فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

در این مقاله، نسخه های درمانی که با استفاده از گیاهان دارویی در اختیار شما گذاشته شده است، می تواند شما را در بهبود بیماری هایتان یاری دهد.
نسخه های درمانی (قانقاریا، آسم، فشار خون بالا، تقویت اعصاب، ریزش مو، اگزما)
نسخه های درمانی (قانقاریا، آسم، فشار خون بالا، تقویت اعصاب، ریزش مو، اگزما)

نسخه قانقاریا

مریم گلی 40 گرم، خارخسک 40 گرم، ناخنک 30 گرم، آویشن 30 گرم، ریشه شیرین بیان نیم کوب شده 50 گرم.

شش قاشق غذاخوری از این مخلوط را در 5/1 لیتر آب بجوشانید تا یک لیوان شود. با این محلول استریل شده باید زخم ها را روزی سه مرتبه شستشو دهید. همچنین یک نسخه خوراکی نیز وجود دارد که باید آن را به طریق زیر آماده و مصرف نمایید.

بادرنجبویه 30 گرم، ریشه سوسن 30 گرم، ناخنک 20 گرم، ریشه شیرین بیان 30 گرم، گل نیلوفر 15 گرم، آویشن 20 گرم.

دو قاشق غذاخوری از این مواد را در سه لیوان آب دم کنید تا مقدار آب آن به دو لیوان برسد. آنگاه قبل از هر وعده غذایی دو استکان از آن را میل کنید.



نسخه آسم و برونشیت مزمن

شیرین بیان 30 گرم، رازیانه 30 گرم، گل زوفا 20 گرم، درمنه 20 گرم.

دو قاشق غذاخوری از این مواد را در دو لیوان آب بریزید تا کمی بجوشد و دم کند. صبح و ظهر و شب قبل از هر غذا دو استکان میل کنید. همچنین می توانید از این دستور استفاده شده در زیر نیز استفاده نمایید.

سوسن 10 گرم، ریشه شیرین بیان 20 گرم، ریشه کاسنی 25 گرم، ریشه ختمی 20 گرم، خارخسک 20 گرم، ناخنک 20 گرم، گل بنفشه 20 گرم، گل ختمی 20 گرم، رازیانه 20 گرم، پرسیاوشان 20 گرم، گل پنیرک 20 گرم.

تمام مواد را بکوبید و هر شب دو قاشق غذاخوری از آن را در دو لیوان آب جوش بریزید و صبح پس از دم کشیدن و کمی جوشاندن دو مرتبه ناشتا و عصر میل کنید.



نسخه فشار خون بالا

زرشک 30 گرم، عناب 30 گرم، تخم خرفه 10 گرم، تخم کاهو 10 گرم.

روزانه یک قاشق غذاخوری از این مواد را در دو لیوان آب دم کنید. سپس قبل از هر غذا، دو استکان از آن را میل کنید.



نسخه تقویت اعصاب

بهارنارنج 25 گرم، میخک 10 گرم، نعناع 15 گرم، سنبل الطیب 15 گرم.

یک قاشق غذاخوری از این مواد را در دو لیوان آب بجوشانید و مانند چای آن را دم کنید و قبل از غذا دو استکان میل نمایید.



نسخه ریزش مو

مورد 100 گرم، شنبلیله 100 گرم، روغن نارگیل 250 گرم، تخم مورد 50 گرم.

تمام این مواد را آسیاب کنید و در روغن نارگیل بجوشانید و بگذارید تا 24 ساعت بماند. سپس آن را از صافی رد کرده و محلول به دست آمده را یک شب در میان به کف سرتان بمالید و ماساژ دهید و با نوک انگشتان خوب کف سر را مالش دهید و بگذارید بماند و صبح آن را بشویید. هفت تا هشت روز اول موهای سست می ریزند اما زمانی که ریشه تقویت شد دیگر ریزش آن کم می شود. همچنین پوست پسته را می توانید بکوبید و با آب بجوشانید و از صافی رد کنید و موهای سر را با آن شستشو دهید. این روش از ریزش مو جلوگیری می کند.



نسخه اگزما

روغن کنجد 100 گرم، کتیرا 5 گرم، موم 5 گرم، کافور 1 گرم.

همه مواد را در روغن کنجد بجوشانید و روزی سه مرتبه به محل اگزماشده بمالید. این روش بسیار مؤثر است.



  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.