فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

اگر می‌خواهید رشد چمن بین سنگفرش های خانه خود را داشته باشید از سنگ‌فرش‌های مجزا استفاده کنید با حفاری منطقه‌ای در حیاط خود که قصد نصب سنگ‌فرش‌ها را دارید شروع کنید، سپس آن فضا را با لایه نازکی از شن و خاک سطحی پر کنید. سپس سنگ‌فرش‌ها را در خاک بچینید و فاصله‌های کوچکی بین هر یک از قطعات باقی بگذارید.
چگونه می توان چمن را بین سنگفرش ها رشد داد
چگونه می توان چمن را بین سنگفرش ها رشد داد


اگر می‌خواهید رشد چمن بین سنگفرش های  ملک خود را ببینید از سنگ‌فرش‌های مجزا استفاده کنید! با حفاری منطقه‌ای در حیاط خود که قصد نصب سنگ‌فرش‌ها را دارید شروع کنید، سپس آن فضا را با لایه نازکی از شن و خاک سطحی پر کنید. سپس سنگ‌فرش‌ها را در خاک بچینید و فاصله‌های کوچکی بین هر یک از قطعات باقی بگذارید. هنگامی که سنگ‌فرش‌ها در جای خود قرار گرفتند، بذر چمن را در خاک قرار دهید. به آبیاری و مراقبت از بذر چمن ادامه دهید تا به سمت حیاط ایده‌آل خود حرکت کنید !

رشد چمن بین سنگفرشرشد چمن بین سنگفرش

قسمت 1:حفاری منطقه و شن گذاری


 1-تصمیم بگیرید که دوست دارید سنگ‌فرش‌های شما در خاک چقدر ارتفاع داشته باشند. سنگ‌فرش‌های خود را از قبل اندازه‌گیری کنید تا مشخص کنید چه مقدار فضایی را در خاک اشغال می‌کنند. چرا که نباید آنها را بر روی خاک قرار دهید. زیرا این کار کاشت چمن بین هر سنگ‌فرش را دشوارتر می‌کند. در عوض، از یک خط کش یا نوار برای اندازه‌گیری ارتفاع سنگ‌فرش‌های خود استفاده کنید، در این صورت می‌توانید ایده بهتری درباره نحوه چیدمان آنها در ملک خود داشته باشید.

·  اندازه‌گیری را روی یک کاغذ جداگانه یادداشت کنید یا آن را در تلفن خود ثبت کنید تا بعداً آن را فراموش نکنید .

2-منطقه‌ای را که قصد نصب سنگ‌فرش‌ها را دارید حفاری کنید. از یک بیل بزرگ برای حفر خاک به عمق 6 اینچ (15 سانتی‌متر) استفاده کنید. فقط حفره‌های کوچک و به اندازه سنگ فرش حفر نکنید باید برای حفاری کل منطقه زمان بگذارید. از آنجایی که زیر سنگ‌فرش‌ها شن و خاک قرار می‌گیرد، باید فضای کافی در ملک خود حفر کنید.

·  شاید انجام این کار بیش از حد به نظر برسد، اما منطقه باید به اندازه کافی عمیق باشد تا دانه‌های گیاه بعداً ریشه بدهند .

·  اگر در حال حفاری یک منطقه بزرگ از ملک خود هستید، برای کمک به حفاری منطقه، تجهیزات حرفه ای اجاره کنید .

جمع کردن خاک

3-برای رشد چمن بین سنگفرش خاک را در یک توده بزرگ در کنار ملک خود جمع کنید. همان‌طور که 6 اینچ (15 سانتی‌متر) در خاک حفر می‌کنید، خاک شل شده را در کنار منطقه حفاری خود بریزید. به طور کلی از شر خاک خلاص نشوید، زیرا هنگام نصب سنگ‌فرش‌ها دوباره از آن استفاده خواهید کرد. می‌توانید از چرخ دستی یا ظرفی مشابه برای جمع آوری خاک استفاده کنید.

· سعی کنید هر زمان که کار باغبانی پر زحمت انجام می‌دهید یک جفت دستکش در دست داشته باشید .

4-ناحیه حفاری شده را به اندازه 4 اینچ (10 سانتی‌متر) با شن پر کنید. کیسه‌ای از شن باغبانی را باز کنید و آن را در کف منطقه حفاری شده بریزید. ضخامت شن باید در حدود 4 اینچ (10 سانتی‌متر) باشد تا بتواند تکیه گاه محکمی برای سنگ‌فرش‌ها ایجاد کند. اگر قصد دارید از سنگ‌فرش‌ها برای کارهای سنگین استفاده کنید، لایه شن ضخیم‌تر بکار بگیرید.

به عنوان مثال، اگر سنگ‌فرش‌های چمن خود را طوری تنظیم می‌کنید که به عنوان راه ورودی استفاده شوند، بهتر است از شن به ارتفاع 5 اینچ (13 سانتی‌متر) استفاده کنید .

·  سعی کنید کل فضا را با شن پر نکنید. با این کار فقط می‌خواهید یک تکیه گاه محکم برای سنگ‌فرش‌های خود داشته باشید، نمی‌خواهید سنگ‌فرش‌ها در بالای سطح قرار بگیرند .

·  می توانید یک کمپرسور را از یک فروشگاه لوازم خانگی تهیه کنید .

صاف کردن شن

5-برای رشد چمن بین سنگفرش شن را با یک کمپرسور صاف کنید تا یک سطح خوب و صاف ایجاد شود. برای استفاده از کمپرسور گازسوز، اهرم گاز را بین انگشت اول و میانی خود گرفته و به سمت پایین بکشید. در مرحله بعد، سیم کار را به آرامی بکشید تا موتور روغن کاری شود، سپس سیم را به سرعت بکشید تا دستگاه روشن شود. اگر از کمپرسور برقی استفاده می‌کنید، فقط دکمه روشن/خاموش را فشار دهید تا دستگاه روشن شود.

· اگر تجهیزات کمپرسور ندارید، باید این کار را به‌صورت دستی انجام دهید.

 

رشد چمن بین سنگفرش - حفاری و شن گذاریرشد چمن بین سنگفرش - حفاری و شن گذاری

قسمت 2:تعیین موقعیت سنگ‌فرش


1-سنگ‌فرش‌ها را با فاصله 2 تا 3 اینچ (5.1 تا 7.6 سانتی‌متر) از هم بچینید. سنگ‌فرش‌های خود را بردارید و طرح مورد نظر خود را اجرا کنید و توجه داشته باشید که سنگ‌فرش‌ها را جدا از یک دیگر بچینید. سعی کنید همه سنگ‌فرش‌ها به طور منظم چیده شوند تا حیاط یا محوطه بیرونی شما تا حد امکان یکدست به نظر برسد.

· اگر فضای کافی بین سنگ‌فرش‌ها باقی نگذارید، دانه‌ها جایی برای رشد نخواهند داشت .

گذاشتن خاک سطحی بین سنگ فرش ها

2-برای رشد چمن بین سنگفرش خاک سطحی را در شکاف‌های بین سنگ‌فرش‌ها قرار دهید. خاک به دست آمده از حفر منطقه را و با دست یا با یک بیل کوچک روی شکاف‌های سنگ‌فرش بکشید. به افزودن خاک ادامه دهید تا جاهای خالی کاملاً پر شود. دقت کنید که خاک سست باشد تا بذرها راحت‌تر ریشه بدهند.

·اگر خاک خیلی سفت باشد، چیدمان بذرها و جوانه زنی مثمر دشوارتر خواهد بود .

·بسته به مقدار شنی که استفاده کرده‌اید، می‌توانید حداقل 1 تا 2 اینچ (2.5 تا 5.1 سانتی‌متر) خاک اضافه کنید.

3-از هر نقطه خالی در اطراف سنگ‌فرش‌ها با یک لایه کمپوست محافظت کنید. مقدار کمی کمپوست بردارید و آن را روی گوشه‌ها، لبه‌ها و هر نقطه خالی دیگر سنگ‌فرش‌ها اضافه کنید.

·اگر کمپوست در دسترس ندارید، به‌جای آن از خاک سبک استفاده کنید .

 
گذاشتن خاک سطحی بین سنگ فرش هاگذاشتن خاک سطحی بین سنگ فرش ها


قسمت 3:کاشت چمن


 1-برای رشد چمن بین سنگفرش یک بذر کم رشد را برای کاشت بین سنگ‌فرش‌های خود انتخاب کنید. تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید از بذر علف معمولی استفاده کنید یا می‌خواهید بذر کم رشد دیگر ی را امتحان کنید. منطقه‌ای را که قصد دارید بذر را در آن بکارید، ارزیابی کنید. آیا در یک منطقه آفتابی، نیمه آفتابی یا یک منطقه سایه دار زندگی می‌کنید؟ بسته به‌جایی که در آن زندگی می‌کنید، ممکن است بخواهید هم‌زمان از بذرهای کم رشد و چمن علفی در استفاده کنید .

· اگر در یک منطقه خصوص آفتابی زندگی می‌کنید، گیاهانی مانند دیموندیا یا آویشن خزنده را انتخاب کنید .

· اگر در یک مکان نیمه آفتابی زندگی می‌کنید، بابونه، نعناع جواهر کورس، خزه ایرلندی یا دانه‌های خزنده ستاره آبی را انتخاب کنید .

· اگر در یک منطقه سایه زندگی می‌کنید، به سراغ علف موندو، چوب شیرین یا دانه‌های اشک کودک بروید .

قرار دادن چمن زار از پیش کاشته شده

2-یک چمنزار از پیش کاشته شده را در شکاف‌های ایجاد شده قرار دهید. تکه‌های مسطح چمن از قبل کاشته شده را بردارید و آنها را از گلدان خود خارج کنید. از یک جفت قیچی استفاده کنید تا این تکه‌ها را به بخش‌هایی با عرض 2 تا 3 اینچ (5.1 تا 7.6 سانتی‌متر) برش دهید. سپس آنها را در شکاف‌ها قرار دهید .

·اگر می خواهید خاک شما بلافاصله سبز به نظر برسد، این روش یک گزینه عالی است .

3-اگر برایتان مهم نیست که منتظر بمانید، بذرهای گیاه را روی خاک بپاشید. برچسب روی کیسه بذر را بررسی کنید تا ببینید چه تعداد دانه باید در یک فضای مشخص پخش کنید. مقدار کمی از دانه‌ها را در خاک سطحی بریزید، مطمئن شوید که تمام شکاف‌های بین سنگ‌فرش‌ها را می‌پوشانید. هنگامی که دانه‌ها در جای خود قرار گرفتند، از یک چنگک کوچک برای مخلوط کردن آنها با خاک استفاده کنید.

·اگر بذرها را به صورت دستی بکارید، فوراً نتیجه نخواهید دید. با این حال، اگر کاشت بذرها به‌صورت سنتی را در برنامه خود ندارید، این روش گزینه بهتری است .

قرار دادن چمن زار از پیش کاشته شدهقرار دادن چمن زار از پیش کاشته شده

آبیاری منظم

4-دانه ها را به طور منظم آبیاری کنید تا زمانی که کاملاً جوانه بزنند. آبپاش را با آب خنک پر کنید و آن را به صورت روزانه یا چند بار در طول هفته روی خاک بریزید. اگر ترجیح می دهید نگران آبیاری دستی بذرها نباشید، سعی کنید یک سیستم قطره ای یا آبپاش درون خطی راه اندازی کنید تا چمن خود را هیدراته نگه دارد.






  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.