فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۱۴         
  

کاشت درختچه بادام گلدار درختی با برگ‌های ریز، ساقه‌های دراز، زیبا و ظریف هستند. درختچه‌های Prunus trilobaدر مناطقی با سختی 3 تا 7 USDA رشد می‌کنند، جایی که می‌توانند در زمستان تا دمای 40- درجه فارنهایت (40- درجه سانتیگراد) زنده بمانند و به‌عنوان درختچه‌های بزرگ‌تر ظاهر شوند که تا ارتفاع 10 تا 20 فوت رشد می‌کنند.
نحوه کاشت درختچه بادام گلدار
نحوه کاشت درختچه بادام گلدار

کاشت درختچه بادام گلدار

 کاشت درختچه بادام گلدار درخت  یا درختچه‌هایی با برگ‌های ریز، ساقه‌های دراز، زیبا و ظریف هستند. درختچه‌های Prunus triloba در مناطقی با سختی 3 تا 7 USDA رشد می‌کنند، جایی که می‌توانند در زمستان تا دمای 40- درجه فارنهایت (40- درجه سانتیگراد) زنده بمانند و به‌عنوان درختچه‌های بزرگ‌تر ظاهر شوند که تا ارتفاع 10 تا 20 فوت رشد می‌کنند.

درختچه‌های Prunus glandulosa که معمولاً به عنوان بادام گلدار کوتوله یا آلو چینی شناخته می‌شوند، در مناطق 4 تا 8 به‌خوبی رشد می‌کنند و ارتفاع آنها تنها به 4 تا 5 فوت می‌رسد. یک بادام گلدار سالم که به‌درستی کاشته شده باشد در اوایل بهار برگ می‌زند و حتی ممکن است در اولین بهار پس از کاشت شکوفا شود، اگرچه شکوفه‌های سال اول ممکن است به اندازه سال‌های بعد زیاد نباشد .
کاشت درختچه بادام گلدارکاشت درختچه بادام گلدار

قسمت 1: ایجاد یک محیط رشد ایده‌آل


مرحله 1:   1 -یک منطقه کاشت درختچه بادام گلدار با نور خورشید شش ساعته یا بیشتر انتخاب کنید. زمانی که بادام گلدار در زیر نور کامل آفتاب کاشته شود، شکوفاتر می‌شود. با این حال، می‌توان آنها را در مناطقی نیمه سایه و حداقل چهار ساعت نور مستقیم خورشید در روز نیز کشت کرد .

این درختچه‌ها را در مناطق دارای رواناب و عدم زهکشی مناسب خاک، کشت نکنید، زیرا بادام گلدار معمولاً در خاک با زهکشی کند پوسیدگی ریشه ایجاد می‌کند .

درختچه‌های بادام گلدار تقریباً در هر نوع خاکی رشد می‌کنند، اما برای رشد باید به‌درستی کاشته شوند. آنها در مرزهای بوته‌ای و مناطق طبیعی به‌خوبی عمل می‌کنند و می‌توانند به‌عنوان پرچین‌های غیررسمی و یا گیاهان تک نما کاشته شوند .

  2 -به کاشت بادام گلدار فضای زیادی برای رشد بدهید. پس از رسیدن به عرض بالغ باید حداقل 1 فوت فاصله بین آنها و هر درختچه یا سازه دیگری وجود داشته باشد .

·  بادام های گلدار کوتوله می‌توانند به عرض حدود 4 فوت رشد کنند، بنابراین باید حداقل 3 فوت دورتر از خانه و سایر درختچه‌ها کاشته شوند .

·  بادام های گلدار با اندازه کامل می‌توانند تا 15 فوت عرض رشد کنند، بنابراین باید حداقل 8 فوت دورتر از بوته ها و ساختمان ها کاشته شوند .


3 -سعی کنید پس از خرید درختچه‌های گلدار خود را در اسرع وقت بکارید. اگر نمی‌توانید آنها را در همان روز بکارید، هرچند بار که لازم است به آنها آبیاری کنید تا ریشه‌ها به طور مداوم مرطوب بماند تا زمانی که بتوانند در زمین کاشته شوند .

درختچه‌های گلدار بدون ریشه

4 -درختچه‌های گلدار بدون ریشه را در پاییز و درست پس از اولین یخبندان بکارید. این بهترین زمان برای کاشت بوته‌های گلدار است. همچنین می‌توان آنها را در بهار، تابستان یا پاییز نیز کشت کرد.

.  درختچه‌های گلدار ریشه برهنه بدون برگ و در حالت خواب هستند و هیچ خاکی روی ریشه خود ندارند. آنها به طور کلی کوچک‌تر از گیاهان فروخته شده در گلدان‌ها هستند، اما معمولاً 40-70٪ ارزان‌تر از گیاهان کانتینری قیمت گذاری می‌شوند .

· کاشت در این زمان به درختچه اجازه می‌دهد تا انرژی خود را به‌جای رشد ساقه‌ها و برگ‌ها صرف گسترش ریشه‌های خود کند و در نتیجه درختچه‌ای قوی‌تر در بهار ایجاد می‌شود .

 5-  از خاک لومی که دارای مواد آلی بالایی است استفاده کنید. اگرچه بادام گلدار در هر نوع خاکی از جمله خاک رسی یا شنی رشد می‌کند، اما افزودن مواد آلی قبل از کاشت باعث بهبود بافت خاک می‌شود. همچنین مواد مغذی را به خاک اضافه می‌کند و استقرار درختچه را پس از کاشت آسان‌تر می‌کند .

.  کود گاوی کهنه شده، کمپوست، پیت ماس ​​ اسفاگنوم، پوست درخت کاج کمپوست شده و کپک برگ همگی مواد آلی خوبی هستند که می‌توانید از آنها استفاده کنید یا با هم ترکیب کنید تا گیاهان را با طیف گسترده‌ای از مواد مغذی تأمین کنید .

·  به عمق 2 اینچ از مواد آلی را در کل منطقه کاشت پخش کنید و آن را با چرخاننده تا عمق 8 تا 10 اینچ با خاک کاملاً مخلوط کنید .

·  مواد آلی را فقط در محل کشت اضافه نکنید زیرا این کار باعث می‌شود بادام گلدار به‌جای رشد دادن ریشه‌ها به اطراف، ریشه‌های خود را در سوراخ کاشت نگه دارد و در نتیجه یک بادام گلدار با ریشه کم‌عمق ایجاد می‌شود که رشد نمی‌کند .

pH

· pH خاک می‌تواند اسیدی، خنثی یا قلیایی باشد.

کاشت درختچه بادام گلدار - ایجاد یک محیط رشد ایده‌آلکاشت درختچه بادام گلدار - ایجاد یک محیط رشد ایده‌آل


قسمت 2:کاشتن


مرحله 6:گودالی برای کاشت حفر کنید که دوبرابر عرض توده ریشه بادام گلدار باشد. دقت کنید که عمق آن از ارتفاع توده ریشه بیشتر نباشد. کاشت آن در حفره‌ای عمیق‌تر از طول ریشه‌ها، احتمالاً منجر به پوسیدگی ریشه یا شانکر می‌شود .

·   از یک بیل خاکی برای حفر سوراخ استفاده کنید .

مرحله 7: درختچه را از ظرف خارج کرده و در سوراخ قرار دهید. درختچه‌ها باید در گودال کاشت قرار گیرند و اگر پوششی روی ریشه‌ها قرار گرفته، باید باقی بماند .

·  اگر توده ریشه با پوششی طبیعی و قابل تجزیه پوشانده شده باشند، سیم یا ریسمانی را که پوشش را بسته نگه می‌دارد بردارید. پوشش را از روی و کناره‌های توده ریشه جدا کنید اما آن را در پایین حفره قرار دهید. به‌مرور زمان به طور طبیعی تجزیه می‌شود. جدا کردن کامل آن ممکن است باعث آسیب به ریشه شود .

·   اگر توده ریشه در بسته بندی پلاستیکی بسته بندی شده است، سیم یا ریسمان نگه دارنده را جدا کنید و پس از قرار دادن درختچه در سوراخ، به آرامی پلاستیک را از زیر توده ریشه بیرون بکشید. پلاستیک تجزیه نمی‌شود و از رشد ریشه‌ها در خاک جلوگیری می‌کند .

سوراخ را تا نیمه با خاک پر کنید

مرحله 8: 1 تا 2 گالن (3.8 تا 7.6 لیتر) آب، روی خاک بریزید تا در اطراف ریشه‌ها بنشیند .

مرحله 9:پر کردن سوراخ را تمام کنید. سپس درختچه را با 2 تا 3 گالن (7.6 تا 11.4 لیتر) آب آبیاری کنید تا ته نشین شدن خاک تمام شود و به بادام گلدار یک نوشیدنی سخاوتمندانه بدهید .

مرحله 10:در اطراف لبه بیرونی توده ریشه یک برجستگی به ارتفاع 3 اینچ از خاک ایجاد کنید. این به آب اضافی کمک می‌کند تا به‌جای خاک اطراف، به توده ریشه جذب شود.

عمق 2 تا 3 اینچ مالچ ارگانیک را روی خاک اطراف درختچه پخش کنید اما برای کمک به جلوگیری از شانکر ساقه، آن را چند اینچ از ساقه‌ها دور نگه دارید .

قسمت 3: آبیاری

مرحله 11:دو تا سه بار در هفته به بادام گلدار 2 تا 3 گالن (7.6 تا 11.4 لیتر) آب بدهید. هنگام بارش باران یا زمانی که زمستان فرا می‌رسد و زمین یخ می‌زند، باید این مقدار را تنظیم کنید .

درخت را با یک گالن کوه مانند یا آبپاش، آبیاری کنید. همچنین می‌توانید کف یک سطل 5 گالن (18.9 لیتری) را سوراخ کنید و آن را در کنار درختچه قرار دهید تا آب از سوراخ به داخل خاک و مستقیماً به توده ریشه تخلیه شود. سپس می‌توانید هر بار که درختچه به آب نیاز دارد، سطل را تا نیمه پر کنید .به کاشت درختچه بادام گلدار اهمیت بدهید.

کاشتنکاشتن

توده ریشه

  •  توده ریشه باید همیشه کمی مرطوب نگه داشته شود اما خیس نشود.
  • توده ریشه را با فشار دادن انگشت در خاک مرکز کشت بررسی کنید. اگر خاک خیس باشد، چند روز دیگر تا آبیاری درختچه صبر کنید. اما اگر خاک خشک باشد، بلافاصله آن را آبیاری کنید .
  • در طول فصل رشد بعدی نیز رطوبت خاک را یکنواخت حفظ کنید. بادام‌های گلدار تا زمانی که در خاک مستقر شوند به خاک کمی مرطوب نیاز دارند که معمولاً حدود یک سال طول می‌کشد.
  • درختچه بلافاصله پس از کاشت علائم آشکاری از آبیاری بیش از حد یا آبیاری کم را در پاییز نشان نخواهد داد. با این حال، در بهار و تابستان بعدی، اگر درختچه آب کافی دریافت نکند، برگ‌ها پژمرده، پیچ‌خورده، قهوه‌ای یا زرد می‌شوند و از شاخه‌ها می‌ریزند.
  •  اگر درختچه بیش از حد آبیاری شود، برگ‌های جدید زرد یا سبز کم‌رنگ، ساقه‌های جدید پژمرده و برگ‌هایی که سبز می‌مانند ممکن است شکننده باشند. به کاشت درختچه بادام گلدار اهمیت بدهید.
آبیاریآبیاری



  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.