فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

طبق اطلاعات سال 2008 آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده ، 31 درصد زباله های آمریکایی ها در یک سال که به محل های دفن زباله ارسال می شود از محصولات کاغذی تشکیل شده است.
طرز تهیه کمپوست از کاغذ باطله
طرز تهیه کمپوست از کاغذ باطله

طبق اطلاعات سال 2008 آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده ، 31 درصد زباله های آمریکایی ها در یک سال که به محل های دفن زباله ارسال می شود از محصولات کاغذی تشکیل شده است. چه به کاهش زباله های خانگی خود علاقه مند باشید و چه بخواهید منبع ارزان کود کمپوست برای باغ خود داشته باشید ، کاغذ منبع عالی کربن برای توده کمپوست شما فراهم می کند.

برای تهیه کاغذ برای توده کمپوست خود باید وقت زیادی اختصاص دهید تا مناطقی را که ممکن است اکسیژن کم شده و منجر به تجزیه بوی بد و بی هوازی شود ، در کمپوست به حداقل برسانید.



برای توده کمپوست خود کاغذ پیدا کنید. برای خانواده ، دوستان و همکاران تجاری خود این پیام را ارسال کنید که بدنبال کاغذ هستید و باید به سرعت مجموعه بزرگی از این ماده کمپوست غنی از کربن را به خود اختصاص دهید. به دنبال روزنامه ، مقوا ، کاغذ رایانه ، حوله های کاغذی و صفحات کاغذی باشید. البته دقت کنید که از کاربرد کاغذ عکس و کاغذ بسته بندی فلزی خودداری کنید.



ابتدا کاغذها را خرد کنید. اگر خرد کن در دسترس دارید ، آنها را با استفاده از خرد کن، تکه تکه کنید یا اینکه به صورت دستی آنها را به قطعات باریکی که عرض آن بیش از 5 سانتیمتر نباشد، پاره کنید. مواد کاغذی ضخیم را با آب مرطوب کنید تا الیاف نرم شوند و خرد کردن آنها راحت تر صورت گیرد.

یک لایه کاغذ 7 تا 10 سانتیمتری را در منطقه ای به مساحت یک متر مربع از خاک با زهکشی خوب که هر روز چندین ساعت از نور مستقیم خورشید بهره مند می شود، بریزید. مواد کاغذ را با یک اسپری آب کمی در آب غوطه ور کنید، به اندازه کافی آب به آن اضافه کنید تا به اندازه یک اسفنج حجیم شده، مرطوب شود. ضایعات کربنی را با یک لایه مساوی از مواد آلی غنی ازت ، مانند برش علف های تازه ، کود گاو یا بز ، ضایعات میوه ، پوست سبزیجات و شاخ و برگ یا مواد قهوه ای پر کنید.



یک لایه تقریباً نیم سانتیمتری از کمپوست نهایی یا خاک سطحی ساده روی ضایعات نیتروژن پهن کنید تا به شروع فعالیت میکروبی در توده کمپوست کمک کند. لایه دوم ضایعات کاغذ را روی توده قرار دهید و مانند قبل آن را مرطوب کنید. یک لایه دیگر از زباله های غنی از نیتروژن اضافه کنید. لایه های متناوب کاغذ مرطوب و ضایعات نیتروژن را تکرار کنید تا اندازه توده کمپوست شما حداقل 60 سانتیمتر ارتفاع داشته باشد.



لایه های کمپوست را حداقل یک بار در هفته خوب با هم مخلوط کنید، اگر می خواهید کمپوست شما در کمتر از دو ماه آماده شود، بهتر است مرتباً آنها را زیرورو کنید. برای جابجایی و هم زدن زباله ها، از مرکز توده به سمت لبه های خارج آن و با استفاده از یک چنگک این کار صورت می گیرد. برای تعیین رطوبت مناسب توده ها باید مشتی از زباله ها را محکم در دست خود فشرده کنید، در شرایط رطوبت ایده آل، باید فقط یک یا دو قطره آب از آن چکده کند.



  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.