فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

نحوه کاشت گل:بهترین خاک را بدست آورید. گل ها مانند اکثر گیاهان برای رشد قوی و سالم به خاک مناسب نیاز دارند. صرف نظر از اینکه گل های خود را در گلدان یا باغچه می کارید، خاک خوب ضروری است. دریابید که چه محیط گلدانی برای گل هایی که در حال رشد هستید بهترین است و سپس سعی کنید بهترین مکان یا ترکیب گلدان را برای گل های خود بیابید.
آموزش کاشت گل
آموزش کاشت گل


رالف والدو امرسون یک بار گفت: "زمین در گلها می خندد." با کاشت گل، خانه یا باغ خود را به مکانی شاد و روشن تبدیل کنید - روشی که طبیعت برای نشان دادن شادی دارد. این مراحل را دنبال کنید تا مکان های مورد علاقه خود را با افزودن گل ها شاداب کنید.

نحوه کاشت گلنحوه کاشت گل

برنامه ریزی برای باغ گل خود

بهترین خاک

1-بهترین خاک را بدست آورید. گل ها مانند اکثر گیاهان برای رشد قوی و سالم به خاک مناسب نیاز دارند. صرف نظر از اینکه گل های خود را در گلدان یا باغچه می کارید، خاک خوب ضروری است. دریابید که چه محیط گلدانی برای گل هایی که در حال رشد هستید بهترین است و سپس سعی کنید بهترین مکان یا ترکیب گلدان را برای گل های خود بیابید.

2-نحوه کاشت گل به صورتی است که باید اول مکان خود را انتخاب کنید. اگرچه گل ها معمولاً به راحتی رشد می کنند، اما نمی توان آنها را در هر جایی رشد داد. منطقه ای با نور مستقیم بیش از حد یا سایه زیاد برای برخی از گل ها دشوار است. ببینید چه نوع نوری برای گل هایی که می کارید بهتر است.

اگر گیاه خاصی را برای رشد در نظر دارید، ترجیحات نور را برای آن گیاه بررسی کنید و بر اساس آن طرح خود را انتخاب کنید. ممکن است در نهایت بخواهید منطقه ای را انتخاب کنید که نور خورشید کمتر یا بیشتر از آنچه که طرح اصلی شما دارد انتخاب کنید.

اگر قصد دارید چندین نوع گل مختلف بکارید، آنهایی را انتخاب کنید که نیازهای نور/سایه مشابهی دارند تا در یک مکان به خوبی رشد کنند

تصمیم گیری در انتخاب گل

3-نحوه کاشت گل به صورتی است که باید در مورد گل های خود تصمیم بگیرید. برای انتخاب بهترین گل ها برای باغ خود از یک مرکز باغبانی محلی دیدن کنید. رشد از دانه ها، یک گیاه کوچک، پیاز یا قلمه تقریباً به یک روند نیاز دارند، بنابراین روی گل هایی تمرکز کنید که از آنها لذت می برید و ظاهر زیبایی به حیاط شما می بخشند. برچسب هایی را که همراه با گل ها یا بسته های دانه ارائه می شود بررسی کنید تا مطمئن شوید که گل برای شما مناسب است.

به دنبال اندازه رشد کامل گل باشید. آیا بسیار بزرگ و پرپشت می شود یا نسبتاً کوچک می ماند؟ آیا به سمت بالا رشد می کند و مانند درخت انگور بلند می شود یا نه؟

قبل از دیدن همه گونه های موجود در مورد گل های بومی بپرسید. گلهایی بومی منطقه شما که قبلاً به عنوان پرورش دهندگان موفقی در مناطق خاک، دما و رطوبت شناخته شده اند.

بررسی کنید که آیا گلی که می روید یک ساله است یا چند ساله. گیاهان یک ساله فقط یک بار در سال شکوفا می شوند و باید سالانه دوباره کاشته شوند، اما به دلیل رنگ های روشن و شکوفه های زیبای خود شناخته شده اند. گیاهان چند ساله هر سال بدون نیاز به کاشت مجدد رشد می کنند و با گذشت زمان به رشد خود ادامه می دهند.

برچسب مورد نیاز آبیاری گل ها را بخوانید. برخی اغلب به آب نیاز دارند، در حالی که برخی دیگر به ندرت به آب نیاز دارند. اگر چندین گونه مختلف گل دریافت می کنید، سعی کنید گونه هایی را انتخاب کنید که نیاز آبیاری مشابهی دارند.

کاشتن در زمان مناسب

4-نحوه کاشت گل به صورتی است که باید در زمان مناسب بکارید. حتی با داشتن خاک عالی، موقعیت ایده آل و گل های سالم، اگر در زمان مناسب نکارید، باغ شما خراب خواهد شد. اکثر گلها در هوای خیلی سرد یا گرم عملکرد خوبی ندارند، بنابراین معمولاً بهتر است گلها را در بهار بکارید زیرا بین این دوره ها است. اگرچه کاشت در بهار ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما انتخاب زمان مناسب هنری است. به استثنای پیازها و گل‌های وحشی - این گل‌ها را در پاییز بکارید - حداقل تا دو هفته پس از آخرین یخبندان برای کاشت گل‌ها صبر کنید و تا زمانی که دما در شب به‌طور منظم بالای صفر بماند از کاشت خودداری کنید.

از سالنامه یک کشاورز برای پیدا کردن بهترین زمان برای کاشت گل در منطقه خود استفاده کنید. به دلیل تفاوت آب و هوا در مکان های مختلف، گل ها را می توان در هر نقطه از فوریه تا جولای کاشت.

بسته های بذر گل هایی را که می کارید بررسی کنید تا بهترین زمان کاشت را برای گل های خود بیابید.

نحوه کاشت گل - برنامه ریزی برای باغ گل خودنحوه کاشت گل - برنامه ریزی برای باغ گل خود

کاشت گل های خود

1-یک سوراخ حفر کنید. اگر گل‌های خود را از بذر می‌کارید، معمولاً فقط باید بذرهای خود را در عمق 1⁄4 اینچ (0.6 سانتی‌متر) بکارید ، اما مهم است که توصیه‌های کاشت خاص را برای هر گلی که می‌خواهید بکارید بررسی کنید تا بفهمید عمق آن چقدر است. برای کاشت آنها یک گل پیوندی/گلدانی به سوراخی به عمق گلوله ریشه ای که با آن می آید نیاز دارد. گلها نیازی به خفه شدن با خاک ندارند، بنابراین دفن آنها در عمق ضروری نیست.

2-گل هایت را بیرون بیاور این مرحله عمدتاً برای گل های گلدانی است که می خواهید در محل دیگر بکارید ولی اگر گل ها هنوز در یک گلدان پلاستیکی هستند، آنها را به شدت آبیاری کنید تا خاک خیس شود. سپس گل ها را از گلدان بیرون آورده و به آرامی با انگشتان خود توپ ریشه را بشکنید. این به ریشه‌های گل‌ها کمک می‌کند تا به جای بازگشت به یک توده محدود، در خاک رشد

غذا دادن به گلها

3-به گل های خود غذا بدهید قرار دادن کمی غذای آهسته رهش برای گل ها (مشابه کود) به رشد سریع گیاهان جدید کمک می کند. چند قاشق غذاخوری به انتهای هر سوراخ اضافه کنید و آن را به آرامی با انگشتان خود در خاک بگنجانید.

4-نحوه کاشت گل به صورتی است که باید گل های خود را بکارید هر گیاه را در سوراخ های جداگانه ای که برای آنها آماده شده است قرار دهید. از دستان خود برای پر کردن فضای خالی اطراف هر گل استفاده کنید و قسمت بالای توپ ریشه را بپوشانید. از افزودن خاک زیاد به بالای گل خودداری کنید. ساقه گل ها هرگز نباید توسط کثیفی پوشانده شود

کاشت گل های خودکاشت گل های خود

نگهداری از گل های خود

1-گل های خود را به طور منظم آبیاری کنید. مگر اینکه روزانه بارندگی را تجربه می کنید، برای آب دادن به گل های خود وقت بگذارید. اگرچه نیازهای فردی بر اساس رطوبت و نوع گیاه متفاوت است، اما معمولاً برای جلوگیری از ایجاد مزاحمت برای گل های در حال رشد یا ایجاد فرسایش خاک، چندین فنجان آب به هر گیاه با استفاده از آبیاری نزدیک به خاک اضافه می شود. همچنین می توانید یک سیستم آبپاش یا قطره ای نصب کنید تا کار را به صورت خودکار برای شما انجام دهد.

2-نحوه کاشت گل به صورتی است که باید منطقه را علف هرز کنید. شما می خواهید گل های شما نقطه کانونی باغ کوچک شما باشد، بنابراین اجازه ندهید علف های هرز نمایش را بدزدند! همانطور که آنها را می بینید، علف های هرز ناخوشایند را از خاک اطراف گل های خود بیرون بیاورید. علف های هرز نه تنها جذاب نیستند، بلکه مواد مغذی را از خاک و فضای موجود در زمین می گیرند که گل های شما برای رشد سالم به آن نیاز دارند.

قطع کردن شکوفه های پژمرده

3- هر وقت شکوفه های روی گل های شما از بین رفت یا پیر و پژمرده شد، آنها را قطع کنید. قطع کردن شکوفه ها و برگ های مرده باعث رشد جدید می شود و گل های شما زیباتر از همیشه به نظر می رسند.

4-پشتیبانی اضافه کنید. اگر گل‌های شما بلند می‌شوند، با گذشت زمان ممکن است آن‌قدر سنگین شوند که نتوانند به تنهایی بایستند. چوب های بامبو یا شاخه هایی را به صورت عمودی در زمین اضافه کنید تا گیاهان به آن تکیه کنند یا برای حمایت به اطراف بپیچند. این مخصوصاً برای گلهای انگور که با پیچیدن دور چیزها رشد می کنند مفید و ضروری است.

جابجایی گل

5-نحوه کاشت گل به صورتی است که باید جابجایی را در نظر بگیرید. همانطور که به رشد گل های خود کمک می کنید، ممکن است برای طرحی که در ابتدا برای آنها انتخاب کرده اید بزرگ شوند. در نظر بگیرید که آنها را به یک مکان بزرگتر منتقل کنید و گلهای جدید را به مکان قدیمی خود اضافه کنید. این باعث می شود باغ شما بزرگ، سالم و زیبا شود

نگهداری از گل های خودنگهداری از گل های خود



  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.