فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

مراقبت از بامبو خوش شانس گیاهی هست که به خوش شانسی می آورد یک سرگرمی آرامش بخش است که برای کاهش استرس ، عالی است.اعتقاد بر این است که نگهداری بامبوهای در خانه ها و مکان های دیگر باعث شادی و رفاه می شود . بامبو لاکی ،شبیه بامبو است و یک گیاه خانگی است.
چگونه از بامبو خوش شانس مراقبت کنیم
چگونه از بامبو خوش شانس مراقبت کنیم

مراقبت از لاکی بامبو

مراقبت ازلاکی بامبو که یک گیاهی هست که به گفته مردم خوش شانسی می آورد  یک سرگرمی آرامش بخش است که برای کاهش استرس، عالی است. اعتقاد بر این است که نگهداری بامبوهای خوش شانس در خانه ها و مکان های تجاری باعث شادی و رفاه می شود. این بامبوهای که در بازار وجود دارند،بامبوی اصل و واقعی نیست، بامبو لاکی ،شبیه بامبو است و یک گیاه خانگی است که به راحتی قابل مراقبت است.
مراقبت از بامبو - گیاه بامبو خوش شانسمراقبت از بامبو - گیاه بامبو خوش شانس

قسمت 1:انتخاب یک گیاه بامبو خوش شانس

1-گیاهی را پیدا کنید که برای شما جذاب به نظر برسد. فقط اولین گیاه بامبو را که پیدا کردید انتخاب نکنید، بلکه به دنبال یک گیاه سالم باشید. می توانید گیاهان بامبو لاکی را در مراکزپرورش بامبو یا گلخانه های محلی خود و حتی برخی از فروشگاه های مواد باغی پیدا کنید.

ممکن است به یکی از روش های زیر برچسب گذاری شود: بامبو خوش شانس، گیاه روبان، یا گاهی اوقات با نام واقعی آن، Dracaena
sanderiana
مراقبت از لاکی بامبومراقبت از لاکی بامبو

گیاهی با رنگ سبز پرجنب و جوش جذاب

2-یکی را انتخاب کنید که رنگ سبز پر جنب و جوش و جذاب دارد. مراقبت ازلاکی بامبو خیلی سخت نیست، اما اگر گیاهی ناسالم داشته باشید، مراقبت از آن بسیار سخت تر خواهد بود و ممکن است بمیرد. اندازه گیاه در اینجا خیلی مهم نیست، زیرا اکثر آنها نسبتاً کوچک خواهند بود.
رنگ آن باید یکنواخت سبز باشد و بدون لکه، کبودی یا زردی باشد.
ساقه ها باید از پایه تا بالا یک رنگ ثابت داشته باشند.
همچنین نباید هیچ گونه قهوه ای شدن در نوک برگ ها وجود داشته باشد.

3-مطمئن شوید که به درستی کاشته شده است و بو نمی دهد. گیاهان بامبو لاکی بسیار مقاوم هستند، اما اگر به اشتباه کاشته شده باشند یا بوی ترش داشته باشند، ممکن است بیمار باشند و رشد نکنند.
گیاهان بامبو مانند گل‌ها رایحه‌ای ندارند، اما اگر به‌درستی آبیاری نشده باشند، می‌توانند باکتری‌ها را رشد دهند و بدبو شوند.
سطح آب فعلی را بررسی کنید و بررسی کنید که آیا خاک یا کوددهی وجود دارد یا خیر. بسیاری از گیاهان بامبو به صورت هیدروپونیک رشد می کنند، فقط در آب با سنگ های کوچک یا سنگریزه برای نگه داشتن ساقه ها در جای خود. برخی ممکن است در خاک باشند، با این حال، مطمئن شوید که حداقل تا نیمه پر از آب است یا خاک مرطوب است، اما خیس نشده است.
گیاهی با رنگ سبز پرجنب و جوش و جذابگیاهی با رنگ سبز پرجنب و جوش و جذاب

قسمت 2:کاشت گیاه بامبو

1-بین آب یا خاک تصمیم بگیرید.
 بسته به میزان آمادگی شما برای مراقبت از آن، مزایایی برای هر دو گزینه وجود دارد. خاک یا کوددهی بیش از حد می تواند به گیاه شما آسیب برساند. با این حال، اگر از آب لوله کشی استفاده می کنید و دارای فلوراید و سایر مواد شیمیایی است، ممکن است بخواهید از خاک و کود برای جلوگیری از زرد شدن نوک ها استفاده کنید.
اگر آن را در آب ایستاده پرورش می دهید، به مقداری سنگریزه نیاز دارید تا گیاه را در حالت ایستاده نگه دارید. اگر در خاک  هستند، سعی کنید یک سوم شن، پیت ماس ​​و خاک معمولی را مخلوط کنید تا از زهکشی عالی اطمینان حاصل کنید.
فقط برای آب، مطمئن شوید که گیاه شما حداقل به اندازه ای باشد که پایه ریشه ها را بپوشاند. همچنین برای جلوگیری از پوسیدگی گیاه باید حداقل هفته ای یکبار آب را عوض کنید. بهتر است هر بار که این کار را انجام می دهید گلدان، سنگریزه ها و کاشت را بشویید.
اگر گیاه را در خاک می کارید، گیاه را به اندازه ای آبیاری کنید که خاک مرطوب باشد.

ظرف مناسب را انتخاب کنید

2-قطر گلدان شما باید حدود 2 اینچ (5 سانتی متر) بزرگتر از گیاه باشد. اکثر گیاهان لاکی بامبو در حال حاضر در گلدان می‌آیند، اما می‌توانید از گلدان خود استفاده کنید تا گیاه را بیشتر مختص خود کنید.
برای مراقبت از بامبو خوش شانس یک ظرف شفاف برای آب به خوبی کار می کند و گیاه و سنگریزه های شما را نشان می دهد، اما مطمئن شوید که آن را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید.
همچنین می توانید از گلدان سرامیکی استفاده کنید و آن را در آب خالص یا در خاک پرورش دهید. اگر از خاک استفاده می کنید، بامبو را در گلدانی با سوراخ زهکشی بکارید.

3-برای رشد سریعتر به صورت دوره ای یک کود بسیار سبک اضافه کنید. کود زیاد بدتر از عدم مصرف آن است، پس کم مصرف کنید. این به ویژه در مورد گیاهان گلدانی صادق است زیرا کود در اثر باران رقیق نمی شود و نمی تواند مانند گیاهان در زمین جاری شود.

مراقبت از لاکی بامبو خوش شانس  و طراحی آن

1-کم آبیاری کنید. گیاه بامبو خوش شانس شما به آب زیادی نیاز ندارد. در واقع، زیاده روی برای آن مضر است.
حدود یک بار در هفته گیاه خود را آبیاری کنید و اطمینان حاصل کنید که همیشه چند اینچ وجود دارد، به اندازه ای که ریشه ها را بپوشاند.
اگر در گلدان خود خاک دارید، مطمئن شوید که خیلی مرطوب یا خشک نباشد. گیاه بامبو شما فقط در آب می تواند به خوبی زندگی کند، بنابراین کثیف شدن یا کوددهی بیش از حد می تواند به آن آسیب برساند.

2-گیاه خود را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید. بامبو خوش شانس در طبیعت معمولاً در برابر نور مستقیم خورشید توسط گیاهان بلندتر دیگر سایه می اندازد. شما باید گیاه خود را در یک منطقه باز و روشن نگهداری کنید، اما جایی که در تمام طول روز در معرض نور مستقیم خورشید نباشد.
برای مراقبت از لاکی بامبو لاکی خود، آن را از پنجره هایی که نور زیادی دریافت می کنند دور نگه دارید. در عوض، آن را در قسمتی از اتاق خود قرار دهید که چندان در معرض دید نیست.
گیاه لاکی بامبو شما همچنین در دمای بین 65 درجه فارنهایت تا 90 درجه فارنهایت بهترین رشد را خواهد داشت.

مراقبت از بامبو خوش شانسمراقبت از بامبو خوش شانس

ساقه ها را مرتب کنید

3-اگر می خواهید به گیاه لاکی بامبو مدل دهید، چند ساقه اصلی را انتخاب کنید تا یک چیدمان پیوندی ایجاد کنید و آن را در معرض دید قرار دهید. می توانید ساقه ها را طوری دستکاری کنید که در اطراف یکدیگر رشد کنند یا با کمی کار بپیچید. برای این کار باید از ساقه های جوان تری استفاده کنید که هنوز خیلی رشد نکرده و سفت نشده اند.
اگر می خواهید ساقه های مستقیم داشته باشید، می توانید به سادگی ساقه های خود را در یک خط یا ردیف بکارید.
برای فر کردن گیاه لاکی بامبو، یک جعبه مقوایی تهیه کنید و قسمت پایین و یک طرف آن را ببرید. جعبه را روی گیاه خود طوری قرار دهید که انتهای آن رو به منبع نور باشد. ساقه های شما با رشد به سمت نور شروع به پیچ خوردن می کنند. هنگامی که یک خم دیدید، گیاه خود را بچرخانید.
همچنین می توانید مقداری سیم را دور ساقه های جوان بپیچید و آنها را متقاطع کنید. همانطور که آنها رشد می کنند، سیم بیشتری اضافه می کنید تا آنها را با در هم تنیدگی ثابت نگه دارید.

برگ های مرده یا زرد را جدا کنید

4- گاهی ممکن است انتهای برگ های شما زرد شود. این می تواند ناشی از چند عامل باشد: گیاه شما آب کافی دریافت نمی کند، خاک یا کود زیاد، یا نور مستقیم خورشید زیاد است. می توانید قسمت های زرد رنگ را جدا کنید یا کل برگ را بردارید.
برای از بین بردن نوک زرد شده برگها، یک قیچی هرس یا قیچی تیز و با الکل ملایم یا سرکه استریل کنید، سپس قسمت زرد رنگ را مطابق شکل طبیعی برگ جدا کنید.
شما می توانید برگ های کامل را با پایین کشیدن آنها از روی ساقه در پایه برگ جدا کنید.

ببرید و دوباره بکارید

5-برای مراقبت ازلاکی بامبو اگر بامبوی شما خیلی بلند شد می توانید آنها را ببرید و دوباره بکارید. این به شما کمک می کند به بهترین روش مراقبت از بامبو خوش شانس خود انجام دهید و مطمئن شوید که خیلی شلوغ نمی شود و می تواند گیاهان جدید تولید کند.
بلندترین ساقه خود را بردارید و برگ های کوچکتر را در بالای ساقه بردارید.
با یک چاقوی استریل یا قیچی، ساقه را برش دهید تا حداقل دو گره، که قسمت برجسته ساقه است، روی قلمه جدید باشد.
ساقه را در یک کاسه آب تمیز و مقطر قرار دهید. حدود یک تا دو ماه آن را در یک منطقه سایه نگه دارید تا شروع به جوانه زدن کند. هنگامی که ریشه ها را دیدید، می توانید آن را همان گلدانی که گیاه بامبو خود دارید دوباره بکارید.

ساقه هارا با روبان ببندید

6-ساقه ها را با سیم روبان یا روبان دیگری در جای خود ببندید. مردم اغلب یک روبان طلایی یا قرمز را دور ساقه‌های بامبو لاکی می‌بندند تا آن‌ها را در کنار هم نگه دارند، و به عنوان نمادی از خوشبختی.
برای تکمیل ظاهر، سنگریزه ها را اضافه کنید و چیدمان را در جای خود نگه دارید.
گیاه بامبو لاکی خود را در جایی قرار دهید که از آن لذت ببرید و به شما یادآوری کند که مراقبت از لاکی بامبو مهم است.



ساقه بامبو را با روبان ببندیدساقه بامبو را با روبان ببندید


  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.