فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

این روز ها با توجه به مشغله زیاد آدم ها و همچنین تخصصی تر شدن باغبانی،اعزام باغبان به محل و سپردن امور نگهداری از گیاهان به یک باغبان با دانش و مجرب، بیش از پیش احساس میشود.خدمات باغبانی به خصوص هرس و فرم دهی گیاهان از جمله کارهایی است که بعد از خرید نهال و کاشت آن ، مرتبا باید انجام شود. اعزام باغبان به محل در سایت نارگیل ، آماده ی خدمت رسانی به شما می باشد.
اعزام باغبان به محل کار و منزل
اعزام باغبان به محل کار و منزل

خدمات اعزام باغبان به محل به خصوص هرس و فرم دهی گیاهان از جمله کارهایی است که بعد از خرید نهال و کاشت آن ، مرتبا باید انجام شود. اعزام باغبان به محل در سایت نارگیل ، آماده ی خدمت رسانی به شما می باشد.

در مطلب زیر با انواع خدمات زیبا سازی و هرس کردن گیاهان و اجرای فضای سبز توسط تیم ما آشنا شوید.

اعزام باغبان به محل و ارائه خدمت توسط باغبان :

انجام امور باغبانی ، از گذشته تا به حال در کشور ما بسیار رونق داشته است. بسیاری از مردمان قدیم شغلشان باغبانی و زمین داری بوده است. به همین جهت این صنعت برای همگی ما آشناست و تقریبا اطلاعاتی در این زمینه داریم. بسیاری از افراد به کار باغبانی علاقه دارند و در منزلشان با کاشتن چند گیاه به این کار مشغول هستند.



این روز ها طراح های ساختمانی و معمار ها به اجرای فضای سبز علاقه مند شده اند. و با طراحی روف گاردن ، گرین وال و کاشت گیاهان در حیاط و تراس ها به نوعی باغبانی را به منزل افراد می آورند.

بسیاری از افراد به دلیل مشغله های کاری زیاد و نبود وقت ، فرصت رسیدگی به فضاهای سبز اطراف خود و منزلشان را ندارند به همین دلیل اعزام باغبان به محل را ترجیح میدهند ، بعضی از افراد هم از چگونگی انجام آن ، ابزار و وسایل مخصوص باغبانی اطلاعی ندارند. خدمات باغبانی و هرس و فرم دهی گیاهان اگر به صورت تخصصی و اصولی انجام گیرد ، ثمره ی خوبی را برای شما به ارمغان می آورد.

خدماتی که باغبان انجام میدهد شامل :

کاشتن نهال درختان ، گل ها ، کوددهی آن ها و پرورش گیاهان.

هرس کردن گل و گیاه و تعویض اصولی گلدان.

بیل زنی و تعویض خاک باغچه.

اجرای فضای سبز ( گل کاری و چمن کاری).

هرس کردن انواع درختان.

سمپاشی درخت ، باغچه ، گل و گیاه.

پاکسازی و حذف کردن شاخه و برگ ها.

شکل دهی درختان و تعویض آنها.

تشخیص بیماری و آفت ها.

تنظیم برنامه آبیاری ، تغذیه و ... .

نگه داشتن انواع گیاهان آپارتمانی.

چه زمانی نیاز به باغبان داریم ؟

شما در هر زمانی نیاز به مشورت گرفتن از متخصص های کشاورزی و باغبانان مجرب دارید. این طیف شامل انواعی از خدمات چه برای گیاهان آپارتمانی و تعویض گلدان چه برای کاشت انواع نهال در زمین های بزرگ کشاورزی است.


 
باغبان پاره وقت و تمام وقتباغبان پاره وقت و تمام وقت


در چه مواقعی نیاز به اعزام باغبان به محل داریم؟

هنگام طراحی و ساخت باغچه در منزل یا محل کار و یا هر جای دیگری.

هنگام کاشتن سبزیجات ، گل های تزیینی و زینتی و کود دادن به آنها.

وقتی گل و گیاهان دچار پژمردگی می شوند.

هنگام بیماری و آفت درختان.

هنگام سم پاشیدن و هرس کردن.

هنگامی که حشارات به سراغ گیاهان آمده اند.

در مواقعی که گل و درختان نا منظم شده و نیاز به هرس دارند.


هرس کردن گیاهان توسط باغبان :

هرس یعنی قطع کامل یا جزئی قسمت های مختلف گیاه یا درخت. این کار می تواند شامل قطع ریشه ، شاخه یا برگ ، پوست گیاه ، گل ها یا میوه های درختان باشد.

این کار به این منظور انجام می گیرد که بتوانیم رشد گیاه را هدایت کنیم و باروری آن را تحت تاثیر قرار دهیم. هرس کردن گیاهان و درختان آنقدر مهم است که انجام اصولی و صحیح آن می تواند بهترین محصول را شما هدیه دهد پس در اعزام باغبان به محل دقت فرمایید.

هرس کردن درختان یکی از مهم ترین موارد در جهت نگهداری از درخت است. اینکار اگر درست و به موقع انجام گیرد ، عمر درخت و همچنین میوه های آن را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

هرس اشتباه می تواند موجب آسیب جدی به گیاهان شود.

خدمات هرس درختان شامل چیست ؟

حذف کردن شاخه های نادرست و آلوده . توزیع کردن و پخش شاخه های درخت در همه ی جهت ها ، به این صورت که تمامی شاخه ها به صورت یکنواخت پخش میگردند تا از نور کافی بهره مند شوند. به وجود آوردن تعادل بین اندام هوایی و اندام زمینی. حذف کردن نرکها ، پا جوش ها ، ریشه جوش ها ، تنه جوش ها و مابقی شاخه های نا خواسته. فرم دادن به درخت ، شکل دهی زیتنی درختان و تنک کردن میوه و گل ها.

اعزام باغبان به محلاعزام باغبان به محل

چند نوع هرس داریم ؟

خدمات باغبانی و هرس کردن در تمامی فصول سال انجام می گیرد. ما هم هرس تابستانه داریم و هم زمستانه. این کار به 2 نوع سبک و سنگین نیز تقسیم می شود. نوع سنگین یعنی قطع کردن بسیاری از شاخه های درخت و به نوعی جوان تر کردن درختان. هرس سبک یعنی سر زنی و حذف تعداد کمی از شاخه ها.

هرس کردن درختان پیر ، به دلیل قطع شاخه ها ، در ابتدا ممکن است باعث کاهش بار دهی شود. اما بعد از گذشت مدت کمی ، شاخه های جوان موجب بار دهی بیشتر درختان می شود. البته جوان سازی درختان می بایست توسط متخصصان انجام گیرد.

کوددهی گیاهان :

درختان و گیاهان علاوه بر هرس کردن و آبیاری به کوددهی هم نیاز دارند. کود مناسب می تواند ثمره ی درخت شما را افزایش دهد و اشتباه در کوددهی می تواند منجر به بیماری و آفت شود. ولی با انواع کود بیشتر آشنا شویم.

به هر گونه ماده ی آلی و معدنی که دارای مواد مغذی و تقویتی برای خاک است ، کود گفته می شود. کود باعث حاصلخیزی خاک و افزایش کیفیت گیاهان و درختان می شود. انواع کود های موجود در بازار شامل ؛ کود حیوانی ، ارگانیک و شیمیایی.

کوددهی گیاهانکوددهی گیاهان

چه مواقعی درختان نیاز به کود دارند ؟

قبل از افزودن کود ، باید خاک خود را بررسی کنید و با توجه به کمبود های آن به خاک کود بیفزایید. اگر گیاه یا درخت شما ضعیف شده یا دچار بیماری و آفت شده است ، نشان دهنده ی این است که درخت مواد مغذی خود را از دست داده و نیاز به کود دارد.

درختان به هنگام ضعف و بیماری به مواد مغذی بیشتری نیاز دارند تا بتوانند خود را ترمیم و بازیابی کنند.

بهترین زمان برای کوددهی درختان ، اواخر زمستان و ابتدای بهار (قبل از شکوفه دهی) می باشد. این زمان موجب تقویت قوای درختان و رشد بهتر آنان می شود. اگر در این زمان نتوانستید گیاهانتان را کود دهید ، در ابتدای تابستان اینکار را انجام دهید.

باید دقت کنید که اگر کود را به خاک غنی از مواد مغذی اضافه کنید ، رشد درخت افراطی شده و باعث ضعیف شدن تنه ی درخت می شود.

آبیاری باغ به صورت سنتی توسط  باغبان:

همانگونه که انسان ها نمی توانند بدون آب زندگی کنند ، گیاهان و درختان نیز بدون آب قادر به ادامه ی حیات خویش نیستند. انسان ها به هنگام تشنگی می توانند برای خودشان آب تهیه کنند یا دیگران را آگاه سازند ولی درختان قادر به انجام اینکار نیستند. پس وظیفه ی یک باغبان این است که تشخیص دهد چه موقع و به چه میزان درخت نیاز به آب دارد.

آبیاری شاید در ابتدا کاره ساده ای به نظر برسد ولی نیاز های آبی هر درخت با درخت دیگر متفاوت است. آبیاری باید توسط متخصصان انجام گیرد ، تا با توجه به نیاز گیاه و نوع خاک آبیاری را انجام دهند. بسیاری از عوامل در آبیاری درختان نقش دارند . این عوامل شامل ؛ میزان رطوبت محیط ، آب و هوای منطقه ، نوع خاکی که گیاه در آن قرار دارد ، سن و اندازه ی درخت و فصل ها.

بهتر است با مشاوره گرفتن از بخش خدمات باغبانی ما ، آبیاری گیاهانتان را اصولی و صحیح انجام دهید.

آبیاری باغ به صورت سنتیآبیاری باغ به صورت سنتی

کاشت گیاهان توسط باغبان :

کاشت درخت باید با توجه به خاک و آب و هوای منطقه صورت گیرد. از آنجایی که درختان نقش مهمی در چرخه ی زندگی ما دارند ، به شما توصیه می کنیم با کمک یک متخصص باغبانی درخت را بکارید.

انتخاب نهال مناسب هر خاک و منطقه ای بسیار حائز اهمیت می باشد.

کاشت نهال و درخت باید توسط فردی صورت گیرد که آگاهی کاملی به چگونگی انجام آن و روش های مختلف کاشت داشته باشد.

فرم دهی درختان :

فرم دهی یکی از خدمات اعزام باغبان به محل و هرس کردن می باشد. شاید تا به حال در خیابان درختان زینتی که به شکل خاصی فرم داده شده اند را دیده باشید.

معمولا برای زیبا سازی مناطق ، گیاهان همیشه سبز را هرس می کنند تا به آن شکل و فرم خاصی بدهند. چمن زنی و برش پرچین ها هم در زیبا سازی فضای سبز تاثیر بسزایی دارد.

یک باغبان با تجربه می تواند درختچه های زینتی و چمن را به گونه ای فرم دهد تا هم باعث زیبایی شود و هم آسیبی به آنها وارد نشود.

فرم دهی درختانفرم دهی درختان

چرا نیاز به باغبان متبحر داریم؟

مهمترین مزیت استفاده کردن از انواع خدمات باغبانی وجود متخصصانی است که با استفاده از تجهیزات به روز و دقیق به شما کمک می کنند تا فضای سبز بهتری داشته باشید.

با استفاده از اعزام باغبان به محل می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

به دلیل اینکه تجهیزات باغبانی بسیار گران قیمت هستند ، استفاده از یک باغبان با تجربه می تواند به شما کمک بسیاری در نگهداری گیاهانتان کند تا دیگر نیازی به خرید تجهیزات نداشته باشید.

سعی کنید مرتبا با استفاده از مشاوران ما گیاهانتان را رشد دهید. تیم ما همیشه آماده ارائه بهترین خدمات به شما عزیزان می باشد.


* اگر نیاز به حضور باغبان متعهد و مجرب در باغ یا ویلای خود دارید با تیم متخصص نارگیل تماس بگیرید. تماس با نارگیل







  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.