فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۵         
  

چگونه یک گلدان را تزئین کنیم گل‌ها رنگارنگ و جذاب هستند ،اما گاهی اوقات گلدان‌هایی که در آن قرار می‌گیرند ممکن است کسل کننده باشند.پس تزئین گلدان را با رنگ دکوپاژ یا موزاییک انجام دهید. یک گلدان شیک می تواند دکوراسیون شما را کاملاً به هم گره بزند و شخصیت شما را نشان دهد!
چگونه یک گلدان را تزیین کنیم
چگونه یک گلدان را تزیین کنیم

چگونه  یک گلدان را تزئین کنیم

گل‌ها رنگارنگ و جذاب هستند، اما گاهی اوقات گلدان‌هایی که در آن قرار می‌گیرند ممکن است کمی کسل کننده باشند. اگر می خواهید خانه یا باغ خود را خوش طعم کنید، گلدان های گل خود را با رنگ، دکوپاژ یا موزاییک های پیچیده تزئین کنید. یک گلدان شیک می تواند دکوراسیون شما را کاملاً به هم گره بزند و شخصیت شما را نشان دهد!

تزیین گلدانتزیین گلدان

تزئین گلدان

تمیز کردن گلدان

1- مهم نیست که گلدان شما از چه ماده ای ساخته شده است، مطمئن شوید که قسمت هایی که می خواهید رنگ کنید تمیز باشند. در صورت وجود هرگونه کثیفی یا گرد و غبار از آب و صابون استفاده کنید. یک سطح بدون لکه به ماندگاری نقاشی شما کمک می کند.
هرگونه برچسب یا برچسب قیمت را بردارید.
اگر در حال رنگ کردن گلدان سفالی هستید، ابتدا آن را چند ساعت در آب خیس کنید. کل چیز را با یک برس سفت بشویید تا از گرد و غبار یا کثیفی خلاص شوید. 24 ساعت قبل از رنگ آمیزی صبر کنید، زیرا سفال متخلخل است و برای مدت طولانی مرطوب می ماند.
قبل از رنگ آمیزی اجازه دهید گلدان گل شما کاملا خشک شود.

رنگ های اکریلیک

2- امکانات رنگ تقریباً بی پایان است، اما مطمئن شوید که از رنگ های اکریلیک استفاده می کنید. اکریلیک بسیار سریع خشک می شود و در هنگام خشک شدن در برابر آب مقاوم است. روی سفال، خاک رس، پلاستیک و سرامیک کار می کند.
از رنگ اسپری یا رنگ مایع، به شرطی که اکریلیک باشد، استفاده کنید. رنگ اسپری گزینه سریع تری است، اما مایع به شما این امکان را می دهد که از برس استفاده کنید و طرحی دقیق داشته باشید.
اگر کاشت شما بیرون می‌ماند، می‌توانید از رنگ فضای باز برای مقاومت در برابر آب و هوا استفاده کنید.با این روش تزئین گلدان زیبا میشود.

3-طرح خود را برنامه ریزی کنید .نگاهی به گلدان خود بیندازید و تصمیم بگیرید که به دنبال چه ظاهری هستید. اگر قرار است گلدان شما در داخل باشد، به این فکر کنید که چه چیزی ممکن است با رنگ دیوارها یا کف شما خوب به نظر برسد. اگر قرار است بیرون باشد، به این فکر کنید که چه رنگ هایی ممکن است در حیاط یا باغ شما ظاهر شود.
اگر فقط می‌خواهید قسمت‌های خاصی را رنگ کنید، از نوار برای جدا کردن بخش‌ها استفاده کنید.
کلماتی را برای برچسب زدن گیاهان گیاهی اضافه کنید تا عبارات انگیزشی کمی ارائه دهید.
گلدان گل سفید خالص یک گزینه شیک و مدرن است.
از شابلون برای ایجاد اشکال پیچیده استفاده کنید.

تزیین گلدان -تزیین گلدان -

رنگ کردن اولین لایه

4- هیچ محدودیتی برای آنچه می توانید روی گلدان های گل خود نقاشی کنید وجود ندارد، بنابراین اجازه دهید آب های خلاقانه شما جاری شود! از یک برس فوم بزرگ برای پوشاندن پوشش پایه استفاده کنید. یک رنگ را انتخاب کنید تا یک بوم ساده برای تزئین بیشتر داشته باشید.
روزنامه یا حوله را کنار بگذارید و لباس هایی بپوشید که برای کثیف شدن آن مشکلی ندارید.
اگر می خواهید نیمی از گلدان خود را بدون رنگ رها کنید، آن قسمت را با چسب بچسبانید.با این روش تزئین گلدان زیبا میشود.

5-بگذارید گلدان گل شما خشک شود. یک لایه پایه خشک مطمئن می شود که برنامه بعدی لکه نمی شود یا اجرا نمی شود. صبور باش!
اگر می خواهید یک گلدان تک رنگ تک رنگ داشته باشید، ممکن است از قبل این کار را انجام دهید!

6-لایه دوم رنگ را اعمال کنید. برای تکمیل ظاهر از برس های فوم در هر اندازه استفاده کنید. اگر می‌خواهید رنگی زنده‌تر داشته باشید، کت پایه را دوباره بمالید، در غیر این صورت ادامه دهید و اثر هنری خود را خلق کنید. از هر شابلون، برس، اسفنج یا تکنیکی که می خواهید استفاده کنید.

سیلر اکریلیک شفاف

7- وقتی از اثر هنری جدید خود راضی هستید، وقت آن است که مطمئن شوید همه چیز سر جای خود باقی می ماند. برای جلوگیری از محو شدن یا خرد شدن، حداقل دو لایه سیلر اکریلیک شفاف بر پایه آب را اعمال کنید. مهر و موم اکریلیک را از فروشگاه صنایع دستی محلی خود تهیه کنید.
در صورت استفاده از چندین لایه رنگ ممکن است چند روز طول بکشد تا رنگ خشک شود.
استفاده از اسپری سیلر توصیه می شود، اما می توانید قوطی های لاک و رنگ را نیز تهیه کنید. این ممکن است ضربه های قلم مو را پشت سر بگذارد.
بسته به چیزی که دوست دارید یک روکش مات یا براق انتخاب کنید. پس از محافظت، طرح رنگ شده می تواند سال ها دوام بیاورد!

استفاده کنیداستفاده کنید

تزیین گلدان خود با دکوپاژ

1-گلدان خود را تمیز کنید. چسب دکوپاژ به بهترین وجه روی سطوح تمیز و خشک می چسبد. هر گونه کثیفی یا گرد و غبار را با آب و صابون از بین ببرید، سپس گلدان گل خود را کاملا خشک کنید.
هرگونه برچسب یا برچسب قیمت را بردارید.

مطالب دکوپاژ و عکس های گل ها و پرندگان

2-مطالب دکوپاژ را از کتاب ها، مجلات یا روزنامه ها پیدا کنید. عکس‌های گل‌ها، پرندگان یا هر چیزی که با زیبایی‌شناسی شما مطابقت دارد را با دقت برش دهید. به اندازه ای برش دهید که کل گلدان را بپوشاند یا یک طرح کوچک برای جلو برش دهید. این کاملاً به شما بستگی دارد که چقدر دکوپاژ می خواهید!
استفاده از الگوها یا رنگ هایی که با نوع گیاهی که در کاشت استفاده می کنید در تضاد باشد می تواند سرگرم کننده باشد.
اشکال هندسی برش خورده از کاغذ جامد را برای سبکی مدرن امتحان کنید.
همچنین می توانید از پارچه های تزئینی، دستمال کاغذی یا کاغذ دیواری استفاده کنید.

3-برس Mod Podge یا چسب کاردستی را روی قابلمه خود بکشید. می‌توانید چسب مخصوص دکوپاژ را در هر فروشگاه صنایع دستی پیدا کنید، و معمولاً بسیار ارزان است. از یک برس فوم برای اشباع ناحیه مشخص شده تا حد امکان به طور یکنواخت استفاده کنید.
دستکش بپوشید تا چسب از پوستتان دور نشود.
یک لایه نازک این کار را انجام می دهد.با این روش تزئین گلدان زیبا میشود.

برش دکوپاژ

4- در حالی که چسب هنوز خیس است، تکه دکوپاژ را با احتیاط روی گلدان قرار دهید. آهسته حرکت کنید تا مطمئن شوید که محل قرارگیری دقیقاً همانگونه است که می خواهید.
اگر اشتباهی مرتکب شوید، ممکن است بتوانید آن را جدا کرده و دوباره امتحان کنید، اما سعی کنید بار اول آن را درست کنید.
هر حباب را با دستان خود یا یک ابزار اسکاج صاف کنید.

5-یک لایه دیگر از Mod Podge اضافه کنید. با استفاده از یک برس فوم، یک لایه سخاوتمندانه روی قطعه دکوپاژ خود بمالید تا در جای خود بماند. این کار باعث می شود هنگام آبیاری گیاه خود از رطوبت محافظت شود.
قبل از لمس یا جابجایی گلدان، اجازه دهید دکوپاژ شما کاملا خشک شود.
آن را به آرامی و به طور مساوی رنگ کنید تا خطوط قلم مو به حداقل برسد.
نگران نباشید، Mod Podge شفاف خواهد شد.
Mod Podge ممکن است بافتی کمی چسبنده داشته باشد حتی زمانی که خشک باشد.

6-سیلر را اعمال کنید. درست مانند رنگ، شما باید از دکوپاژ خود در برابر خراش و هوا محافظت کنید. حداقل دو لایه لاک اکریلیک شفاف بر پایه آب را روی کار دوست داشتنی خود قرار دهید

برش دکوپاژ خود را اعمال کنیدبرش دکوپاژ خود را اعمال کنید

ایجاد موزاییک روی گلدان شما

1-چیزی برای شکستن قطعات موزاییک خود پیدا کنید. در حالی که امکان خرید قطعات کوچک شیشه یا کاشی وجود دارد، ساختن اشکال منحصر به فرد خود می تواند سرگرم کننده باشد. کاشی‌های خانگی را از یک فروشگاه سخت‌افزار، یک بشقاب سرامیکی از یک فروشگاه ساده یا چند ظروف شیشه‌ای جالب از یک گاراژ فروش بخرید.
آینه ها می توانند روی گلدان گل واقعاً مرتب به نظر برسند.
اگر ظروف آسیب دیده در آشپزخانه خود دارید، از آن استفاده کنید!

مورد انتخابی خود را به قطعات کوچک بشکنید

2-کاشی یا بشقاب خود را در یک پارچه ضخیم بپیچید و با چکش به آن ضربه بزنید. این می تواند یک فرآیند سرگرم کننده باشد، اما شما فقط به یک یا دو ضربه نیاز دارید. به خرده ها نگاهی بیندازید تا ببینید به اندازه کافی کوچک هستند یا خیر. اگر نه، با خیال راحت آن را بپیچید و دوباره ضربه بزنید.
سعی کنید شکل ها و اندازه های متنوعی داشته باشید.
در صورت نیاز، قطعات کاشی یا سرامیک را با انبردست اصلاح کنید.
برای محافظت از چشمان خود از عینک ایمنی استفاده کنید.
برای محافظت از دستان خود دستکش های پارچه ای بپوشید.با این روش تزئین گلدان زیبا میشود.

3-یک گلدان گل تمیز را دراز بکشید و یک طرف آن را موزاییک کنید. در غیر این صورت، گرانش ممکن است طراحی شما را به هم بزند. قابلمه را در یک حوله قرار دهید تا غلت نخورد. با یک چاقوی کره، چسب کاشی را روی هر قطعه بمالید و آنها را مطابق طرح خود قرار دهید. کنار قابلمه را محکم فشار دهید تا مطمئن شوید که چسبیده باشند.
حروف اول یا نام خود را برای لمس شخصی املا کنید.
قوام چسب باید مانند کره بادام زمینی باشد. 
دستکش های پارچه ای/باغبانی بپوشید تا چسب روی پوستتان نرود.

بگذارید هر طرف چند ساعت بماند سپس بچرخانید

4- هنگام چرخاندن گلدان، مطمئن شوید که قطعاتی که قبلاً قرار داده اید، شل نشوند. با دقت و به آرامی بچرخانید و از حوله برای ثابت نگه داشتن آن استفاده کنید.

5-بگذارید گلدان شما یک شب بماند. این به چسب کاشی زمان می دهد تا خشک شود و اطمینان حاصل می کند که موزاییک شما ماندگار خواهد بود. اگر متوجه لغزش قطعات شدید، آنها را تنظیم کنید و دوباره در جای خود فشار دهید.

6-بین قطعات موزاییک خود دوغاب پهن کنید. مطمئناً این یک فرآیند نامرتب است، اما وجود دوغاب بین کاشی یا قطعات سرامیکی ظاهر را کامل می کند. برای صاف کردن و پخش کردن ماده سیمان مانند از یک شناور دوغاب استفاده کنید.
موزاییک‌ها می‌توانند پیچیده و کوچک باشند، بنابراین مطمئن شوید که هر شکافی را دارید.
15 دقیقه صبر کنید، و سپس با یک پارچه مرطوب، اضافی را پاک کنید. 
دست کش را بپوش.
دوغاب چند روز طول می کشد تا کاملا خشک شود.
پس از خشک شدن، همه چیز را تمیز کنید و یک پارچه نرم و خشک شود.با این روش تزئین گلدان زیبا میشود.

هرطرف چند ساعت بماند سپس بچرخانیدهرطرف چند ساعت بماند سپس بچرخانید




  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.