فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

صنعت گل و گیاه چین از سال 1984 شروع شد. در یک دهه اخیر بازار گل های شاخه بریده چین نزدیک 20 برابر رشد کرد. و صادرات و واردات محصولات گل سالانه افزایش یافته است.
صنعت گل در چین
صنعت گل در چین

صنعت گل و گیاه چین از سال 1984 شروع شد.

در سال 1996 مجموع 3000 هکتار سطح زیر کشت گل با 1/09 میلیارد شاخه گل همگام با رشد اقتصادی در 2005 سطح زیر کشت در چین به 60000 هکتار رسید با 28600 هکتار گلخانه.

در حال حاضر سطح تحصیلات و مهارت های مدیریتی گلکاری محدود می باشد و مصرف سالانه محلی نیز پایین است و زمین های در دسترس ارزان است و بازارهای حراج گل در مراحل اولیه خودش می باشد. اگرچه صنعت دارای مزایای تنوع ژنتیکی بالای گیاهانی است که می تواند اصلاح شده و به بازار گل و گیاه معرفی شوند.

در یک دهه اخیر بازار گل های شاخه بریده چین نزدیک 20 برابر رشد کرد. و صادرات و واردات محصولات گل سالانه افزایش یافته است.



صنعت گل و گیاه چین شبیه آتش وحشی رشد می کند. مناطق یا استان ها در تولید و تجارت گل رقابت می کنند.

استان یوننان 50 درصد بازار محلی چین با 1/4 میلیارد شاخه گل در سال را دارا است.

گوانگجو، ژیانگ، فوجیانگ، یوننان و شانگهای 79 درصد مجموع صادرات گل را در سال 2007 داشته اند.

مؤسسه تحقیقات گل و گیاهان زینتی ( FRI ) آکادمی علوم کشاورزی یانان ( YAAS ) در شهر کانمینگ واقع شده است. این مؤسسه با وسعت 70 هکتار دارای 30 هکتار گلخانه و مزارع تحقیقاتی و تولیدی با 80 کارمند و 18 محقق PhD ، قراردادهای متعددی با شرکت های خصوصی در تولید گیاهچه های انواع گل به ویژه ژیپسوفیل (عروس)، ژربرا، رز، ارکیده، گیاهان حشره خوار، ... و حتی توت فرنگی، بلوبری و غیره دارد. این مؤسسه همچنین با نظارت فنی و ارائه دانش فنی در تولید انواع گل ها با بخش خصوصی مشارکت دارد و بابت خدمات علمی مشاوره ای سهمی حدود 20 درصد از درآمد را دریافت می دارد.



ساختار سازمانی این مؤسسه شامل 7 مرکز : گیاهان زینتی چوبی، گل های علفی، گل های گلدانی، گیاهان باغی، گل های پیازی، گل های آبی و مرکز تست کیفی و بازرسی گل می باشد.

مؤسسه تحقیقات گل و گیاهان زینتی آکادمی علوم کشاورزی یانان یک سازمان خدماتی تحقیقاتی گیاهان زینتی است که در یانان قرار داشته و بزرگترین در چین می باشد و کارهای R & D راهبردی و سراسری روی توسعه گیاهان زینتی در یانان و حتی برخی نقاط دیگر کشور چین را تحت پوشش قرار می دهد.

مزارع و گلخانه های تحقیقاتی شامل گل های شاخه بریده، گل های زینتی گلدانی، گل های باغچه ای همانند گل های دارویی و خوراکی مورد توجه این مؤسسه است.



این مؤسسه روی نوآوری ژرم پلاسم و به نژادی، تکثیر گیاهچه های باکیفیت، کنترل استانداردها و کیفیت، فناوری های مهندسی طراحی فضای سبز و فناوری فرآیندهای ظریف تمرکز دارد. فعالیت محوری این مؤسسه به نژادی است که از شیوه های هیبریداسیون، موتاسیون فیزیکی با استفاده از پرتوتابی اشعه گاما و اصلاح مولکولی استفاده می شود.


  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.