فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

تولید گل های شاخه بریده در اسپانیا طی ده سال گذشته به تدریج در حال افزایش است و اسپانیا پنجمین بازار بزرگ اتحادیه اروپا است.
صنعت گل اسپانیا
صنعت گل اسپانیا

تولید گل های شاخه بریده در اسپانیا طی ده سال گذشته به تدریج در حال افزایش است و اسپانیا پنجمین بازار بزرگ اتحادیه اروپا است. این کشور همیشه برای رشد گل ها به صورت محلی بسیار مشهور بوده است و تولید داخلی تقریباً سه چهارم مصرف در اسپانیا را پوشش می دهد.

دو گل اصلی تولید شده، میخک و گل رز هستند که بیش از نیمی از صادرات اسپانیا را به خود اختصاص داده اند. در مقایسه با سایر کشورها، فقط مقادیر کمی گل از طریق بازارهای مرکزی معامله می شود، در عوض عمده فروشان انفرادی و حتی تجارت مستقیم بین تولیدکنندگان و خرده فروشان وجود دارد. گل میخک یکی از گل های برجسته تولیدشده و هنوز هم در در اسپانیا بسیار محبوب است. این گل در داخل کشور تولید می شود و میزان عرضه و قیمت در مقایسه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا بسیار رقابتی است. بازار گل رز طی سال های اخیر رو به افزایش است. گل های بریده شده اصلی دیگری مانند لاله ها، گلایول و لیلیوم در اسپانیا تولید می شوند.

 


مصرف کنندگان اسپانیایی عمدتاً گل های بریده شده را در دسته های مخلوط و گل های تک خریداری می کنند. با توجه به افزایش مصرف گل، اکنون گل ها برای مصرف کننده اسپانیایی محبوب تر و مقرون به صرفه تر هستند و بنابراین دیگر محصولی لوکس محسوب نمی شوند.

طبق اطلاعات ارائه شده توسط فدراسیون تولیدکنندگان و صادر کنندگان میوه ها، سبزیجات، گل ها و گیاهان زنده ( FEPEX ) اسپانیا برای دومین سال پیاپی کشوری بود که با 325 میلیون یورو بیشترین افزایش صادرات گیاهان زینتی را در اتحادیه اروپا در سال 2016 داشته است (14 میلیون یورو بیشتر از سال 2015).

با توجه به صادرات گیاهان گلدانی، والنسیا در سال 2016 با 71 میلیون یورو پیشتاز بود. پس از آن اندلس با 54 میلیون یورو، کاتالونیا با 51 و کاستلا با 38 میلیون یورو رتبه های بعدی را داشتند.



در رابطه با گل شاخه بریده، اندلس با 26.8 میلیون یورو پیشتاز بازار بود. رتبه های بعدی والنسیا با 5.3 ، گالیسیا با 2.3 ، مورسیا با 2.2 و جزایر قناری با 1.2 میلیون یورو بودند.

واردات انواع گل و گیاه نیز افزایش یافته و به 209 میلیون یورو در سال 2016 رسید (13 میلیون بیشتر از سال 2015).



  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.