فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  

جلوگیری از کنه عنکبوتی:کنه‌های عنکبوتی (کنه های تارتن دو نقطه) یک آفت نفرت‌انگیز هستند که پس از استقرار درو چسبیدن به گیاهان به سختی می‌توان از شر آن خلاص شد. خوشبختانه، اقدامات پیشگیرانه زیادی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا گیاهان خانه یا باغ خود را برای کنه‌های عنکبوتی ناخوشایند نشان دهید.
چگونه از کنه عنکبوتی جلوگیری کنیم
چگونه از کنه عنکبوتی جلوگیری کنیم

کنه‌های عنکبوتی (کنه های تارتن دو نقطه) یک آفت نفرت‌انگیز هستند که پس از استقرار درو چسبیدن به گیاهان به سختی می‌توان از شر آن خلاص شد. خوشبختانه، برای جلوگیری از کنه عنکبوتی اقدامات پیشگیرانه زیادی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا گیاهان خانه یا باغ خود را برای کنه‌های عنکبوتی ناخوشایند نشان دهید. آبیاری منظم گیاهان، پوشاندن آنها در بعد از ظهر، و تمیز نگه داشتن خاک اطراف گیاهان، همگی اقدامات ساده ای هستند که می توانید برای جلوگیری از کنه عنکبوتی و در عین حال سالم نگه داشتن گیاهان خود انجام دهید. شما همچنین می توانید شکارچیان کنه را به باغ خود جذب کنید. کفشدوزک ها، حشرات شکارگر کنه  و کنه های شکارچی عاشق تغذیه از کنه های عنکبوتی هستند. اگر به دنبال راه حل ساده ای هستید، همیشه می توانید گیاهان خود را با یک روغن محافظ مانند رزماری، چریش یا روغن تابستانی بپوشانید.

جلوگیری از کنه عنکبوتیجلوگیری از کنه عنکبوتی

کنترل محیط گیاه شما

1-برای جلوگیری از کنه عنکبوتی گیاهان خود را به طور منظم آبیاری کنید تا کنه های عنکبوتی را از بین ببرید. کنه‌های عنکبوتی در شرایط خشک رشد می‌کنند و آبیاری ساده گیاهان شما به عنوان یک عامل بازدارنده برای هرگونه کنه‌های مزاحم عمل می‌کند. آبیاری گیاهان شما همچنین باعث می‌شود تا کنه‌های عنکبوتی که از قبل روی گیاهان شما وجود دارند، از بین بروند. رطوبت همچنین گیاهان شما را به مکانی غیرجذاب برای کلنی هایی که به دنبال خانه هستند تبدیل می کند.
اگر گیاهی دارید که قرار نیست به طور منظم آب زیادی دریافت کند، به جای اینکه یک بار آبیاری بزرگتر به آن بدهید، آن را با یک بطری اسپری در فواصل زمانی معین مه پاش کنید.
اگر می توانید از یک تنظیم کننده قوی روی شیر آب خود برای آبیاری گیاهان خود استفاده کنید. هر چند برگ یا گلبرگ را نکوبید!

جلوگیری از کنه عنکبوتی -جلوگیری از کنه عنکبوتی -

2-کنه ها از گیاهان تغذیه می کنند و باعث می شوند که برگ ها و گلبرگ ها با سرعت بیشتری نسبت به حالت عادی ریزش کنند. اگر متوجه می‌شوید که هر روز تکه‌هایی از گیاهانتان را می‌چینید، می‌تواند نشانه‌ای از وجود کنه‌ها باشد.

نزدیک کردن گیاهان به یکدیگر

3-برای جلوگیری از کنه عنکبوتی گیاهان خود را به یکدیگر نزدیک کنید تا ساقه ها را پوشیده و مرطوب نگه دارید. اگر می توانید، گیاهان خود را طوری مرتب کنید که نزدیک به یکدیگر باشند. اگر بتوانید گیاهان خود را در یک بخش از باغ یا خانه خود بچینید، ناحیه زیر برگ ها سایه می ماند و رطوبت را برای مدت طولانی تری به دام می اندازد. کنه‌های عنکبوتی از رطوبت و سایه متنفرند، بنابراین بعید است که در این مناطق آویزان شوند. 

4-بعد از ظهر گیاهان باغ را با یک سایبان بپوشانید. برای جلوگیری از کنه عنکبوتی از یک سایبان استفاده کنید یا گیاهان خود را زیر درخت بکارید تا بعد از ظهر آنها را در سایه نگه دارید. بیشتر گیاهان به نور خورشید نیاز دارند، اما معمولاً می توانند در بعد از ظهر کمی سایه را تحمل کنند. کنه ها ترجیح می دهند در بعد از ظهر تغذیه کنند، اما به شرایط آفتابی نیاز دارند. پوشاندن گیاهان شما باعث ناراحتی کنه ها می شود و احتمالاً به دنبال مجموعه ای از گیاهان متفاوت برای تغذیه خواهند بود. 
گیاهان داخل خانه را بعد از ظهر از پنجره ها دور کنید تا از آفتاب دور نشوند. شما همچنین می توانید به سادگی گیاهان داخل خانه را در پنجره های رو به شرق قرار دهید تا فقط صبح ها آفتاب بگیرند.
بعد از ظهر گیاهان گلدانی در فضای باز را به یک منطقه سایه دار منتقل کنید.

دستگاه بخور

5-درکنار گیاهان داخلی خود یک دستگاه بخور قرار دهید. برای جلوگیری از کنه عنکبوتی یک دستگاه رطوبت ساز را در فاصله 1.2 تا 3.0 متری گیاهان خود قرار دهید و آن را روشن نگه دارید. رطوبت، کنه‌های عنکبوتی را از آویزان شدن در اطراف گیاهان شما بدون آسیب رساندن به آنها منع می‌کند. 
نکته: در حالی که نمی توانید یک دستگاه مرطوب کننده در باغ خود راه اندازی کنید، می توانید روزانه اکثر گیاهان در فضای باز را غبارآلود کنید تا بدون آسیب رساندن به آنها مرطوب نگه دارید.

کنترل کپک

6-گیاهان را از نظر کپک  کنترل کنید و در صورت نیاز به گیاهان خود استراحت دهید. در حالی که اقدامات پیشگیرانه خود را انجام می دهید، آبیاری و محدودیت نور خورشید ممکن است احتمال رشد قارچ را افزایش دهد. برگ ها یا گلبرگ هایی که کپک یا کپک ایجاد می کنند را کوتاه کرده و جدا کنید و اگر متوجه رشد قارچ شدید، گیاهان خود را از آبیاری و سایه زدن دور کنید. 2 روز قبل از شروع مجدد درمان صبر کنید تا رشد قارچ قطع شود. 
برای جلوگیری از کنه عنکبوتی در روزهایی که باد نمی‌وزد، می‌توانید یک فن را در نزدیکی گیاهان خود قرار دهید تا هوای کمی به گیاهانتان بدهد.
یک دستگاه رطوبت خوان برای گیاهان داخلی تهیه کنید. آن را روی دیوار کنار گیاهان خود قرار دهید. رطوبت سازها را خاموش کنید و اگر رطوبت بیشتر از 85 درصد بود، فن ها را روشن کنید.

دستگاه بخوردستگاه بخور

نگهداری شکارچیان در باغ شما

1-کفشدوزک ها را بخرید یا آنها را برای شکار کنه های عنکبوتی به باغ خود جذب کنید. می توانید کفشدوزک ها را از یک فروشگاه کنترل آفات بخرید یا با تهیه مقداری کشمش آنها را جذب کنید. لیدی باگ ها شکارچی طبیعی کنه های عنکبوتی هستند و از هر کنه ای که در باغ شما سرگردان باشد تغذیه می کند. اگر کفشدوزک می‌خرید، آن‌ها را به مدت 20 تا 45 دقیقه در یخچال نگهداری کنید و بعد از ظهر آن‌ها را رها کنید تا آرام بمانند و احتمال چسبندگی آن‌ها افزایش پیدا کند. 
کفشدوزک ها به طور کلی یک راه حل خوب برای کنترل آفات برای باغ شما هستند. آنها از بسیاری از حشرات تغذیه می کنند که برای گیاهان باغی مفید نیستند، بدون اینکه به آنها آسیب برسانند.
نکته: برای جذب کفشدوزک ها با کشمش، چند عدد کشمش را در یک نی بزرگ یا ساقه بامبو بچسبانید و آن را روی عرشه یا آستانه پنجره خود بگذارید، جایی که حشرات روی زمین نتوانند به آنها برخورد کنند. کفشدوزک ها زمانی از کشمش تغذیه می کنند که هیچ شته یا کنه ای در اطراف نباشد.

predatory mites

2-تعدادی کنه شکارچیpredatory mites بخرید و آنها را در باغ خود رها کنید. کنه‌های شگارچی به کنه‌های عنکبوتی، کنه‌های زنگاردار و کنه‌های پهن حمله کرده و آن‌ها را می‌کشند، اما بقیه موجودات را در باغ شما تنها می‌گذارند. اگر چند کنه عنکبوتی دیده اید اما نمی خواهید اکولوژی باغ خود را تغییر دهید، این آنها را به یک اقدام پیشگیرانه عالی تبدیل می کند. 1000 کنه شکارچی را از یک سرویس کنترل آفات بخرید و آنها را در باغ خود رها کنید. 
کنه های شکارچی اگر هیچ غذایی در اطراف وجود نداشته باشد برای مدت طولانی روی گیاه نمی مانند، بنابراین اگر بعد از چند روز ناپدید شوند، باید احساس آرامش کنید. یعنی باغ شما عاری از کنه است.

predatory mitespredatory mites

(Pirate (bugs

3-با کاشت گیاهان گلدارحشرات شکارگر کنه عنکبوتی (Pirate (bugs را به باغ خود جذب کنید. حشرات شکارگر کنه عنکبوتی شکارچیان کوچکی هستند که اغلب کنه های عنکبوتی را شکار می کنند. هر گیاه گلدار با رایحه قوی باعث جذب حشرات شکارگر کنه عنکبوتی می شود. گل همیشه بهار، رازیانه و یونجه همگی انتخاب های عالی هستند که حشرات شکارگر کنه عنکبوتی را جذب می کنند. 
اشتباه گرفتن حشرات شکارگر کنه عنکبوتی با کنه های عنکبوتی آسان است. تفاوت این است که حشرات شکارگر کنه عنکبوتی سیاه یا بنفش هستند در حالی که کنه های عنکبوتی زرد یا خرمایی هستند.
جذب حشرات شکارگر کنه عنکبوتی می تواند کمی زمان بر باشد. این آنها را به یک اقدام پیشگیرانه عالی تبدیل می کند.
استفاده از روغن های پیشگیری کننده

(Pirate (bugs(Pirate (bugs

مرحله 1:روغن باغبانی یا تابستانی

گیاهان را در تابستان 1-2 بار در ماه های گرمتر با روغن بپوشانید تا کنه ها از بین بروند. روغن تابستانی که به عنوان روغن باغبانی نیز شناخته می شود، یک روغن طبیعی است که کنه ها را از گیاهان شما دور نگه می دارد. مقداری روغن تابستانی را از فروشگاه باغبانی بخرید. با استفاده ازظروف اسپری، آن را روی گیاهان خود اسپری کنید. پس از استفاده از روغن تابستانی، اجازه دهید تا روی گیاهان شما خشک شود. روغن خشک شده به عنوان یک پوشش محافظ برای گیاهان شما عمل می کند.
فراموش نکنید که سطح زیرین برگ های خود را بپوشانید.
شما می توانید از روغن سبک dormant oil برای محافظت از گیاهان خود در ماه های زمستان استفاده کنید، اما اگر آلودگی فعال ندارید، لازم نیست.
بیش از 2 بار اضافه خواهد شد. اگر می خواهید روغن را دو بار بمالید، یک هفته صبر کنید تا برنامه دوم را اضافه کنید.

مرحله 2:روغن چریش

گیاهان خود را یک بار با روغن چریش بپوشانید تا دیگر آفات را نیز از بین ببرید. روغن چریش یک آفت کش طبیعی است که از درخت چریش به دست می آید. این در یک بطری اسپری عرضه می شود و می توانید آن را در فروشگاه باغبانی محلی خود خریداری کنید. روغن چریش بسیار شبیه روغن تابستانی عمل می کند به این معنا که از گیاهان محافظت می کند، اما شکارچیان دیگر را نیز دفع می کند. برای استفاده از روغن چریش، یک بطری بردارید و آن را روی تمام گیاهان خود اسپری کنید. بگذارید روی برگ ها خشک شود تا به روغن آغشته شوند.
اگر می خواهید کفشدوزک ها را به باغ خود جذب کنید، روغن چریش ایده خوبی نیست. آنها تمایل دارند از روغن چریش نیز متنفر باشند.
یک استفاده از روغن چریش باید برای هر فصل رشد کافی باشد.

مرحله 3:روغن رزماری

گیاهان خود را با روغن رزماری اسپری کنید تا در صورت لزوم کنه ها را از بین ببرید. مقداری روغن رزماری بردارید و 1 قاشق چایخوری (4.9 میلی لیتر) را با 8 اونس مایع (240 میلی لیتر) آب لوله کشی در یک بطری اسپری مخلوط کنید. بطری را تکان دهید تا مخلوط مخلوط شود. گیاهان خود را مه پاش کنید تا کنه های عنکبوتی را از چسبیدن به اطراف گیاهان خود منصرف کنید. روغن رزماری به عنوان یک دافع طبیعی عمل می کند و کنه ها به جای دیگری می روند.

نکته:

روغن رزماری به کنه های شکارچی آسیب نمی رساند! اگر واقعاً نگران کنه‌های عنکبوتی هستید، این می‌تواند یک جفت پیشگیرانه عالی باشد.


  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.