فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

در معماری و طراحی داخلی توجه به روانشناسی محیط از مهم ترین عوامل جهت طراحی می باشد، بدین معنی که فضا و محیط اطراف از چه ویژگی هایی برخوردار باشند تا انسان در محیطی که زندگی می کند، احساس آرامش کند و بازدهی و کارایی اش افزایش یابد.
تأثیر گیاهان آپارتمانی بر کنترل خشم
تأثیر گیاهان آپارتمانی بر کنترل خشم

در معماری و طراحی داخلی توجه به روانشناسی محیط از مهم ترین عوامل جهت طراحی می باشد، بدین معنی که فضا و محیط اطراف از چه ویژگی هایی برخوردار باشند تا انسان در محیطی که زندگی می کند، احساس آرامش کند و بازدهی و کارایی اش افزایش یابد. یکی از مهمترین فضاهایی که اکثر انسانها بیشترین زمانشان را در آن می گذرانند، خانه است. به همین دلیل در طراحی فضاها و عناصر به کار رفته در آن باید نهایت دقت و ظریف بینی را به خرج داد. با افزایش آپارتمان نشینی، حیاط شخصی از خانه ها حذف شدند. در گذشته، خانه ها حیاط داشت، عصرها همه دور هم جمع می شدند و حیاط را می شستند و در آن فضای دلنشین می نشستند. آن روزها آستانه ی تحمل افراد بسیار بالاتر از امروز بود. مردم بیشتر با هم ارتباط داشتند، اما بیشتر ارتباط های امروز از طریق ارتباطات مجازی صورت می گیرد. این روزها خیلی از طبیعت و گل و گیاه دور شده ایم. پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش گیاهان آپارتمانی در کنترل خشم و پرخاشگری صورت گرفته است.

خلق و خوی انسان: طبق آزمایش های صورت گرفته با افزایش نگرش مثبت نسبت به گیاهان زنده و استفاده از آنها در خانه، پرخاشگری کاهش یافته و کنترل خشم افزایش می یابد. بنابراین با توجه به رفتار مردم در گذشته که حیاط خانه شان را می شستند، عصرها دور هم جمع می شدند و در آن فضای دلنشین می نشستند، نمی توان تأثیر حیاط و سرسبزی آن را در خلق و خو و آستانه تحمل افراد نادیده گرفت.



ارتباط بصری: وجود گیاهان در فضای داخلی از مهمترین المان های دکوراسیون است و بهتر است گیاهان زنده را وارد آپارتمان کنیم. ارتباط بصری با گیاهان موجب رفاه فیزیولوژیکی، آرامش روح و برانگیخته شدن احساس شادی و مثبت اندیشی می شود و نمی توان حس سرزندگی، طراوت، تازگی و آرامشی را که با نگاه کردن به گیاهان در انسان ایجاد می شود را نادیده گرفت.

واکنش ذهنی: علاوه بر ایجاد تغییرات فیزیکی مانند آزادسازی اکسیژن و افزایش رطوبت در هوای محیط اطراف، نگهداری از گیاهان و رسیدگی به آنها، از روش های مقابله با خشم و عصبانیت است. اکثر انسان ها واکنش های مشابهی در برابر دیدن گیاهان دارند. تماشا و لذت بردن از گیاهان، زیبایی، رنگ و عطر آنها می تواند ذهنیت نامتعادل را تغییر داده و آن را به حالت عادی سوق دهد.



  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.