فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

گیاه لوپین با نام علمی Lupinus perennis دارای گل های وحشی زیبایی است که در سراسر آمریکای شمالی یافت می شود. گل های این گیاه به صورت خوشه های عمودی با گل های صورتی، بنفش یا سفید هستند.
نحوه جمع آوری بذرهای گیاه لوپین
نحوه جمع آوری بذرهای گیاه لوپین

گیاه لوپین با نام علمی Lupinus perennis دارای گل های وحشی زیبایی است که در سراسر آمریکای شمالی یافت می شود. گل های این گیاه به صورت خوشه های عمودی با گل های صورتی، بنفش یا سفید هستند. شکل گل ها و میوه ها نشان از این دارد که این گیاه جنسی از خانواده باقلا یا Fabaceae می باشد مانند لوبیا، نخود و شبدر، به همین دلیل به این گیاه باقلای مصری نیز گفته می شود.



لوپین آفتاب کامل را ترجیح می دهد و در خاک های ضعیف عملکرد خوبی دارد.

گل های این گیاه یک منبع شهد غنی برای پروانه ها، زنبورها و سایر گرده افشان ها هستند.

تکثیر این گیاه به راحتی و با بذر صورت می گیرد. شما به راحتی می توانید بذرهای لوپین را که در طبیعت رشد می کند جمع آوری کرده و در باغچه خود کشت کنید.



لوپین معمولاً در مکان های آفتابی و کمی مرطوب رشد می کند و به نظر می رسد خاک با کیفیت و مواد غذایی پایین یا سنگلاخ را نیز تحمل کرده و حتی رشد خوبی در این شرایط می تواند داشته باشد. در کنار جاده ها، در نزدیکی گودال های زهکشی یا چمنزارهای مرطوب به دنبال لوپین باشید. لوپین در بسیاری از باغ های گل خصوصی نیز پرورش داده می شود که در این صورت با اجازه باغبانان خانگی می توانید بذور ریخته شده بر روی زمین را جمع کرده و در حیاط منزل خود بکارید.



بذرهای لوپین را در پاییز برداشت کنید. بعد از کمرنگ شدن گل ها ، غلاف های بذری ظاهر می شوند که شبیه لوبیاهای سبز کرکدار هستند. غلاف دانه ها سبز است که با بالغ شدن گیاه، به آرامی قهوه ای رنگ می شوند. هنگامی که غلاف ها قهوه ای تیره، خاکستری یا سیاه هستند با تکان دادن آنها، بذور ریخته می شوند و شما می توانید آنها را برداشت کنید. غلاف هایی که ترک خورده اند احتمالاً قبلاً بذرهایشان را رها کرده اند.



با انگشتتان یا با یک قیچی غلاف ها را برداشته و درون کیسه کاغذی قرار دهید.

بالای کیسه کاغذ را تا بزنید و دانه های لوپین را در دمای اتاق نگهداری کنید تا غلاف منفجر شود یا باز شود. بسته به بلوغ غلاف، این امر ممکن است چند ساعت یا چند روز طول بکشد.



دانه های لوپین که از غلاف جدا شدند را از ته کیسه جمع کنید. بذرهای این گیاه مستطیل شکل و تا حدی صاف هستند، قطر آنها کمتر از 6 میلی متر و قهوه ای تیره است. بعضی از دانه ها ممکن است هنوز به غلاف ها بچسبند و با کشیدن انگشت در امتداد داخل غلاف لوپین می توان آنها را به آرامی آزاد کرد. غلاف های خالی را دور بریزید.

بذرهای لوپین را در کیسه کاغذی و در جای خشک و خنک نگهداری کنید تا زمانی که آماده کاشتن آنها شوید. لوپین ممکن است در پاییز یا بهار کاشته شود، اگرچه بذرهای کشت شده در بهار به یک دوره سرمادهی در یخچال نیاز دارند تا خواب بذر بشکند و به راحتی جوانه بزند.



نکته

رنگ های مختلف لوپین به راحتی با یکدیگر ترکیب می شوند، بنابراین حتی اگر فقط بذرهایی از لوپین گل بنفش جمع کنید، اگر در نزدیکی آن لوپین صورتی یا سفید وجود داشته باشد، احتمالاً با ترکیبی از رنگ های بنفش، صورتی و سفید مواجه خواهید شد.



  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.