فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۵         
  

نگهداری از لیلیوم آسیایی آسان است و در همه مناطق اب و هوایی رشد میکند. لیلیوم برای زمستان گذرانی به دوره ای از دماهای سردتر نیاز دارد بنابراین برای مکان هایی که در تمام طول سال گرم هستند بهترین انتخاب نیست برای سالم‌ترین باغ در فضای باز، یک منطقه کاشت با خاکی با زهکشی خوب انتخاب کنید که نور خورشید زیادی دریافت کند.
نحوه رشد و مراقبت از لیلیوم آسیایی
نحوه رشد و مراقبت از لیلیوم آسیایی

رشد و مراقبت از لیلیوم آسیایی

نگهداری ازلیلیوم آسیایی آسان است و در مناطق مختلف آب و هوایی رشد می کنند. آنها برای زمستان گذرانی به دوره ای از دماهای سردتر نیاز دارند، بنابراین برای مکان هایی که در تمام طول سال گرم هستند بهترین انتخاب نیستند. برای سالم‌ترین باغ در فضای باز، یک منطقه کاشت با خاکی با زهکشی خوب انتخاب کنید که نور خورشید زیادی دریافت کند. پیازهای خود را در پاییز بکارید تا لیلیوم خود را در چرخه طبیعی شکوفه خود نگه دارید. شما همچنین می توانید نیلوفرهای آسیایی را در هر زمان بین اوایل بهار و اواخر پاییز در ظروف پرورش دهید. فقط مطمئن شوید که گلدانی که استفاده می کنید به اندازه کافی عمیق باشد تا سیستم ریشه ای قوی داشته باشید.

مراقبت از لیلیوممراقبت از لیلیوم
 

کاشت در باغ

انتخاب گیاهان مقاوم

1- لیلیوم آسیایی عموماً گیاه مقاومی است ، اما برای زمستان گذرانی نیاز به یک دوره خنک دارند. به همین دلیل، آنها بهترین انتخاب برای باغ های فضای باز در مناطقی که دمای زمستان سردتر را تجربه نمی کنند، نیستند.
فروشگاه یا گلخانه محلی شما احتمالاً گیاهان مناسب منطقه شما را حمل خواهد کرد. برای انتخاب گیاهانی که در آب و هوای شما رشد می کنند، با کارکنان مشورت کنید.
همچنین می توانید به دنبال یک باغ عمومی محلی یا درختکاری باشید. گیاهان آنها به احتمال زیاد دارای برچسب هستند، که به شما در انتخاب انواع برای باغ خود کمک می کند.

انتخاب یک منطقه کاشت با زهکشی خوب

2- که شش ساعت نور خورشید را دریافت کند. منطقه کاشت شما باید دارای زهکشی کافی باشد که آب پس از باران شدید جمع نشود. باید حداقل شش ساعت نور کامل خورشید را دریافت کند، ترجیحاً در اوایل صبح یا اواخر بعد از ظهر.
لیلیوم ها می توانند کمتر از شش ساعت آفتاب را تحمل کنند، اما قرار گرفتن در معرض نور کمتر منجر به گیاهان دوکی می شود که شکوفه های کمتری تولید می کنند و به سمت خورشید متمایل می شوند.

در پاییز بکارید

3-کاشت لیلیوم آسیایی در پاییز باعث می شود که گیاهان در چرخه گلدهی طبیعی باشند. به محض اینکه پیازها را به خانه آوردید بکارید. پیازهای لیلیوم آسیایی به سرعت خشک می شوند، زیرا فاقد پوشش کاغذی به نام تونیک هستند. 
شما می توانید پیازها را در اوایل بهار بکارید و احتمالاً در اواخر سال گل می دهند و سپس به چرخه گلدهی طبیعی خود در سال بعد تغییر می کنند.

اضافه کردن مواد آلی با زهکشی خوب

4-سنگ ها و سایر زباله ها را از خاک جدا کنید و در صورت فشرده شدن محکم آن را با پنجه باغچه شل کنید. از دست برای ادغام لایه ای از مواد آلی مانند پیت ماس ​​به عمق حداقل 15 سانتی متر در خاک استفاده کنید. این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که خاک شما می تواند زهکشی کافی برای لیلیوم های شما فراهم کند.

لیلیوم آسیایی - کاشت در باغلیلیوم آسیایی - کاشت در باغ


کاشتن سوسن ها را در گروه های سه تا پنج پیازی با فاصله مناسب

5- گروهی متشکل از سه تا پنج پیاز با اندازه‌های مشابه در عمق حدود 15 سانتی‌متر، با اندازه‌گیری از بالای پیازها بکارید. لامپ ها را حدود هشت اینچ (20 سانتی متر) از هم فاصله دهید. حتما پیازها را طوری بکارید که سرشان رو به بالا باشد.
با جستجوی نوک نوک تیز در بالا و ریشه های مو مانند در پایین، می توانید قسمت بالای پیاز را از پایین آن تشخیص دهید.
کاشت گروه های پیاز را تکرار کنید تا زمانی که همه پیازهای خود را بکارید. هر گروه را حدود سه فوت (حدود یک متر) از هم فاصله دهید

6-برای عایق بندی لامپ ها را با مالچ بپوشانید. اگر در پاییز کاشت می کنید، قبل از اولین یخبندان، منطقه کاشت خود را با 10 تا 15 سانتی متر مالچ آزاد بپوشانید. لایه ای از مالچ زمستانه به تاخیر در یخ زدن خاک کمک می کند و به پیازها زمان بیشتری می دهد تا ریشه های خود را ثابت کنند. همچنین به به حداقل رساندن نوسانات دما کمک می کند، که در فصل بهار شاخه ها را قوی تر می کند.


رشد در ظروف بزرگ

1-یک ظرف عمیق برای کاشت لیلیوم آسیایی سالم انتخاب کنید. گلدان عمیق برای رشد نیلوفرهای آسیایی سالم در ظرف ضروری است. به دنبال ظرفی با قطر حداقل نه اینچ (23 سانتی متر) و عمق هشت اینچ (20 سانتی متر) یا بیشتر بروید. 
یک گلدان در این حداقل اندازه می تواند یک حباب بزرگ با قطر چهار تا پنج اینچ (10 تا 12 سانتی متر) یا سه تا چهار حباب کوچکتر با قطر کمتر از سه اینچ (هشت سانتی متر) را در خود جای دهد.

2-یک لایه از مواد زهکشی را در پایین ظرف قرار دهید. قبل از پر کردن گلدان با خاک، باید یک لایه از مواد زهکشی اضافه کنید. دو اینچ (پنج سانتی متر) از سنگ های کوچک، شن یا مواد شل مناسب دیگری را در پایه گلدان پخش کنید.
اگر به تازگی گلدانی را شکسته اید، می توانید از قطعات آن برای بخشی از لایه زهکشی خود استفاده کنید.

3-ظرف را با خاک گلدان با زهکشی خوب پر کنید. لیلیوم های آسیایی در مورد خاک خود خیلی بد پسند نیستند، اما باید به خوبی زهکشی شود. برای بهترین نتیجه، در مرکز باغ یا گلخانه محلی خود به دنبال خاک گلدانی با برچسب نیلوفر باشید. اگر خاکی دارید که خیلی مرطوب و متراکم به نظر می رسد، چهار قسمت آن را با یک قسمت پیت ماس ​​یا شن باغبانی مخلوط کنید.

لیلیوم آسیایی - رشد در ظروف بزرگلیلیوم آسیایی - رشد در ظروف بزرگ

اندازه گیری ارتفاع  پیازهایی که در حال کاشتند

4- حفره ای را حداقل دو برابر عمق تقریبی لامپ ها حفر کنید. به این ترتیب، می توانید هر لامپ را با عمق خاکی برابر با ارتفاع آن، با اندازه گیری از بالا، بپوشانید.
اگر بیش از یک پیاز می کارید، آنها را حدود دو اینچ (پنج سانتی متر) از هم فاصله دهید.

5-ظرف خود را در مکانی با نور مناسب قرار دهید. اگر ظرف خود را در داخل خانه نگه می دارید، نقطه ای کمتر از سه فوت دورتر از پنجره انتخاب کنید. باید شش تا هشت ساعت در معرض نور مستقیم خورشید قرار گیرد. 
اگر ظرف خود را در فضای باز نگهداری می کنید، مکانی را انتخاب کنید که نور کافی داشته باشد که در باران خیس نشود. به یک منطقه سرپوشیده یا نقطه ای در سایه باران دیوار بروید.

6-لیلیوم آسیایی گلدانی را برای زمستان گذرانی به باغ یا یک منطقه خنک منتقل کنید. نیلوفرهای گلدانی را نباید در تمام طول سال در محیط های داخلی گرم نگهداری کرد. می‌توانید گیاهان داخل گلدان را تا اواخر پاییز در گلدان‌هایشان نگهداری کنید، سپس در باغچه بیرونی خود بکارید.
اگر مکان شما زمستان های خنکی را تجربه نمی کند، زمستان گذرانی لیلیوم آسیایی را در یک مجموعه خنک تر با دمای حدود 40 درجه فارنهایت (4.4 درجه سانتیگراد) در نظر بگیرید.

اندازه گیری ارتفاع پیازهااندازه گیری ارتفاع پیازها

مراقبت از لیلیوم آسیایی

1-وقتی جوانه ها و جوانه ها ظاهر می شوند، لیلیوم خود را بارور کنید. لیلیوم آسیایی کاشته شده در فضای باز در اوایل بهار شروع به فرستادن شاخه می کنند. وقتی آخرین تهدید یخبندان از بین رفت، لایه مالچ زمستانه را بردارید. یک لایه شل دو اینچی (پنج سانتی متری) از کود با فسفر بالا و آهسته رهش را در اولین مشاهده شاخه ها پخش کنید.
هنگامی که گیاهان شروع به تولید جوانه کردند یک بار دیگر کود دهید.

2-هفته ای یکبار به گیاهان خود آبیاری کنید. حدود یک بار در هفته به ظروف داخلی و باغ های بیرونی آب دهید. خاک باید کمی خشک شود، اما باید از خشک شدن کامل آن اجتناب کنید. از خیساندن کامل خاک یا اجازه دادن به آب  برای تشکیل حوضچه خودداری کنید. 
گیاهان را نزدیک به خاک آبیاری کنید تا برگها خیس نشوند. خیس نشدن برگ ها به شما در پیشگیری از بیماری کمک می کند.

3-زمانی که گل ها شروع به محو شدن کردند، آنها را بردارید. گل های سر مرده با شکستن یا بریدن گل ها به آرامی محو می شوند. مواظب باشید که فقط گلهای مصرف شده را جدا کنید و ساقه و شاخ و برگ را دست نخورده باقی بگذارید.
از بین بردن گیاهان شما از هدر دادن انرژی برای تولید دانه جلوگیری می کند.

4-ساقه ها و شاخ و برگ ها را زمانی که دیگر سبز نشدند ببرید. پس از شکوفه دادن گیاهان، ساقه و شاخ و برگ آنها را تا زمانی که سبز هستند، دست نخورده نگه دارید. هنگامی که آنها زرد یا قهوه ای شدند، ساقه ها را برش دهید تا گیاه بتواند زمستان گذرانی کند
دست نخورده ماندن شاخ و برگ سبز تا زمانی که ممکن است حیاتی است، زیرا به تولید انرژی ادامه می دهد که به زمستان گذرانی آن کمک می کند.




  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.