فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  

گرویلیا یا گل عنکبوتی یک گیاه آپارتمانی همیشه سبز است. گرویلیا از خانواده Proteaceae بوده و موطن اصلی آن استرالیا است.
آشنایی با گیاه گرویلیا (Grevillea)
آشنایی با گیاه گرویلیا (Grevillea)

گرویلیا یا گل عنکبوتی یک گیاه آپارتمانی همیشه سبز است.

مکان: این گیاه به مکانی روشن و خنک و خاک بدون آهک نیازمند است. در تابستان می توانید آن را در هوای آزاد قرار دهید.

ارتفاع: تا دو و نیم متر.

تکثیر: از طریق کاشت بذر یا قلمه زدن.



گرویلیا از خانواده Proteaceae بوده و موطن اصلی آن استرالیا است. گیاهان جنس گرویلیا به صورت درختچه ای می باشند. در زیر برگ های آن، خصوصاً زمانی که این برگ ها جوان هستند برقی به چشم می خورد. این برگ ها 20 متر رشد می کنند. روی آنها سبز و نرم و زیرشان دارای کرک هایی ابریشمی است.



در استرالیا طول Grevillea robusta به 50 متر می رسد و حتی در نواحی مدیترانه ای گونه هایی است که ارتفاعشان 20 متر است. اما ما این گیاه را به عنوان یک گیاه گلدانی زیبا و کم زحمت می شناسیم که طول آن به دو و نیم متر می رسد.



کشت: در زمستان این گیاه را در ظرفی گود، در اتاق نشیمن یا سالن و در دمای بین 12 تا 20 درجه سانتیگراد نگهدارید. این گیاه به مکانی با نور کافی نیاز دارد، اما نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرد زیرا برگ های آن کم رنگ می شوند. چنانچه این گیاه را در دمای زیر 15درجه سانتیگراد نگهدارید رشد آن متوقف می شود، اما در دمای بالا به راحتی رشد می کند. اگر آن را هرس نکنید، شاخه های جوان پدید نمی آیند. در تابستان می توانید این گیاه زینتی را در هوای آزاد و در مکانی نیم سایه قرار دهید. در تمام طول سال مرتباً به آن آب دهید و آن را آبپاشی کنید.



هر سال گلدان گیاه جوان را عوض کنید. خاک مناسب این گیاه خاکی است که سه قسمت آن خاک برگ، دو قسمت کود گاوی و یک قسمت شن و کمی خاک گلدانی باشد، و یا اینکه از خاک گلدانی بدون آهک استفاده کنید.



تکثیر: «گرویلیا» را می توان از طریق کاشت بذر یا قلمه تکثیر کرد. در فصل بهار بذر و قلمه آن را در خاک برگ شن دار آمیخته با تورب بکارید. شاخه های فرعی جوان را در فصل تابستان و در خاک شنی بکارید.



  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.