فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

در تمام تاریخ بشریت، مردم توانسته‌اند از طریق ماهیگیری، شکار، جمع‌آوری و یا کشاورزی معیشت کنند. امروزه برای خرید وعده های غذایی خود به سادگی می توانیم از فروشگاه تهیه کنیم. با این حال ما به راحتی میتوانیم غذای خودمان را پرورش دهیم .، حتما در مورد آب و هوای منطقه خود تحقیق کنید، ردیف هایی برای محصولات مناسب آب وهوای خود ایجاد کنید.
چگونه غذای خودمان را پرورش دهیم
چگونه غذای خودمان را پرورش دهیم

قسمت 1:رشد غذا در اقلیم شما

بیشتر گیاهان سبز و سبزیجات  را در تابستان گرم بکارید. اگر در طول تابستان دمای بیش از 75 درجه فارنهایت (24 درجه سانتیگراد) دارید، سبزیجات خود را در ماه های اردیبهشت و خرداد بکارید تا زمان یخبندان و سرمای شدید به پایان برسد.

. کاهو، کلم، کلم پیچ و گوجه فرنگی همه گزینه های عالی برای کاشت در تابستان هستند.

نکته:

حبوبات در جنگل های بارانی معتدل به خوبی عمل می کنند و منبع عالی پروتئین هستند.

میوه را در اوایل بهار و در آب و هوای معتدل بکارید. بیشتر درختان میوه، مانند سیب، پرتقال، لیمو، و لیموترش را می توان  در یک منطقه ی 12،000 فوت مربع (1100 متر ) کاشت.  برای نظارت بر میزان مصرف آب و خاک،  کاشت درخت میوه را در گلدان شروع کنید و بعد از 1 سال در اوایل بهار آن را به محیط بیرون انتقال دهید. بیشتر درختان میوه تا سن 2 تا 3 سالگی شروع به میوه دادن نمی کنند.

. میوه‌هایی مانند انگور را می‌توان در هر جایی و با استفاده از  داربست،به بالا هدایت کرد و پرورش داد.

 اگر در منطقه ای زندگی می کنید که زیر دمای آن صفر است و بارندگی زیادی دارد، غلاتی مانند چاودار بکارید. چاودار قادر است در برابر دماهای سرد و بارندگی شدیدی که در بسیاری از مناطق جهان اتفاق می افتاد مقاومت کند. چاودار را در اوایل پاییز قبل از شروع یخبندان بکارید.

غلات زمستانه

. غلات زمستانه معمولاً عملکرد محصول بیشتری نسبت به غلات تابستانی دارند.

غلات تابستانی را در آب و هوای گرم و معتدل پرورش دهید. غلات تابستانی مانند ذرت در هوای گرم بهترین عملکرد را دارد. اگر تابستان در منطقه شما گرم است، ذرت را در اردیبهشت ماه یا خرداد بکارید و اجازه دهید در ماه های تابستان رشد کند. ذرت به ویژه در منطقه غرب میانه ایالات متحده به خوبی رشد می کند.

. برنج برای رشد به آب و هوای گرمسیری نیاز دارد. آسیای جنوب شرقی بهترین آب و هوا برای کاشت محصول برنج است.

بگذارید سبزیجات ریشه ای در پاییز بالغ شوند . سیب زمینی، چغندر، تربچه و سایر سبزیجاتی که در زیر زمین رشد می کنند ترجیح می دهند در ماه های سرد تر رشد کنند. سبزیجات ریشه ای را در ماه مرداد یا شهریور بکارید تا برای برداشت پاییزی آماده شوید. شما میتوانید آنها را حتی اگر خطر یخبندان وجود داشته باشد، پرورش دهید، زیرا به اندازه کافی در برابر سرما مقاومت می کنند.

قسمت 2:کاشت محصولات زراعی

1 -PH خاک شما بین 5.5 تا 7.0 باشد. PH خاک خود را با استفاده از یک تست آزمایشگاهی یا نوارهای کاغذی آزمایش کنید تا اسیدی یا قلیایی بودن خاک  را تعیین کنید. اکثر غذاها در pH 5.5 و 7.0 رشد می کنند. اگر خاک شما کمتر از 5.5 است، دولومیت، که یک نوع ماده معدنی خرد شده است را اضافه کنید. اگر بالاتر از 7.0 است، از سوزن کاج یا پیت ماس ​​استفاده کنید تا اسیدی تر شود.

.  می توانید یک تستر یا نوارهای آزمایشی را در اکثر فروشگاه باغبانی پیدا کنید.

. می توانید دولومیت را از اکثر فروشگاه های باغبانی خریداری کنید.

2-با گاوآهن یا پنجه زمین را بشکافید. سنگ های بزرگ، ریشه ها و چوب ها، گیاهان انباشته شده و سایر زباله ها را قبل ازشخم‌زدن  خاک بردارید. از ماشین یا گاوآهن برای زیر و رو کردن خاک  استفاده کنید و لایه های خاک را بالا و پایین کنید. این کار باعث می شود که مواد مغذی موجود در خاک به راحتی در دسترس گیاه قرار گیرد و به لایه بالایی خاک اجازه می دهد تا خود را تازه سازی کنند. پس غذای خودمان را پرورش دهیم.

. برای تغذیه یک خانواده 4 نفره، با استفاده از 12000 فوت مربع (1100 متر ) زمین، برای رشد سبزیجات و غلات کافی است.

نکته:

در یک قطعه زمین کوچک، می توانید به جای گاو آهن از کلنگ و بیل،  برای زراعت زمین  استفاده کنید و غذای خودمان را پرورش دهیم .

چیدن ردیف ها با بیل یا گاوآهن

3-منطقه ای را که قصد کاشت در آن را دارید مشخص کنید. از یک بیل یا گاوآهن برای ایجاد یک بستر کمی برآمده در خاک سست در یک خط در طول قطعه استفاده کنید. در مرحله بعد، یک شیار کم عمق و یک اتصال شیار در خاک ایجاد کنید. این کار را تا زمانی انجام دهید که منطقه کاشت به صورت ردیفی دیده شود.

. شما می توانید تمام ابزار های لازم را از بسیاری از فروشگاه های ابزار آلات باغبانی اجاره کنید و به راحتی غذای خودمان را پرورش دهیم .

4-دانه های خود را در شیارها در عمق مورد نیاز قرار دهید. عمق کاشت ممکن است بسته به انتخاب  گیاهان، متفاوت باشد. پشت بسته بذر خود را بررسی کنید تا با توجه به دستورالعمل های گفته شده، بهترین عمق را برای گیاه خود بیابید. با انگشتان خود یک سوراخ کوچک ایجاد کنید و در هر سوراخ 2 تا 3 دانه قرار دهید. پس غذای خودمان را پرورش دهیم.

غذای خودمان را پرورش دهیمغذای خودمان را پرورش دهیم

. گیاهانی مانند حبوبات و خربزه، کدو، خیار عمق مورد نیازشان حدود 3 / 4 اینچ (1.9 سانتی متر) و 1 اینچ (2.5 سانتی متر) است، و ذرت و سیب زمینی بهتر است در عمق  2.5 اینچ (6.4 سانتی متر) تا  3.5 اینچ (8.9 سانتی متر)  کاشته شوند.

رشد بذر ها در داخل خانه و گلدان

. همچنین می توانید بذرها را در داخل خانه در گلدان رشد دهید و بعد از جوانه زدن آنها را به  محیط بیرون انتقال دهید.

5-بذرها را با خاک بپوشانید و به آرامی روی آن را فشار دهید . این کار از خشک شدن  بذر در آفتاب جلوگیری می کند. از کف دست خود برای فشار دادن خاک روی بذر هایی که کاشته اید استفاده کنید. خاک باید کاملا روی تمام دانه ها را پوشانده باشد تا توسط حیوانات خورده نشوند. این روند را برای همه  ردیف هایی را که برای کاشت برنامه ریزی کرده اید انجام دهید. پس غذای خودمان را پرورش دهیم.

غذای خودمان را پرورش دهیم - رشد در گلدانغذای خودمان را پرورش دهیم - رشد در گلدان


قسمت 3:مدیریت و برداشت محصولات

1-در طول تابستان هر روز باغ خود را آبیاری کنید . اگر آبیاری کافی انجام نگیرد، آفتاب می تواند محصولات شما را خشک کرده و از بین ببرد. از شیلنگ باغچه یا سیستم آبپاش برای آبیاری کامل محصولات ،هر روز از اردیبهشت ماه تا شهریور استفاده کنید. اگر دمای هوا به بیش از 90 درجه فارنهایت (32 درجه سانتیگراد) رسید، محصولات خود را دو بار در روز آبیاری کنید.

. محصولات زمستانی مانند چاودار نیازی به آبیاری ندارند مگر اینکه زمستان خشکی را گذرانده باشند.

هرس علف های هرز

2-با رفت و آمد بین ردیف ها علف های هرز را هرس کنید. از آنجایی که شما این محصول را به صورت ردیفی می کارید، می توانید از منطقه مرز بین  ردیف ها عبور  کنید. هر علف هرزی را که در طول فصل رشد  جوانه می زند، با دست جدا کنید. هنگام کشیدن علف های هرز حتما ریشه آنها  را نیز بگیرید تا دوباره رشد نکند.

. کشیدن علف های هرز با دست در خاک سست یا مرطوب بسیار آسان تر است.

. سعی کنید هنگام کشیدن علف هرز، ریشه های محصول خود را از بین نبرید.

3-با حصار سیمی و اسپری های طبیعی از آفات جلوگیری کنید. اگر برگهای خورده شده را دیدید، ممکن است نشانه وجود حشرات یا حیوانات موذی باشد. از حصار سیمی برای جلوگیری از ورود حیوانات کوچک مانند موش و خرگوش استفاده کنید. وقتی حشرات را پیدا کردید آنها را بردارید و یا از یک بازدارنده طبیعی مانند روغن نعناع برای دور نگه داشتن آفات استفاده کنید. پس غذای خودمان را پرورش دهیم.

نکته:

 با ترکیب 2 قطره اسانس نعناع فلفلی و 1 گالن (3800 میلی لیتر) آب، اسپری نعناع درست کنید. برگ های محصولات خود را یک بار در روز مه پاشی کنید تا حشرات را دور نگه دارید

4-محصولات خود را زمانی که رسیده اند برداشت کنید. بسیاری از سبزیجات  باغی پس از رسیدن، برداشت می شوند و در طول فصل رشد با مراقبت مناسب به تولید ادامه می دهند.غلات اغلب زمانی برداشت می شوند که کاملاً رسیده و روی گیاه خشک شوند. از ابزار باغبانی تیز و تمیز برای چیدن یا بریدن محصولات خود استفاده کنید تا به گیاهان آسیب نرسانید

برداشت محصولاتبرداشت محصولات

محافظت از مواد غذایی

5-اگر محصولات بیش از نیاز است، از مواد غذایی خود محافظت کنید. اگر غلات پرورش داده اید، از انبارهایی استفاده کنید که محصول ذخیره شده شما را خشک و در برابر حشرات و حیوانات موذی ایمن نگه می دارد. خشک کردن، کنسرو کردن، انجماد ، بسته بندی کردن، بستر سازی و ترکیبی از آن ها بهترین روش برای نگهداری و کم کردن ضایعات است. همگی این گزینه روش مناسبی برای نگهداری مواد غذایی هستند.

محافظت از مواد غذاییمحافظت از مواد غذایی

بستر سازی

. بسترسازی روشی برای نگهداری محصولات ریشه ای مانند سیب زمینی، هویج و چغندر است. محصولات ریشه خود را در مکانی خشک و خنک روی یک بستر کاه قرار دهید.



  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.