فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

کرمهای ماده بیشترین آسیب را به درخت میرسانند در حالی که با تله فرمونی از بین نمیروند. بنابراین به جای استفاده از این تله ها، میتوانید با استفاده از دستوری که در اینجا ارائه شده، خودتان تله کرم سیب بسازید
مقابله با حشرات پیرامون گیاهان با تله های دست ساز
مقابله با حشرات پیرامون گیاهان با تله های دست ساز

معمولا حشرات و موجودات موذی زیادی در اطراف درخت و باغچه زندگی میکنند اما وجود این حشرات برایمان آزار دهنده است و از طرفی گاهی گیاهانمان نیز آنها را دوست ندارند بنابراین ترجیح میدهیم به شکل مطمئنی از دست آنها راحت شویم. در اینجا طرز ساخت تله خانگی برای حشرات را یاد میگیرید تا حشرات را پیش از تخم گذاری از بین ببرید.

1-  دستور تهیه تله حشرات

به راحتی میتوانید خودتان تله حشرات را به صورت زیر بسازید:

-         بطری پلاستیکی 2 یا 4 لیتری

-         قیف

-         سیم برای آویزان کردن تله حشرات

-         سرکه سیب (خودتان نیز میتوانید سرکه سیب درست کنید)

-         آب

-         شکر سفید (نصف فنجان به ازای هر بطری)

-    پوست موز (یک پوست موز به ازای هر بطری). پوست موزهایتان را جمع کنید و آنها را در کیسه پلاستیکی در داخل یخچال یا فریزر نگهداری کنید تا زمانی که بخواهید تله حشرات را بسازید.

بطری تله تان را تا نیمه پر از آب کنید. با استفاده از قیف نصف لیوان شکر را به هر بطری اضافه کنید. بطری را تکان دهید تا شکر در آن حل شود. یک فنجان سرکه سیب به این ترکیب اضافه کنید. پوست موز را نیز به آن اضافه کنید. سیم را به بطری ببندید و تله آماده شده را در محلی دور از خانه آویزان کنید. در صورتی که در نواحی گرمسیری زندگی میکنید، تله را در سایه آویزان کنید و در صورتی که در نواحی سردسیری زندگی میکنید تله را در آفتاب قرار دهید.

2-  دستور تهیه اسپری دافع حشرات

در یک بطری اسپری مواد زیر را ترکیب کنید:

-         دو لیوان سرکه سفید رقیق شده

-         یک تا دو لیوان آب

-         یک چهارم لیوان اسپری  

-         ده قطره روغن عصاره اسطخودوس

ریحان، اوکالیپتوس، نعنا، رزماری و ملالوکا نیز همین تاثیر را دارد و در صورت تمایل میتوانید از آنها استفاده کنید. این ترکیب برای دور کردن حشرات از حیوانات خانگی نیز بسیار موثر است.

3-  تله کرم سیب برای محافظت از درخت سیب و درختان دیگر میوه

کرم سیب دشمن اصلی سیب در حال رشد است. بسیاری از افراد از تله های فرمونی برای به تله انداختن کرم سیب استفاده میکنند و در فصل شکوفه دهی درختان، آنها را از شاخه ها آویزان میکنند که بسیار موثر است. اما این تله ها تنها کرمهای نر را جذب میکنند و به تله می اندازند. کرمهای ماده بیشترین آسیب را به درخت میرسانند در حالی که به این شیوه از بین نمیروند. بنابراین به جای استفاده از این تله ها، میتوانید با استفاده از این دستور، تله کرم سیب بسازید:

مواد لازم

-         یک بطری پلاستیکی 4 یا 5 لیتری

-         نخ

-         یک لیوان سرکه سیب

-         یک سوم لیوان مولاس تیره

-         یک هشتم قاشق چای خوری آمونیاک و مقدار کافی آب برای تهیه یک و نیم لیتر.

 

این مواد را ترکیب کنید و در داخل بطری برسید. در هر بطری را ببندید و سوراخی با قطر 5 سانتیمتر بر روی در آن ایجاد کنید. در هر درخت میوه سه تله بطری آویزان کنید. برای حداکثر کارایی به صورت دوره ای تله ها را بررسی کنید.

 

منبع

http://www.gardenvalleyhomestead.com/bugs-insect-trap-diy-homestead/

 

 



  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.