1 لیتر آب ترکیب کنید. گل داودی حاوی یک جزء شیمیایی به نام پیرتروم است که می تواند بسیاری از حشرات باغ را فلج کند. گلبرگ های خشک شده و آب را در یک قابلمه بزرگ با هم مخلوط کنید.

2-برای ساخت آفت کش ارگانیک مخلوط را به مدت 20 دقیقه بجوشانید. قابلمه را روی اجاق گاز قرار دهید و روی حرارت زیاد بگذارید تا بجوشد. جوشاندن مخلوط باعث آزاد شدن پیرتروم در آب می شود. بعد از 20 دقیقه حرارت را خاموش کنید.

3-محلول را از صافی بریزید. گل های خشک شده را بردارید و آب دم کرده را ذخیره کنید. می توانید گل های خشک شده را دور بریزید یا در کمپوست خود قرار دهید.

4-برای ساخت آفت کش ارگانیک محلول آفت کش را در یک بطری اسپری بریزید و گیاهان را درمان کنید. از یک قیف برای انتقال مایع به بطری استفاده کنید. قبل از رفتن به مناطق کمتر آسیب دیده، روی اسپری کردن مناطق آسیب دیده تمرکز کنید. کل گیاه را با محلول بپوشانید، از جمله سطح زیرین برگها.

5-پس برای ساخت آفت کش ارگانیک محلول را تا 2 ماه نگهداری کنید. محلول را در جای خنک و تاریک مانند کمد خود نگهداری کنید. پس از 2 ماه، ممکن است محلول دیگر موثر نباشد، بنابراین بهتر است آن را بیرون بیندازید و یک دسته جدید تهیه کنید.

استفاده از گل داوودیاستفاده از گل داوودی

روش 7:با استفاده ازروغن چریش

1- 1/2 اونس (15 میلی لیتر) روغن چریش را با 1/2 قاشق چایخوری (2 1/2 میلی لیتر) صابون ملایم ترکیب کنید. 2 ماده را با هم در یک کاسه مخلوط کنید. روغن چریش را می توانید در اکثر فروشگاه های مواد غذایی و بهداشتی و همچنین آنلاین تهیه کنید. برای بهترین نتیجه از صابون های ملایم استفاده کنید. 

با استفاده ازروغن چریشبا استفاده ازروغن چریش

روغن چریش که از برگ درخت تلخ به دست می آید، یکی از موثرترین آفت کش های طبیعی موجود است. 

2-برای ساخت آفت کش ارگانیک چریش و صابون را در 2 لیتر  آب گرم مخلوط کنید. یک ظرف بزرگ را با آب پر کنید، سپس مخلوط روغن و صابون را به آن اضافه کنید. به آرامی هم بزنید تا مواد کاملا با هم مخلوط 

صابون را در 2 لیتر آب گرم مخلوط کنیدصابون را در 2 لیتر آب گرم مخلوط کنید

آفت کش را در یک بطری اسپری بریزید

3-. محلول را با قیف به یک بطری اسپری منتقل کنید. آفت کش را فوراً اسپری کنید، کل گیاه را بپاشید و روی نقاطی تمرکز کنید که می توانید آفات یا علائم آفات را به وضوح ببینید.
برای جلوگیری از هر گونه آلودگی، آفت کش را دوباره به طور مرتب استفاده کنید.

آفت کش را در یک بطری اسپری بریزیدآفت کش را در یک بطری اسپری بریزید







  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.