فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

کاشت نهال یا گیاهان جوان در خاک نیاز به مخلوط مناسب خاک، آفتاب و آب دارد. نیاز گیاهان به دما، نور خورشید و آب بسیار متفاوت است. همراه با پیروی از دستورالعمل های زیر، همیشه برچسب روی گیاه را به طور کامل بخوانید تا مطمئن شوید که به اندازه کافی از آن حمایت می کنید. فقط با دنبال کردن چند دستورالعمل العمل ساده باشید.
نحوه کاشت نهال
نحوه کاشت نهال

کاشت نهال یا گیاهان جوان در خاک نیاز به مخلوط مناسب خاک، آفتاب و آب دارد. نیاز گیاهان به دما، نور خورشید و آب بسیار متفاوت است. همراه با پیروی از دستورالعمل های زیر، همیشه برچسب روی گیاه را به طور کامل بخوانید تا مطمئن شوید که به اندازه کافی از آن حمایت می کنید.فقط با دنبال کردن چند دستورالعمل العمل ساده ، هر کسی می تواند انگشت شست سبزی داشته باشد.

روش 1: کاشت در زمین

1-در مورد مکان گیاه تصمیم بگیرید.  مکان باغبانی در واقع همه چیز است. اطمینان حاصل کنید که قطعه زمین شما مقدار مناسبی از خورشید را دریافت می کند، فضای کافی و خاک مناسب برای رشد فراهم می کند و ارتفاع اجازه زهکشی مناسب را می دهد.

در باغ  نورشرق بهترین است، زیرا آفتاب صبح بهترین نور خنک و مناسب برای رشد گیاهان را فراهم می کند.

خاک باید شل و تیره رنگ باشد نه قرمز و رسی مانند یا شنی. خاک سست به این معنی است که مقدار زیادی هوادهی وجود دارد و رشد ریشه ها را آسان می کند، در حالی که رنگ تیره نشان دهنده خاک مغذی


کاشت نهال-کاشت در زمینکاشت نهال-کاشت در زمین

برای کاشت نهال گیاهان خود را مرتب کنید

2-قبل از کاشت نهال گیاهان خود را مرتب کنید. تا زمانی که دقیقاً محل قرار دادن هر کدام را مشخص نکرده اید، گیاهان خود را حفر نکنید یا از گلدان خارج نکنید. این نه تنها در زمان و انرژی صرفه جویی می کند، بلکه به کاهش شوک کاشت کمک می کند.

از آنجایی که قرار نیست گیاهان برداشته شوند و دوباره کاشته شوند، شوک کاشت اجتناب ناپذیر است. این گیاه ممکن است به خوبی ریشه ندهد و منجر به رشد ناموفق شود. با این حال، اگر توپ ریشه، توده خاکی که ریشه های گیاه را احاطه کرده است، تا حد امکان کمتر مختل شود، گیاه به احتمال زیاد به محیط جدید خود می رود و رشد می کند.

سوراخ حفر کنید

3-. عمق سوراخ باید به اندازه توپ ریشه باشد، هرچند عرض آن دو برابر باشد. عرض اضافی به ریشه گیاه فضایی برای رشد می دهد.

برای کاشت نهال گیاه را در سوراخ قرار دهید تا مطمئن شوید که گیاهان در همان سطحی که در گلدان اصلی خود بود در زمین قرار می گیرند.

سنگ ها را از سوراخ جدا کرده و تکه های خاک را بشکنید تا گیاه فضایی شل و تمیز داشته باشد.

به خاطر داشته باشید که برخی از گیاهان ممکن است نیاز داشته باشند در یک سوراخ عمیق تر یا کم عمق تر دفن شوند. اگر گیاه شما همراه با دستورالعمل کاشت نیست، آن را به صورت آنلاین جستجو کنید تا ببینید در چه اندازه سوراخ باید آن را بکارید.


کاشت نهال-سوراخ حفر کنیدکاشت نهال-سوراخ حفر کنید

کمپوست را در سوراخ بپاشید

4- کمپوست به ریشه ها مواد مغذی می دهد و باعث رشد سالم گیاه می شود.

حدود 1 تا 3 اینچ کمپوست برای کاشت گل یا سبزیجات اضافه کنید.

بعد، یک مانع 2 تا 3 اینچی از خاک بین کمپوست و ریشه ایجاد کنید. این لایه از کمپوست از سرقت نیتروژن از ریشه جلوگیری می کند، اما همچنان به اندازه کافی نزدیک است تا مواد مغذی را در خاک فیلتر

5- برای کاشت نهال ریشه ها را شل کنید. این کار ریشه ها را برای ادغام بهتر با خاک آماده می کند. گیاه را وارونه نگه دارید. با یک دست صاف به کف گیاه ضربه بزنید و توپ ریشه را کمی ماساژ دهید، به آرامی فشار دهید و کمی از هم جدا کنید. شما در حال ایجاد جیب های کوچک برای گسترش و رشد ریشه ها هستید. با این حال، بسیار مهم است که به ریشه ها آسیب نرسانید یا کثیفی بیش از حد را از خوشه پاک نکنید.

اگر گیاه شل نشود، ریشه بسته است. لبه های قابلمه را با یک ابزار کسل کننده بزنید و با انگشت خود شل کنید. هنگامی که گیاهانی را که به ریشه متصل می شوند در زمین می کارید، ریشه ها را باز کنید

خاک اطراف گیاه را پر کنید

6- از خاکی که قبلاً برداشته اید برای پر کردن کامل سوراخ استفاده کنید.

برای کاشت گیاه اطمینان حاصل کنید که گیاه شما در همان ارتفاعی که در گلدان اصلی خود قرار داشت در زمین بنشیند. گیاهان خیلی کم در زمین دچار سیل می شوند، در حالی که گیاهان تا ارتفاع زیاد ممکن است به درستی ریشه ندهند.

7- اطراف گیاه را با مالچ برگ یا نی مالچ پاشی کنید. ساقه گیاه را عاری از مالچ نگه دارید تا هوا بتواند گردش کند. طبق دستورالعمل گیاه آبیاری و کود دهی کنید.

مالچ برای رشد سالم گیاه، کاهش میزان تبخیر سطحی برای خاک، تعدیل دمای گیاهان و محافظت از ریشه ها از علف های هرز و سایر موانع مهم است


خاک اطراف گیاه را پر کنیدخاک اطراف گیاه را پر کنید

روش 2: کاشت در گلدان

1- اندازه مناسب گلدان را برای گیاه خود پیدا کنید. گلدان باید 2 اینچ عمیق تر و پهن تر از گلدان مهد کودک اصلی خود باشد، زیرا گیاه برای رشد به فضا نیازدارد این گزینه برای کاشت نهال یکی از مهمترین موارد است.

2- برای کاشت نهال مواد مناسب گلدان خود را پیدا کنید. تخلخل، اینکه چقدر هوا و رطوبت می تواند از مواد گلدان شما خارج شود، کلید رشد گیاه است. سفال، پلاستیک و فلز لعاب دار رطوبت را حفظ می کند در حالی که سفالین بدون لعاب، چوب و خمیر کاغذ به گیاه اجازه تنفس می دهد. با نیازهای آبیاری خاص گیاه خود آشنا شوید تا تصمیم بگیرید که کدام ماده گلدان بهتر است.

مواد همچنین بر سبک کلی باغ شما تأثیر می گذارد. متریالی را انتخاب کنید که با سبک شخصی شما و همچنین مکان مناسب باشد.

3- وزن گلدان را در نظر بگیرید. دسترسی باید در نظر گرفته شود. به عنوان مثال، اگر نیاز به جابجایی گلدان دارید، به جای سرامیک ضخیم، یک فلز سبک یا کامپوزیت را انتخاب کنید.


کاشت در گلدانکاشت در گلدان

گلدانی با سوراخ های زهکشی انتخاب کنید

4- برای کاشت نهال بدون سوراخ در کف گلدان، آب در خاک گیاه شما می نشیند و ریشه ها را غرق می کند و متعاقباً آنها را پوسیده می کند.

اگر گلدان سوراخ‌دار پیدا نکردید، می‌توانید آن‌ها را خودتان سوراخ کنید، به شرطی که گلدان خیلی شکننده نباشد

5- کف داخل گلدان را با سنگ ریزه یا توری بپوشانید. این مانع نشت خاک از سوراخ های پایین را کاهش می دهد. یک نعلبکی با رنگ مکمل بخرید تا آب اضافی روی مبلمان یا عرشه شما نشت نکند.

همچنین اگر می خواهید آب مستقیماً روی سطح بیرونی تخلیه شود، می توانید پایه گلدان یا پایه بخرید.

گیاهان یا نهال‌های کوچک بکارید

6- برای کاشت نهال گیاهان خود را بخرید اگر اولین بار است که گیاهی را گلدان می‌کنید، سعی کنید گیاهان یا نهال‌های کوچک بکارید. در مورد اینکه چه گیاهانی در آب و هوای شما بهترین عملکرد را دارند، با مرکز باغبانی محلی خود مشورت کنید.

بپرسید که آیا هر یک از گونه هایی که می خرید مهاجم هستند یا خیر. گیاهانی مانند نعناع را باید در حالی که گلدان کوچک اصلی آنها دست نخورده کاشته شود تا از پخش شدن و کشتن سایر گیاهان در طول زمان جلوگیری شود.

گیاهان یکساله غیر تهاجمی را می توان 5 یا بیشتر در گلدان کاشت.

گیاهان یکساله مهاجم باید گلدان مخصوص به خود را داشته باشند یا در گلدان کوچکتری نگهداری شوند.

گیاهانی را انتخاب کنید که گلوله های ریشه متراکمی ندارند. آنها به راحتی خشک می شوند و احتمال مرگ آنها بیشتر است.

گیاهانی را انتخاب کنید که به همان نوع خاک و آفتاب نیاز دارند.


ابزار لازم را جمع آوری کنید

7- قبل از کاشت ابزار لازم را جمع آوری کنید. شما به گیاهان، گلدان، مخلوط گلدان و ماله نیاز دارید.

اگر سایت از شما می خواهد که برای کاشت خم شوید، ممکن است سعی کنید گلدان ها را روی یک نیمکت یا میز بالا ببرید تا از کمردرد غیر ضروری نجات پیدا کنید


گیاهان با نهال هی کوچک بکاریدگیاهان با نهال هی کوچک بکارید

در چند اینچ از مخلوط گلدانی بپاشید

8- سپس، یک دویدن خشک انجام دهید. گیاهان را داخل ظرف قرار دهید و قضاوت کنید که کجا باید بنشینند تا خاک آنها در همان سطح ظروف اصلی باشد.

برای کاشت نهال به جای خاک باغچه از مخلوط گلدان استفاده کنید. یکی را با گرانول های کود آهسته رهش انتخاب کنید، تا گیاه در مدت زمان طولانی مراقبت شود، یا گرانول های خود را برای مخلوط کردن بخرید.

برای ساختن دسته خاک گلدان خود، پنج قسمت کمپوست، دو قسمت ورمیکولیت، یک قسمت ماسه سازنده و یک چهارم کود آلی خشک را ترکیب کنید.

با گیاه مرکزی شروع کنید

9-  برای کاشت نهال  سپس به گیاهان اطراف بروید. با هر گیاهی که به چیدمان اضافه می کنید خاک بیشتری بپاشید. آنها باید به همان سطحی که در ظروف اصلی خود بودند پوشانده شوند.

10- برای کاشت نهال گیاهان را با یک قوطی آبیاری ملایم یا نازل آبیاری کنید. دستورالعمل های آبیاری مخصوص گیاهان خود را که در بسته بندی آنها وجود دارد دنبال کنید.

بلافاصله پس از انتقال گیاهان به محیط جدید، به مراقبت ویژه نیاز دارند تا به خانه جدید خود ببرند. هر زمان که دو تا سه اینچ خاک خشک شد آبیاری کنید.

11-گیاهان خود را در حین رشد نگهداری کنید. اگر خاک در عرض چند ماه فشرده شد و همانطور که روی بسته مشخص شده است به گیاهان خود رسیدگی کنید، خاک بیشتری اضافه کنید

روش 3: کاشت درخت

1- برای کاشت نهال بهترین مکان را برای درخت خود انتخاب کنید. مانند هر گیاه دیگری، درختان به خانه هایی نیاز دارند که رشد سالم را تقویت کنند. محیط اطراف محل کاشت خود را تجزیه و تحلیل کنید تا مطمئن شوید که با تمام الزامات لازم برای شکوفایی درخت شما مطابقت دارد.

ارتفاع درخت و گسترش تاج در آینده را در نظر بگیرید. اطمینان حاصل کنید که هیچ جسمی در راه وجود ندارد که درخت را از رشد کامل خود باز دارد.

ویژگی های درخت را در نظر بگیرید. اگر درخت خزان کننده است، مطمئن شوید که محل انبوهی از برگ است. اگر درخت میوه می دهد، مطمئن شوید که مانعی برای شما یا همسایگانتان ایجاد نمی کند.

برای کاشت گیاه مقادیر مناسب خاک، آفتاب و رطوبت را در نظر بگیرید. با کارشناسان در یک درختکاری یا نهالستان، حتی تخته درختان محلی جامعه خود، مشورت کنید تا مطمئن شوید که درخت مناسبی را برای محیط خود می‌کارید.

خاک را با کلنگ یا بیل به آرامی کاشت

2- برای کاشت گیاه منطقه باید به اندازه کافی سست باشد که ریشه درخت به راحتی بتواند در خاک نفوذ کند

3- پس برای کاشت گیاه سوراخی در ناحیه ای حفر کنید که عرض آن دو برابر ریشه درخت شما باشد. باید کمی کوتاهتر از ارتفاع توپ ریشه باشد. با خاک یک تپه تشکیل می دهید.

4- برای آماده شدن برای پیوند، ریشه ها را شل کنید تا کاشت گیاه اسان تر بشود نهال یا درخت جوان را به پهلو بخوابانید. کف و کناره های ظرف را با کف دست صاف بزنید. این کار را با حرکات ملایم اما محکم انجام دهید تا ریشه ها شل شوند.

5- برای کاشت گیاه ظرف را از ساقه ریشه جدا کنید تا کاملاً در معرض دید قرار گیرد. مراقب باشید به نهال یا ریشه آسیب نرسانید.

6- به دنبال ریشه هایی باشید که در حال چرخش هستند. این نشانه آن است که درخت ظرف را بیش از حد رشد کرده است. ریشه های دایره ای را شل کنید و آنها را باز کنید تا از تنه دور شوند.

درختان با ریشه های دایره ای سفت شده ممکن است نیاز به بریدن داشته باشند. با این حال، این باید فقط زمانی انجام شود که تعداد کمی از ریشه های دایره ای و یک توپ ریشه نسبتاً بزرگ وجود داشته باشد


خاک را با کلنگ یا بیل به ارامی کاشتخاک را با کلنگ یا بیل به ارامی کاشت

توپ ریشه درخت را در سوراخ خود قرار دهید

7- برای کاشت گیاه توپ ریشه باید یک نیم تا یک اینچ (1.3 تا 2.5 سانتی متر) بالاتر از سطح زمین باشد تا از پوسیدگی جلوگیری شود. اگر نشد، آن را از پایین بلند کنید و خاک بیشتری وارد کنید.

موقعیت درخت را در سوراخ با بلند کردن از پایین توپ ریشه تنظیم کنید. هرگز با استفاده از صندوق عقب بلند نشوید.

از کسی بخواهید که به شما کمک کند تا مشخص کنید آیا درخت صاف است و به درستی در خاک نشسته است یا خیر.

8- برای کاشت گیاه قبل از اینکه سوراخ اطراف درخت را پر کنید، یک قسمت کمپوست را با سه قسمت خاک مخلوط کنید. این باعث افزایش محتوای مواد مغذی خاک می شود و محیطی سالم برای رشد درخت فراهم می کند.

9- اطراف گلوله ریشه را با مخلوط کمپوست و خاک پر کنید. مقداری خاک در بالای سطح زمین تپه کنید، اما هیچ یک از تنه را نپوشانید. با پاشنه دست خود خاک را به سمت توپ ریشه جمع کنید.

بالاترین قسمت های ریشه درخت آسیب پذیرترین قسمت در برابر سیل هستند. پس برای کاشت گیاه مطمئن شوید که بسته به اندازه درخت، یک تپه در حدود 6 تا 12 اینچ بالاتر از خاک ایجاد می کنید.

یک برم دایره ای، یا تپه تپه ای کوچک ایجاد کنید

10- یک برم نه تنها به باغ شما علاقه مند به طراحی می افزاید، بلکه به ایجاد زهکشی لازم برای درخت در حال رشد شما کمک می کند.

کل سوراخ موجود را با خاک بیشتری پر کنید، به تپه زدن ادامه دهید و یک برآمدگی مشخص در اطراف محیط دایره اضافه کنید.

پهنای یک برم معمولاً باید 4 تا 5 برابر ارتفاع آن باشد

11- برای کاشت گیاه منطقه را با یک لایه مالچ بپوشانید. دو اینچ (5 سانتی متر) فاصله بین مالچ و پایه تنه نگه دارید.

12- برای کاشت گیاه از چوب برای حمایت از درخت استفاده کنید. این همیشه ضروری نیست، اما اغلب درختان جوان ممکن است ناپایدار باشند و به کمک کمی نیاز داشته باشند، به خصوص اگر هوا بد باشد. مطمئن شوید که پایه ها را در اطراف محیط قرار دهید تا از طریق توپ ریشه عبور نکنند.

13- برای کاشت گیاه منطقه را آبیاری کنید. درختان جدید باید با تقریباً 15 گالن (56.8 لیتر) آب هر هفته در ماه اول آبیاری شوند.

14- از هدیه خود به زمین لذت ببرید! دستورالعمل های مراقبت ویژه را برای درخت جدید خود دنبال کنید و شکوفا شدن و رشد آن را تماشا کنید


یک برم دایره ای یا تپه تپه ای کوچک ایجاد کنیدیک برم دایره ای یا تپه تپه ای کوچک ایجاد کنید

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.