فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۵         
  

تزیین باغ به سبک روستیک انجام شده.می توانید با کمی برنامه ریزی حتی در یک فضای بسیار کوچک یک باغ گل بسیار جذاب ایجاد کنید. با ایجاد یک طرح کلی برای چیدمان باغ خود شروع کنید. گیاهانی را انتخاب کنید که بتوانند در آب و هوای منطقه شما رشد کنند.وقتی که باغ خود را کاشتید، برخی از تکنیک های تزئینی ساده را امتحان کنید تا رنگ دلپذیر‌ی به آن اضافه کنید.
تزیین باغ به سبک روستیک
تزیین باغ به سبک روستیک

تزیین باغ  به  سبک روستیک

یک باغ گل که به سبک روستیک تزئین شده ،می تواند جلوه ای زیبا و دلپذیر به حیاط شما ببخشد. شما می توانید با کمی برنامه ریزی حتی در یک فضای بسیار کوچک یک باغ گل  جذاب ایجاد کنید. با ایجاد یک طرح کلی برای چیدمان باغ خود شروع کنید. گیاهانی را انتخاب کنید که بتوانند در آب و هوای منطقه شما و فضای در دسترس شما، رشد کنند. هنگامی که باغ خود را کاشتید، برخی از تکنیک های تزئینی ساده را امتحان کنید تا رنگی دلپذیر‌ به آن اضافه کنید.
تزیین باغ به سبک روستیکتزیین باغ به سبک روستیک

انتخاب مکان

1-. به حیاط خود نگاه کنید و تصمیم بگیرید که می خواهید باغ را در کجا قرار دهید. باغ شما باید جایی باشد که بتوانید به راحتی آن را ببینید و از زیبایی آن لذت ببرید، ترجیحا هم از داخل و هم از بیرون خانه. همچنین به برخی از موارد زیر فکر کنید:

آیا منطقه ای که در نظر دارید به اندازه کافی برای نوع گل مورد نظر شما نور خورشید دریافت می کند؟

آیا این منطقه دارای زهکشی مناسبی از خاک است یا اینکه پس از طوفان باران و آب شدن برف تمایل زیادی به جمع آوری آب ساکن دارد؟

آیا منطقه باغبانی بالقوه شما روی زمین نسبتاً مسطح یا با شیب ملایم است؟ کاشت در شیب های تند بسیار دشوارتر است.

مکانی را برای باغ خود انتخاب کنیدمکانی را برای باغ خود انتخاب کنید

انتخاب طرح

2-. اگر میخواهید تزیین باغ به سبک روستیک انجام دهید باید بتوانید آنچه را که می خواهید تجسم کنید، برنامه ریزی آسان تر است. طرحی سریع از ملک خود تهیه کنید و ساختمان‌ها، عرشه‌ها و پاسیوها، راهروها، نرده‌ها یا هر ویژگی اصلی دیگر را نشان دهید. فراموش نکنید که الگوهای زهکشی را در حیاط خود در نظر بگیرید. همچنین در هر باغ، درختچه یا درخت از قبل موجود علامت بزنید.

هنگامی که طرح اولیه خود را تهیه کردید، می توانید ایده های خود را برای تخت گل شروع کنید.

علاوه بر گل، عناصر دیگری را که می‌خواهید به باغ خود اضافه کنید، طراحی کنید، مانند گذرگاه‌ها و حاشیه‌های سنگی، نرده‌ها، نرده‌ها، یا مجسمه‌های باغ

طرحی برای باغ خود ترسیم کنیدطرحی برای باغ خود ترسیم کنید

منطقه سختی گیاه

3-. هنگامی که یک طرح اولیه برای باغ خود پیدا کردید، وقت آن است که در مورد گل های خود تصمیم بگیرید. اولین قدم این است که بفهمید چه نوع گل هایی می توانند در منطقه شما رشد کنند.

هنگامی که منطقه سختی خود را شناختید، زمانی که در حال تحقیق در مورد گیاهان بالقوه باغ خود هستید، آن را در دسترس داشته باشید. اگر گیاهانی را انتخاب کنید که خارج از منطقه سختی شما هستند، ممکن است در دمای شدید زمستان و تابستان زنده نمانند.

4-مطمئن شوید که خاک غنی از مواد مغذی و با زهکشی خوب دارید . قبل از شروع انتخاب و کاشت گل، باید بدانید که چه نوع خاکی دارید. خاک خوب باید کرکی، تیره و سرشار از مواد مغذی برای گیاهان شما باشد. همچنین باید زهکشی خوبی داشته باشد، زیرا بیشتر گیاهان در خاک بیش از حد مرطوب یا باتلاقی به خوبی رشد نمی کنند.

نمونه ای از خاک خود را به یک فروشگاه باغ در منطقه خود ببرید تا سطح pH و مواد مغذی آن ارزیابی شود.
در صورت لزوم، می توانید ترکیب خاک خود را با افزودن کود، مواد تغییر دهنده pH مانند آهک یا گوگرد یا سایر اجزاء اصلاح کنید.

انتخاب گل

5-. بعد از اینکه فضای خود و نوع محیط کاشت خود را ارزیابی کردید، نوبت به بخش سرگرم کننده می رسد - انتخاب گل های خود. ابتدا، انتخاب خود را به گیاهانی محدود کنید که با منطقه سختی، نوع خاک و میزان نور خورشید موجود در باغ شما کار می کنند. سپس، برخی از موارد زیر را در نظر بگیرید:
چه نوع رنگ هایی را در باغ خود می خواهید؟ بسته به استایل شخصی خود، ممکن است رنگین کمانی از رنگ ها یا پالت محدود (مثلاً سایه های مختلف آبی و زرد) را بخواهید.
آیا به گل هایی که حشرات گرده افشان را جذب می کنند، مانند زنبورهای عسل و پروانه ها علاقه دارید؟ آیا گل های بلند، کوتاه یا متوسط ​​یا مخلوط می خواهید؟
به صورت آنلاین تحقیق کنید یا از یک مرکز باغ یا باغ گیاه شناسی دیدن کنید تا ایده بگیرید. همچنین صحبت با یک متخصص باغبانی که می تواند شما را در مسیر درست هدایت کند، می تواند بسیار مفید باشد
گل هارا برای باغ خود انتخاب کنیدگل هارا برای باغ خود انتخاب کنید

انتخاب گل هایی با آب و هوای روستایی

6-برای تزیین باغ به سبک روستیک  در حالی که انواع گل‌هایی که انتخاب می‌کنید تا حد زیادی بر اساس منطقه شما تعیین می‌شود، برخی از گونه‌ها ممکن است به باغ شما حس معمولی و روستایی‌تری نسبت به بقیه بدهند. چند انتخاب خوب عبارتند از: 

گل کاغذی: این گل های بلند و با رنگ روشن انتخابی عالی برای کاشت در کنار دیوارها و نرده ها هستند. آنها در مناطق 3-9 مقاوم هستند.

گل ادریسی. اینها درختچه های پهن و کم ارتفاعی هستند که دسته های کروی و عظیمی از گل های ظریف تولید می کنند که معمولاً از رنگ های سفی

د تا آبی پاستلی، صورتی یا بنفش متغیر است. آنها در مناطق 4-9 مقاوم هستند.

گل رز. این گل‌های کلاسیک به هر باغی اضافه‌ای زیبا و معطر می‌دهند. آنها در طیف گسترده ای از رنگ ها و اندازه ها، از رز قرمز بزرگ "ال تورو" تا رزهای ریز چای پاستلی هستند. بسته به تنوع، آنها می توانند در تعدادی از مناطق رشد کنند.

گل مخروطی. این گل های محکم و دیزی مانند در رنگ های مختلفی از جمله سفید، بنفش کم رنگ و زرشکی می آیند. آنها همچنین برای پرندگان و پروانه ها جذاب هستند. آنها در مناطق 3-9 مقاوم هستند.

نعناع گربه ای. این گیاه معطر به راحتی رشد می‌کند، اسپری‌های ظریف گل‌های بنفش با شاخ و برگ‌های نقره‌ای جذاب تولید می‌کند و فواید اضافی دفع پشه‌ها را دارد. در مناطق 4-8 مقاوم است.

طرح رنگ

7-اگر تزیین باغ به سبک روستیک میخواهید در مورد یک طرح رنگ تصمیم بگیرید. در حالی که اصطلاح "روستیک" تمایل به ایجاد رنگ های گرم، خاموش و خاکی دارد، نیازی نیست که در باغ خود محدود به این نوع رنگ ها باشید. به این فکر کنید که چگونه رنگ گل هایی که انتخاب می کنید ممکن است با هم به نظر برسند و چگونه رنگ هایی را که از قبل در اطراف خانه و حیاط شما وجود دارد تکمیل می کنند. در نظر بگیرید که چگونه گیاهان یا گلها در فصول و سال تغییر رنگ می دهند. بسیاری از گیاهان در پاییز و زمستان شاخ و برگ های زیبایی دارند.
گل های ریز خنک و کم رنگ می توانند به باغ شما ظاهری رویایی و افسانه ای ببخشند.
رنگ‌های گرم قرمز، نارنجی و طلایی به یک باغ احساس آرامش بخشی می‌دهند، مخصوصاً در تابستان و پاییز.
رنگ‌های روشن و جواهر مانند، مانند قرمزهای پر جنب و جوش، زرد، آبی و بنفش، می‌توانند مکمل جذابی برای رنگ‌های تیره یا خاموش در ملک شما ایجاد کنند

تخت گل

1-برای تزیین باغ به سبک روستیک تخت گل های خود را مشخص کنید. قبل از شروع کاشت، لبه های تخت گل برنامه ریزی شده خود را مشخص کنید. می توانید این کار را با شلنگ باغبانی یا حتی با کمی آرد یا آهک انجام دهید. برنامه ریزی کنید که تخت های خود را حداقل 2 تا 3 فوت (0.61-0.91 متر) پهن کنید، بنابراین فضای زیادی برای گل های شما وجود دارد.
تخت های گل را می توان در امتداد نرده ها، دیوارها یا لبه های راهروها قرار داد. همچنین می توانید تخت گل های دایره ای را در اطراف پایه درختان بسازید.
شما همچنین می توانید یک تخت گل "جزیره" در وسط چمن خود بسازید.

آماده کردن خاک

2- اگر تزیین باغ به سبک روستیک خاک را اماده کنید هنگامی که محل قرار گرفتن تخت های خود را مشخص کردید، مناطق را برای کاشت آماده کنید. این شامل پاکسازی گیاهانی است که در حال رشد در منطقه هستند و مطمئن شوید که خاک هوادهی شده و پر از مواد مغذی است.
1 تا 2 اینچ (2.5 تا 5.1 سانتی‌متر) چمن‌زار را حفر کنید، مطمئن شوید که تمام علف‌ها و علف‌های هرز را از ریشه بیرون آورده‌اید.
خاک را بشکنید و با بیل یا پنجه چرخان روی آن بچرخانید. هر سنگ یا اشیای بزرگ دیگری را که حفر می کنید بردارید.
در صورت نیاز، کود، کمپوست یا سایر اجزاء را به خاک اضافه کنید.
دوباره خاک را بچرخانید و کمی آبیاری کنید.

چیدن گل ها بر اساس ارتفاع

3- برای تزیین باغ به سبک روستیک به طور کلی، اگر بلندترین گل‌ها را در پشت تخت و کوتاه‌ترین گل‌ها را در جلو قرار دهید، باغ شما زیباتر به نظر می‌رسد. به این ترتیب، دید (و دسترسی به) گل‌های کوتاه‌تر توسط گل‌های بلندتر مسدود نمی‌شود. 
برای گل‌هایی که در بستر جزیره‌ای کاشته می‌شوند، گل‌های بلندتر را می‌توان در مرکز قرار داد و گل‌های کوتاه‌تری در اطراف لبه‌ها قرار داد

4-اگر تزیین باغ به سبک روستیک میخواهید گلها را در گروه هایی با ظاهر طبیعی بکارید. برای داشتن ظاهری روستایی و خودجوش، سعی کنید گل‌های خود را در شکل‌ها یا الگوهای سفت و سخت نکارید. از ردیف های بسیار مستقیم و گروه های رنگ های متناوب خودداری کنید. در عوض، گل‌های خود را در دسته‌های شل (گروه‌های کوچک و دایره‌ای) یا در ردیف‌های بلند و شل) از رنگ‌های مخلوط بکارید.

گل ها در گروه هایی با ظاهر طبیعی بکاریدگل ها در گروه هایی با ظاهر طبیعی بکارید

نصب پرده چوبی یا فرفورژه

5-برای  تزیین باغ به سبک روستیک یک پرده چوبی یا فرفورژه می تواند حس روستایی جذابی را به باغ شما ببخشد. یک دیوار یا حصار ساده در حیاط خود را با نصب یک پرده و کاشت آن با گلهای رز کوهنوردی یا شکوه صبحگاهی بپوشانید.
اگر نمی‌خواهید یک پرده پرکار بخرید یا بسازید، می‌توانید از اشیاء تغییر کاربری‌داده‌شده، مانند چرخ‌های واگن قدیمی یا ابزار قدیمی باغبانی، پرده بسازید. 

6-اگر تزیین باغ به سبک روستیک میخواهید در گلدان ها با گل های زمینی مخلوط کنید. می‌توانید با قرار دادن چند گلدان در میان گل‌های تخت‌خواب‌تان، به باغ خود علاقه‌مند شوید. سعی کنید چند گل دنباله دار یا انگور را در بشکه چوبی بکارید

تزئین باغ

1-برای تزیین باغ به سبک روستیک به تخت گل های خود حاشیه تزئینی بدهید. پس از کاشت تخت‌هایتان، می‌توانید با استفاده از سنگ، کنده یا آجر به آن‌ها لبه‌ای جذاب بدهید.
برای یک حاشیه باغ روستایی منحصر به فرد زیبا، سعی کنید یک حاشیه باغ بافته شده از چوب بسازید. این کار را می توان با بافتن عصای تمشک هرس شده در امتداد تکیه گاه های بامبو، با استفاده از تکنیک اولیه سبد بافی انجام داد .

2-اگر تزیین باغ به سبک روستیک میخواهید با اشیاء تغییر کاربری تزئین کنید. دادن رنگ روستایی به باغ خود می تواند به سادگی اضافه کردن چند ابزار و اشیاء تغییر کاربری داده شده باشد. 
گذاشتن گلدان در چرخ دستی.
چند گلدان گل را روی یک نیمکت چوبی قدیمی ردیف کنید.
چند ابزار قدیمی باغچه یا مزرعه (مانند چنگک یا چنگال) را به دیوار تکیه دهید و به درختان انگور اجازه دهید تا آنها را بالا بیاورند.
قرار دادن گلدان های گل روی پله های نردبان چوبی.

تزیین باغ به سبک روستیک - تزیین باغتزیین باغ به سبک روستیک - تزیین باغ

اضافه کردن مسیر سنگی یا شنی

3-.برای تزیین باغ به سبک روستیک  یک مسیر پرپیچ و خم، افزودنی زیبا و دلپذیر به یک باغ است. در حالی که مسیرهای باغ را می توان با سنگفرش یا بتن ساخت، با یکی از موارد زیر می توان جلوه غیررسمی و واقعاً روستایی را به دست آورد:
سنگ پله. اگر از تخته سنگ های ناتمام و نامنظم استفاده کنید، طبیعی ترین به نظر می رسد. در حالت ایده آل، سنگ های شما باید 12 تا 18 اینچ (30 تا 46 سانتی متر) و ضخامت حدود 2 اینچ (5.1 سانتی متر) داشته باشند. شما می توانید چنین سنگ هایی را از یک تامین کننده چشم انداز تهیه کنید.
شن یا مالچ. برای این نوع مسیر، تنها چیزی که نیاز دارید مقداری پارچه منظره برای قرار دادن زیر مواد و لبه های فلزی یا پلاستیکی برای نگه داشتن آن در جای خود است.
4-اگر تزیین باغ به سبک روستیک میخواهید خانه های پرنده نصب کنید. خانه های پرندگان به خودی خود زیبا هستند و همچنین پرندگان را به باغ شما جذب می کنند. خانه های پرنده را می توان بر روی حصارها یا دیوارهای باغ خود نصب کرد یا روی یک ستون یا چوب عمودی نصب شده در یکی از تخت گل های خود نصب کرد.
ممکن است درختان انگور یا دیگر گیاهان بالارونده را تشویق کنید تا در اطراف خانه پرنده شما رشد کنند.
فراموش نکنید که چند دانخوری و حمام پرنده نیزبرای پرنده ها نصب کنید.


  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.