فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

گل‌های پیازی با رنگ‌های روشن و زیبای خود بهترین راه برای استقبال از بهار هستند و در برخی مناطق در اوایل فوریه شکوفا می‌شوند. کاشت پیاز گل خیلی راحت است و تقریباً در هر مکانی می‌توانند رشد کنند، اگر این گل‌ها را در پاییز، قبل از اینکه زمین در اثر یخ‌زدگی سخت شود، آن‌ها را در پاییز بکارید، شکوفه‌های بهاری زیبایی را به شما هدیه می‌دهند.
آموزش کاشت و رشد پیاز گل
آموزش کاشت و رشد پیاز گل

چگونه از پیاز گل مراقبت کنیم؟

گل‌های پیازی با رنگ‌ روشن و زیبای خود بهترین راه برای استقبال از بهار هستند و در برخی مناطق در اوایل فوریه شکوفا می‌شوند.کاشت پیاز گل خیلی راحت است  و تقریباً در هر مکانی می‌توانند رشد کنند، اگر این گل‌ها را در پاییز، قبل از اینکه زمین در اثر یخ‌زدگی سخت شود، کاشت پیاز گل را در پاییز انجام دهید، شکوفه‌های بهاری زیبایی را به شما هدیه می‌دهند. پیازهای خود را انتخاب کنید، باغ خود را با دقت برنامه ریزی کنید، بذرهای خود را بکارید و از میوه ها - یا گل ها؟- لذت ببرید.

قسمت 1:انتخاب برای کاشت پیاز گل

مرور کاتالوگ

1-برای مشاهده گزینه های مناسب پیاز خود، یک کاتالوگ را مرور کنید. صدها نوع پیاز گل برای انتخاب وجود دارد، و اگر بدانید چگونه از آنها به درستی مراقبت کنید، اکثر آنها در هر منطقه به خوبی رشد می کنند. می توانید آنها را از گلخانه های محلی خود خریداری کنید یا از یک کاتالوگ آنلاین سفارش دهید.

2-کروکوس یا نرگس را برای یک باغ زود شکوفه انتخاب کنید. کروکوس ها معمولا سفید یا بنفش هستند. نرگس‌ها معمولاً زرد با شکل شیپور مانند هستند و گاهی اوقات ستاره‌ای نارنجی در وسط دارند. هر دو مقاوم در برابر خشکسالی هستند و زود شکوفا می شوند و از رسیدن بهار برای باغ شما خبر می دهند.

کاشت پیاز گل - کروکوس یا نرگسکاشت پیاز گل - کروکوس یا نرگس

3-سنبل بکارید تا از رایحه دوست داشتنی آنها لذت ببرید. این گل‌های کم نگهداری در گونه‌های صورتی، بنفش یا آبی هستند و دارای دسته‌ای از گلبرگ‌های گرد هستند که یک سنبله مرکزی را احاطه کرده‌اند.

کاشت پیاز گل - سنبلکاشت پیاز گل - سنبل

گل لاله

4-برای داشتن ظاهری کلاسیک و رنگارنگ با لاله ها همراه شوید. شما نمی توانید با این گل های زنگی شکل که عمر طولانی دارند اشتباه کنید. آنها در رنگ‌های متنوع و بی‌پایانی عرضه می‌شوند، بنابراین می‌توانید سایه‌هایی را انتخاب کنید که مکمل گل‌های دیگر یا دکوراسیون حیاط خلوت شما باشد.

گل لالهگل لاله

5-گل محمدی را برای رنگ آمیزی در اواخر فصل انتخاب کنید. گل محمدی را در بهار بکارید. گل محمدی با طیف گسترده ای از رنگ ها و اندازه ها، در تابستان و پاییز به زیبایی شکوفا می شود. اسپری سیخدار آنها از گلبرگ‌ها به هر باغی افزوده‌ای زاویه‌دار و جذاب می‌سازد.

گل محمدیگل محمدی

6-زنبق هلندی را برای شکوفه های ظریف و پیچیده بکارید. این گل‌های بلند و زیبا در رنگ‌های زیادی وجود دارند و به راحتی طبیعی می‌شوند و هر سال به سرعت تکثیر می‌شوند. این گیاه سه گلبرگ عمودی را با سه گلبرگ آویزان ترکیب می کند تا یک گل رنگارنگ و منحصر به فرد داشته باشد.

زنبق هلندیزنبق هلندی

پیاز مقاوم

7-کاشت پیاز گل :یک پیاز گل مقاوم برای آب و هوای سردتر انتخاب کنید. پیازهای مقاوم رایج‌تر هستند و برای رشد به دمای سرد زمستانی نیاز دارند، بنابراین در پاییز قبل از اینکه زمین خیلی سفت شود، کاشته می‌شوند. آنها در طول زمستان در زمین زنده می مانند و در بهار بعد دوباره شکوفا خواهند شد. به عنوان مثال می توان به کروکوس، نرگس، سنبل و لاله اشاره کرد.

8-پیازهای حساس را برای یک شکوفه درخشان اما با نگهداری بالاتر انتخاب کنید. پیازهای لطیف نیز سال به سال گل می دهند اما در اولین یخبندان رشد نمی کنند. در یک آب و هوای سرد، می توانید پیازهای حساس خود را در پاییز حفر کنید و آنها را در زمستان ذخیره کنید و در بهار بعد دوباره آنها را بکارید. پیازهای حساس شامل گل محمدی و همچنین انواع پیاز کمتر رایج هستند.

9-گونه ها و رنگ های پیازها را مخلوط و مطابقت دهید. وقتی تصمیم می گیرید چه پیازهایب هایی بخرید، انواع و رنگ ها را با هم ترکیب کنید. پیازهایی را انتخاب کنید که در نقاط کمی متفاوت از فصل گل دهند تا بتوانید در طول فصل بهار از شکوفه ها لذت ببرید.کاشت پیاز گل در فصل بهار بهتر است.

قسمت 2:طراحی باغ با کاشت پیاز گل

1-یک نقطه آفتابی و خشک پیدا کنید. پیاز گل شما برای شکوفه دادن به نور خورشید زیادی نیاز دارند، اگرچه برخی مانند گل های لاله باید از گرمای کامل خورشید در حوالی ظهر محافظت شوند. بسته بذر خود را برای سایر شرایط نور خورشید که ممکن است لامپ های شما داشته باشند بررسی کنید.

اگر پیازهای شما نیاز به محافظت در برابر نور خورشید در گرم ترین زمان روز دارند، یک ساختار سایه بان باغچه بخرید تا روی باغ خود آویزان شود. شما همچنین می توانید با کشیدن یک ورقه رنگ روشن روی باغ خود سایه بان خود را بسازید.

لامپ های شما قبل از رشد برگ های جدید درخت در بهار شروع به گل دادن می کنند، بنابراین مناطق سایه دار زیر درختان می توانند به خوبی کار کنند.

از مناطقی که در سایه خانه یا ساختمان دیگری قرار دارند، خودداری کنید.

منطقه با زهکشی خوب

2-یک منطقه با زهکشی خوب انتخاب کنید. پیازهای غرقاب رشد نخواهند کرد، بنابراین می خواهید در خاکی بکارید که به سرعت آب را جذب می کند. برای اینکه بفهمید خاک شما چقدر خوب زهکشی می کند، سوراخی به اندازه 12-18 اینچ (30-35 سانتی متر) و عمق حفر کنید، سپس آن را با آب پر کنید. اگر ظرف 10 دقیقه یا کمتر زهکشی کند، خاکی با زهکشی سریع دارید. خاکی که بیش از یک ساعت طول بکشد تا آب تخلیه شود، زهکشی ضعیف در نظر گرفته می شود.

3-زهکشی خاک خود را با استفاده از بسترهای مرتفع یا افزودن کمپوست به خاک بهبود دهید. اگر متوجه شدید که خاک شما به خوبی زهکشی نمی کند، تخت باغچه های برجسته خود را با چوب بخرید یا بسازید، مطمئن شوید که سوراخ هایی در پایین وجود دارد تا امکان زهکشی وجود داشته باشد. همچنین می توانید کمپوست اضافه کنید و آن را با انگشتان خود یا یک بیل کوچک به خوبی با خاک مخلوط کنید.

بیل بزنید و علف های هرز را از بین ببرید

4-خاک را با بیل زدن آماده کرده و شل کنید. سنگ ها و علف های هرز را از بین ببرید و مطمئن شوید که منطقه صاف و خاک سست است.

5-PH خاک را در صورت نیاز افزایش یا کاهش دهید. پیازها در خاکهایی با PH خنثی در حدود 7.0 بهترین رشد را دارند. برای افزایش سطح pH خود، از اسپری سنگ آهک به صورت پودر یا گلوله استفاده کنید. برای کاهش سطح pH خود، از یک محصول گوگردی پلت شده استفاده کنید. می‌توانید محصولات را در 6 اینچ (15 سانتی‌متر) زمین مخلوط کنید، یا به سادگی آن‌ها را روی آن قرار دهید و اجازه دهید به طور طبیعی به پایین نفوذ کنند.

پیازهای مقاوم  تقریباً در همه انواع خاک رشد خوبی خواهند داشت. شما نباید نیازی به افزودن مواد مغذی خاصی به خاک خود داشته باشید، اگرچه می توانید در حین کشت خاک کمی کمپوست اضافه کنید، به خصوص اگر به خصوص خشک یا شنی باشد. اگر سوالی دارید با بسته بذر یا فروشگاه باغبانی محلی خود مشورت کنید

6-یک طرح کلی برای باغ خود ترسیم کنید. آیا می خواهید رنگ های خاصی را در کنار یکدیگر قرار دهید، مانند الگوی رنگین کمان یا پرچم؟ آیا می‌خواهید گل‌های لاله را کنار صندوق پست خود بپاشید یا یک ردیف منحنی نرگس در امتداد یک راهروی سنگی؟ قبل از شروع به گذاشتن لامپ ها از یک مداد و کاغذ برای طراحی یک الگو استفاده کنید

کاشت پیاز گل

1-پیازهای بهار را در پاییز بکارید. هنگامی که خاک و دما خنک شد، شروع به کاشت پیاز گل  بهاری خود مانند گل لاله، نرگس، کروکوس و سنبل کنید.

2-پیازهای تابستانی را در بهار بکارید. این دیر شکوفه‌ها حساس‌تر هستند و کمتر در برابر سرما زنده می‌مانند. صبر کنید تا زمستان بگذرد تا شروع به کاشت پیازهای تابستانی مانند گل محمدی و گلادیول کنید.

کاشت پیازکاشت پیاز

نحوه کاشت پیاز گل

3-برای کاشت پیاز گل حفره هایی حفر کنید و آنها را در عمق مناسب بکارید. یک قانون کلی این است که در سوراخی که 2 تا 3 برابر عمیق‌تر از ارتفاع پیاز است، بکارید. بسته بذر را برای هرگونه دستورالعمل یا استثنا بررسی کنید. [16]
برای مثال، اگر پیازی با ارتفاع 3 اینچ (7.6 سانتی‌متر) دارید، باید سوراخی به عمق 6 تا 9 اینچ (15.2 تا 22.8 سانتی‌متر) در خاک حفر کنید

4-لامپ هایهای خود را به درستی فاصله دهید پیازها را معمولاً می‌توان کاملاً نزدیک به هم کاشت، و به همین ترتیب نیز بهتر به نظر می‌رسند! اگر می خواهید آنها به صورت توده رشد کنند، یک سوراخ بزرگتر حفر کنید تا بیش از یک پیاز را در خود جای دهد.
برای تکه های بزرگ پیاز، سوراخ ها را با فاصله چند اینچ از هم فاصله دهید و هر تعداد که می خواهید بکارید.
برای یک اثر گروه بندی طبیعی، سعی کنید یک مشت پیاز را روی زمین پرتاب کنید و آنها را درست در جایی که می افتند بکارید. اگر فاصله‌ها کاملاً یکسان نیست، یا اگر برخی از لامپ‌ها کاملاً نزدیک به هم به نظر می‌رسند، نگران نباشید، زیرا این کار فقط به ظاهر آسان و طبیعی می‌افزاید.

به سمت بالا بکارید

5-پیاز ها را به صورت نوک تیز به سمت بالا بکارید. پیازهای اشکی شکل باید طوری کاشته شوند که سمت نوک تیزشان رو به بالا باشد، در حالی که پیازهای صاف می توانند با سمت صاف به سمت بالا به داخل زمین بروند. کاشت صحیح آنها تضمین می کند که ریشه ها به جای اینکه به سمت سطح بالا بروند، در داخل زمین رشد می کنند.

6-با پودر استخوان یا سوپر فسفات کود دهی کنید. ته هر سوراخ کمی از یک کود را مخلوط کنید. هنگامی که پیازها در سوراخ های خود قرار گرفتند، می توانید حدود 5 قاشق غذاخوری (73 میلی لیتر) کود محلول یا کود پیاز و همچنین دو فنجان (0.5 لیتر) پودر استخوان برای هر قطعه 10 فوت مربعی اضافه کنید. کود دهی سال به سال باعث رشد سالم گل می شود، اما اگر قبل از کاشت نمی توانید به آن برسید نگران نباشید. پیازها مقاوم هستند وحتی بدون کود هنوز هم رشد می کنند.

7-پیازها را با خاک و مالچ بپوشانید. سوراخ ها را دوباره با خاک پر کنید و به آرامی روی آن ها ضربه بزنید تا مطمئن شوید که خاک بسته شده است. منطقه را آبیاری کنید، سپس خاک را با لایه ای از برگ یا نوع دیگری از مالچ بپوشانید تا از بسترهای پیاز محافظت شود.

کاشت پیاز گل در بهار

1-کاشت پیاز های گل در بهار بهتر است اگر پیازها را در پاییز بکارید، می توانید تا بهار آنها را فراموش کنید. در طول زمستان نیازی به آبیاری آنها نخواهید داشت مگر اینکه در منطقه ای با بارش کم زندگی کنید. هنگامی که زمین آب شد و هوا شروع به گرم شدن کرد، مراقب باشید. آنها به زودی جوانه می زنند!

2-وقتی گل ها جوانه می زنند و شروع به شکوفه دادن می کنند آبیاری کنید. هنگامی که جوانه های گل برای اولین بار روی گیاه ظاهر می شوند، به خوبی آبیاری کنید. آب باید تا جوانه، حدود 6-8 اینچ (15-20 سانتی متر) در زمین برسد. در طول مراحل جوانه زدن، گلدهی و اولیه شاخ و برگ، اگر پیازها این مقدار را در آب باران دریافت نکردند، در هفته حدود 1 اینچ (2.5 سانتی متر) آب به پیازها بدهید.

3-اجازه دهید رشد کنند یا آنها را برش دهید تا در داخل خانه لذت ببرید. پیازها فراوان هستند اما فصل رشد نسبتا کوتاهی دارند. آنها در بیرون زیبا به نظر می رسند، یا می توانید آنها را برای یک دسته گل سرپوشیده که چند روز در یک گلدان آب دوام می آورد، برش دهید.

شاخ و برگ را کوتاه نکنید

4-از کوتاه کردن شاخ و برگ سبز پس از گلدهی خودداری کنید. پس از شکوفه دادن گل، با وسوسه چیدن برگ های باقی مانده مبارزه کنید، زیرا گل برای رشد موفقیت آمیز در سال بعد به آن نیاز دارد. برگ ها به گیاه اجازه می دهند که به ایجاد و ذخیره انرژی برای شکوفه های سال آینده ادامه دهد.

5-سال آینده دوباره از آنها لذت ببرید. بسیاری از انواع پیاز برای چندین سال متوالی رشد می کنند. استراحت کنید، زیرا 2-3 سال دیگر، زمان کاشت دوباره پیازهای جدید فرا می رسد!

برای تقویت رشد سالانه، پیازها را پس از اولین سال حضورشان در زمین کود دهید. از کود پیاز مخصوص ساخته شده استفاده کنید و دستورالعمل های بسته کود پیاز را دنبال کنید. همچنین می توانید کود گاوی را در خاک کار کنید یا آن را روی بستر گل بپاشید.






  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.