فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

تاریخچه طب گیاهی یا ساخت دارو از گیاه به اندازه قدمت بشر است، یعنی با پیدایش اولین بیماری ها انسان به طور غریزی شروع به درمان خود با گیاهان کرد و این درمان را با مواد اطراف و البته گیاهان فراوان و متفاوتی که در اطراف و اختیارش بود آغاز نمود. انسان با گذشت زمان به تدریج با قدرت معجزه آسای گیاهان در درمان بیماری ها و امراض، آشنا شد و آنها را به کار بست.
نسخه های درمانی (گواتر، زیادی موی صورت، بدبویی عرق، سوزش ادرار، نفخ شکم، عرق سوز شدن)
نسخه های درمانی (گواتر، زیادی موی صورت، بدبویی عرق، سوزش ادرار، نفخ شکم، عرق سوز شدن)

نسخه گواتر

بادرنجبویه 15 گرم، بابونه 15 گرم، بهارنارنج 15 گرم، اسطوخودوس 25 گرم، تخم گشنیز 10 گرم.

یک قاشق غذاخوری از این مواد را در دو لیوان آب دم کنید و کمی بجوشانید سپس قبل از هر غذا دو استکان میل کنید.




نسخه زیادی موی صورت

زرنیخ سرخ 5 گرم، سیاهدانه 10 گرم، سیر 5 گرم.

تمام مواد را نرم آسیاب کنید و یک قاشق مرباخوری از آن را در نصف لیوان سرکه بجوشانید. پس از کندن موها، جای آنها را با این داروها ماساژ دهید. این عمل را چندین روز تکرار کنید تا دوباره موها بروید و باز آنها را کنده و دوباره به جای آنها دارو را بمالید. این طرز عمل باید تا حصول نتیجه ادامه داشته باشد. توجه داشته باشید که خیلی با فشار داروها را بر روی پوست نمالید زیرا ممکن است حساسیت بدهد یا پوستتان را زخم کنید.



نسخه بدبویی عرق بدن

100 گرم زاج سفید را با هاون بکوبید و با پنبه به محل بدبو که بیشتر زیر بغل، کشاله ران ها و زیر پستان ها می باشد، روزی سه مرتبه بمالید. این نسخه بسیار کارساز بوده است و نتایج سودمندی داشته است.



نسخه سوزش ادرار

خرفه 10 گرم، تخم کاسنی 5 گرم، کاکنج (عروسک پشت پرده) 5 گرم، تخم ترشک 10 گرم.

تمام این مواد را نرم بکوبید و بعد از هر غذا یک قاشق مرباخوری در کمی ماست حل کرده و میل نمایید. نسخه دیگری که می توانید برای درمان این بیماری استفاده کنید بدین صورت:

ناخنک 15 گرم، مرزنجوش 15 گرم، خارخسک 20 گرم، گل نیلوفر 10 گرم.

تمام این مواد را مخلوط کرده و نصف آن را در شش لیتر آب ریخته و بجوشانید. سپس آن را صاف کنید و در آب گرم صاف شده آن بنشینید و این عمل را باید تا مدت بهبودی بیماران استفاده کنید. آب جعفری، گشنیز و کاهو را گرفته و هر وعده نصف لیوان بخورید. اگر از عرق کاسنی روزی سه استکان بنوشید بسیار مفید می باشد.



نسخه نفخ شکم

تخم شوید 10 گرم، زنیان 10 گرم، آویشن 5 گرم، بادیان 10 گرم.

همه این مواد را آسیاب کنید و بعد از هر غذا یک قاشق مرباخوری در کمی ماست حل کرده و میل نمایید. این دسته از افراد باید از مصرف سبزیجات خام و حبوبات پرهیز نمایند و از مصرف غذاهای سرخ کرده نیز خودداری کنند.



نسخه عرق سوز شدن

گِل ارمنی 10 گرم، کتیرا 5 گرم، نشاسته 10 گرم، گل ختمی 5 گرم، مازو 10 گرم، موم زنبور عسل 5 گرم، روغن کنجد 25 گرم.

کتیرا را در آب خیس کنید و بگذارید یک روز بماند. سپس همه داروها را نرم بکوبید و با روغن حرارت دهید. روغن که داغ شد، موم ها را خرد کنید و به آن اضافه کنید. زمانی که دارو پخته شد آنها را از روی حرارت بردارید و بگذارید تا سرد شود. آنگاه کتیرا را به آن اضافه کنید و خوب بهم بزنید. بعد از شستشوی محل با آب ریشه شیرین بیان، این پماد را استفاده کنید و به محل مورد نظر بمالید.



  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.