فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

اگر گیاهان به حشرات فلس دار آلوده هستند، ممکن است به دنبال راهی برای کنترل حشرات فلس دار در گیاهان داخلی باشید. این حشرات روی ساقه و برگ های گیاهان زندگی میکنند. حشرات فلس‌دار می‌توانند نیم‌کره، بیضی یا مسطح به نظر برسند و می‌توانند با مکیدن شیره گیاه را از بین ببرند و رشد آن را متوقف کنند.
نحوه کنترل حشرات فلس دار در گیاهان
نحوه کنترل حشرات فلس دار در گیاهان

کنترل حشرات فلس دار در گیاهان

اگر گیاهان داخلی آلوده هستند، ممکن است به دنبال راهی برای کنترل حشرات فلس دار در گیاهان داخلی باشید. این حشرات قهوه‌ای مایل به قهوه‌ای یا قهوه‌ای رنگ، دوست دارند روی ساقه‌ها یا برگ‌های گیاهان خانه یا گلخانه شما زندگی کنند. حشرات فلس‌دار می‌توانند نیم‌کره، بیضی یا مسطح به نظر برسند و می‌توانند با مکیدن شیره گیاه را از بین ببرند و رشد آن را متوقف کنند. اگر برگ را وارونه کنید و بررسی کنید که قسمت برگ گیاه به ساقه می‌پیوندد، فلس‌ها اغلب دیده می‌شوند. همچنین می توانید آنها را در ریشه گیاه یا در شکاف های ساقه پیدا کنید که همه اینها کنترل آنها را دشوار می کند. ترشحات همچنین می تواند منجر به رشد کپک دوده، قارچی سیاه رنگ، در خانه شما شود. اما شما می توانید به راحتی از شر حشرات خلاص شوید تا گیاهان خود را در سلامت مطلوب حفظ کنید.


مراحل کنترل حشرات فصل دار در گیاهان

1- هر حشره را از گیاه خود جدا کنید یا با استفاده از موچین یا دستان خود، حشره را از گیاه خود جدا کنید و فلس ها را در یک حوله یا حوله کاغذی جمع آوری کنید تا آنها را برای دور انداختن ببرید. این بهترین عملکرد را روی گیاهانی با برگ های بزرگ دارد. 
تصویر با عنوان کنترل حشرات مقیاس بر روی گیاهان داخلی

 2- هر حشره را با استفاده از یک پنبه یا سواب آغشته به الکل آغشته به الکل کنید، اگر گیاه شما فقط هجوم کم داشته باشد.

3-از یک اسپری حشره کش استفاده کنید یا با استفاده از صابون ظرفشویی ملایم اسپری خود را بسازید. نتایج به طور کلی فقط پس از حداقل 1 ماه استفاده منظم یا با اسپری کردن روی مخلوط یا پاک کردن آن با یک پارچه نرم قابل مشاهده است. اطمینان حاصل کنید که هر حشره کشی که استفاده می کنید دارای ظرفی باشد که فقط برای استفاده در داخل گیاه برچسب گذاری شده است.

4- برای کنترل حشرات فلس دار در گیاهان باید گیاهانی که به شدت آلوده شده اند را هرس کنید یا برداشت یا ساییدنی که باید انجام دهید را کاهش دهید. در صورت تمایل، قبل از اینکه از خانه خود عبور کنید، آنچه را که از گیاه جدا کرده اید در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید تا آن را در سطل زباله قرار دهید.

روغن باغبانی یا چریش

5- استفاده از روغن باغبانی یا روغن چریش را برای از بین بردن فلس های روی گیاه خود در نظر بگیرید.

6- یک حشره شکارچی طبیعی به عنوان جایگزین دیگر بخرید. این تکنیک به عنوان مدیریت یکپارچه آفات (IPM) شناخته می شود و تنها کاری که باید انجام دهید این است که حشره شکارچی را مستقیماً روی گیاه خود قرار دهید. هنگامی که فلس ها همه خورده شوند، حشره شکارچی به دلیل کمبود غذا خواهد مرد. 

7- گیاهان آلوده را در منطقه دیگری از خانه خود قرنطینه کنید تا مطمئن شوید که گیاهان دیگر شما آلوده نمی شوند.




  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.