فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

گل ایالتی تگزاس، بلوبونت ها نیز با نام های شبدر بوفالو، گل گرگ و لوپین تگزاس شناخته می شوند. مزارع گل های زیبا در بهار جمعیت زیادی را به خود جذب می کند. بلوبونت ها همچنین در کلرادو، کالیفرنیا، یوتا، آریزونا و نیومکزیکو رشد می کنند.
حقایق جالب در مورد  بلوبونت ها
حقایق جالب در مورد  بلوبونت ها

تاریخچه:

بلوبونت ها خیلی قبل از اینکه تگزاس به ایالت تبدیل شود برای مردم جذاب بود. قبایل هندی داستان هایی را از نسلی به نسل دیگر در مورد گل های زیبای این گیاه منتقل کردند. کشیشان اسپانیایی دانه ها را جمع آوری کردند و در شهرهای مختلف ایالت کشت کردند. در سال 1901، مجلس نمایندگان تگزاس این گیاه گل آبی را به عنوان گل رسمی ایالتی پذیرفت. اما در سال 1971، قانونگذار تگزاس تمام گونه‌های گل بلوبونت را به عنوان گل رسمی ایالت اضافه کرد و شش گل رسمی ایالتی به ایالت داد.



شرح:

بلوبونت‌ها که عضوی از خانواده لوپین‌ها هستند، دارای گل‌های آبی سلطنتی روی ساقه‌هایی هستند که از بالای شاخ و برگ‌های سبز زیبا بلند می‌شوند. این گیاهان در شرایط مختلف از جمله خاک شنی رشد می کنند. با افزایش سن گل ها، یکی از گلبرگ های بالایی به رنگ بنفش مایل به قرمز در می آید. همه بلوبونت ها به صورت یکساله رشد می کنند، بنابراین گیاهان باید دانه تولید کنند تا سال بعد دوباره رشد کنند. در مزارع گل آبی، بذر در نهایت توسط علف های هرز و علف پوشانده می شود که به فشار دادن دانه ها به داخل خاک و در نهایت جوانه زدن کمک می کند. بلوبونت ها به رنگ های سفید و صورتی نیز وجود دارند. ترکیب لوپین های سفید با آبی، جلوه بسیار زیبایی به باغ می دهد.



انواع:

شش گونه بلوبونت به عنوان گیاهان بومی در تگزاس رشد می کنند. گونه اول  Lupinus subcarnosus گل اصلی و اولین گل ایالت تگزاس، در خاک شنی و لومی رشد می کند. مراتع پر از Lupinus texensis با نوک سفید، در بهار که گیاهان به صورت انبوه شکوفا می شوند، افراد زیادی را به خود جذب می کند. یکی از بزرگ‌ترین بلوبون ها، بلوبون بیگ بند  (Lupinus Havardii) است که تا ارتفاع یک متر رشد می کند. ارتفاع گونه آبی با نام علمی (Lupinus plattensis)  تا 60 سانتیمتر می رسد.



پراکنش:

در حالی که بلوبونت ها در سراسر ایالت در مزارع و در کنار جاده ها رشد می کنند، برخی از بهترین مکان ها برای دیدن مزارع بلوبونت های Lupinus texensis تگزاس مرکزی و جنوبی است. گلها مراتع علفی را در اواخر اسفند و اوایل فروردین فرش می کنند.

کشت:

Lupinus texensis  یکی از ساده‌ترین گل های آبی برای رشد در باغ است. دانه ها شبیه تکه های صاف شن نخودی با رنگ های چند رنگ، از جمله آبی و خرمایی روشن است. بذرهای بلوبونت را در سپتامبر یا اکتبر بکارید تا گیاهان یکساله در بهار سال بعد شکوفا شوند. نهالستان ها همچنین گل ها را به صورت گلدانی ارائه می دهند و بدین صورت شروع رشد گیاهان در باغ را آسان تر می کنند. بذرها را در خاکی با زهکشی خوب بکارید. هنگامی که گیاهان چند هفته پس از کاشت استقرار یافتند، به آب کمی نیاز دارند زیرا به شدت به خشکی مقاوم هستند.





  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.