فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۵         
  

کبد یکی از مهمترین دستگاه های داخلی بدن است که به شما سلامتی، زیبایی و حتی بیماری می دهد. کبد بیش از پانصد وظیفه مهم در بدن دارد و باعث پخش نیرو به ماهیچه ها می شود.
کبد و رژیم بیماران کبدی
کبد و رژیم بیماران کبدی

کبد یکی از مهمترین دستگاه های داخلی بدن است که به شما سلامتی، زیبایی و حتی بیماری می دهد. کبد بیش از پانصد وظیفه مهم در بدن دارد و باعث پخش نیرو به ماهیچه ها می شود. ویتامین B بوجود می آورد به طوری که در تاریکی هم قدرت بینایی داشته باشیم. باعث تولید آنزیم های مختلف در بدن می شود. کبد با قلب به وسیله وریدی که در بالای آن قرار گرفته است، رابطه مستقیم دارد و اگر خون اضافی باعث اختلال در کار قلب شود، کبد فوراً مانند یک اسفنج بزرگی می شود و خون زیادی را در خود حبس می کند و فقط به اندازه کافی خون به قلب می رساند.

گاهی در خود بدن سمومی ایجاد می شود که کبد مسئول خنثی کردن این سموم است. کبد قند موجود در شیرینی جات را ذیخره می کند و گلوکز را به گلیکوژن تبدیل می کند. کبد مسئول ساخت گلبول های قرمز خون است و صفرا که برای گوارش غذا بسیار لازم و ضروری است در کبد وجود دارد و از راه مخصوصی وارد روده می شود و زمانی که غذا می خوریم، این ماده به روده می رسد و چربی را به ذرات ریز تجزیه می کند و آن را قابل هضم می نماید. یکی از دشمنان کبد ویروس ها می اشند که باعث ورم کبد می شوند. همچنین تجمع چربی در کبد باعث مختل شدن کار سلول های آن می شود و آن را متورم می کند و اگر چربی از کبد تجاوز کند و وارد خون شود باعث نابودی سلول ها و تصلب کبدی می شود و ایجاد بیماری سیروز کبدی می کند که بسیار خطرناک است و همچنین باعث ازدیاد چربی خون می شود.



کبد بزرگترین عضو دفع سموم می باشد و یعنی از ورود هر نوع مواد سمی به بدن جلوگیری کرده و بدن را در امر ایجاد سلامتی یاری می نماید. کبد هر روز با ورود مواد سمی مانند محافظت کننده های مواد غذایی، مواد مضری که در سبزیجات پرورانده شده با کود های شیمیایی به بدن انسان وارد می شود و همچنین مصرف داروها به هنگام بیماری ها و مصرف مسکن ها به هنگام درد و مواد شوینده، در صورت تغذیه ای درست و مناسب قادر خواهد بود با تمام این مواد زیاد آور و سمی مبارزه کند. علاوه بر این روزانه 1000 میلیگرم کلسترول می سازد و این امر برای این است که ویتامین D بدن تأمین شود.

اگر شما دچار سردرد شدید و میگرنی می شوید و یا احساس خستگی مفرط می کنید و یا اینکه رنگ پوستتان تیره شده است و چشمانتان شفافیت خود را از دست داده اند باید بدانید که دچار نارسایی کبد شده اید.

اگر کبد به قدر کافی مواد صفراوی نسازد، غذا در گلو ترش می شود و صبح ها دهانتان تلخ مزه می گردد. از دیگر عوارض نارسایی کبد می توان به عوارض پوستی و جوش های ناخوشایند و چاقی های بیماری زا اشاره کرد که با رژیم مناسب این بیماران سریع سلامتی خود را بدست می آورند زیرا کبد یکی از دستگاه های داخلی است که در هنگام ورود انواع میکروب ها و عفونت ها ممکن است دچار آسیب بیشتر شود، پس با خوردن سبزیجات خام و پخته و مصرف میوه ها و لبنیات، شیر کم چرب، ماست، پنیر، حبوبات آب پز یا مخلوط با غذا، انواع میوه های تازه، آب میوه، کمپوت، نان، کمی برنج و سیب زمینی آب پز، گوشت ماهی و گوشت مرغ و گوشت های قرمز در صورت آب پز بودن یا کبابی سودمند است و با استفاده از این مواد به کبد کمک کنید تا بتواند به وظیفه خود بهتر عمل کند و سلامتی شما حفظ گردد.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.