فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

کمپوست سازی یک روش آسان و مؤثر برای تولید مواد آلی مورد نیاز برای باغ شما است. این کار علاوه بر تأمین مواد آلی مورد نیاز گیاهان، می تواند زباله های آشپزخانه و حیاط خانه شما را نیز کاهش دهد.
مدت زمان تجزیه کمپوست
مدت زمان تجزیه کمپوست

کمپوست سازی یک روش آسان و مؤثر برای تولید مواد آلی مورد نیاز برای باغ شما است. این کار علاوه بر تأمین مواد آلی مورد نیاز گیاهان، می تواند زباله های آشپزخانه و حیاط خانه شما را نیز کاهش دهد. مدت زمانی که برای تکمیل فرآیند تجزیه برای کمپوست لازم است، به عوامل مختلفی بستگی دارد. بنابراین قبل از تصمیم گیری در مورد ایجاد توده کمپوست، در مورد روش های مختلف کمپوست سازی، تحقیق کنید. عوامل مختلفی در میزان و مدت زمان تجزیه کمپوست نقش دارند که در این مقاله به اختصار به چند مورد از آنها اشاره شده است.



1- کمپوست سرد:

مدت زمان تجزیه کمپوست تا حد زیادی به تصمیم شما برای استفاده از روش کمپوست گرم یا سرد بستگی دارد. کمپوست سرد به عنوان کمپوست منفعل نیز شناخته می شود زیرا در آن چرخش هوا یا زیر و رو کردن مواد کمی وجود دارد یا اصلاً وجود ندارد. شما به سادگی یک انبوه کمپوست درست می کنید که با دخالت کم، خود به خود تجزیه می شود. تهیه کمپوست سرد باید در فضای باز انجام شود و برای اکثر حیاط خانه ها مناسب است. همچنین در مقایسه با کمپوست گرم، به حداقل تلاش نیاز دارد. با این حال، طبق اطلاعات وزارت حفاظت از منابع طبیعی وزارت کشاورزی ایالات متحده، تجزیه مواد در این روش حدود چند ماه یا حتی به اندازه یک سال طول می کشد.



2- کمپوست گرم:

كمپوست گرم روش بسیار سریع تری برای ایجاد كمپوست نهایی است. برخلاف کمپوست سرد، کمپوست گرم برای تولید گرما به یک منبع حرارتی در مرکز کمپوست و چرخش منظم آن نیاز دارد که به تجزیه مواد بسیار سریعتر از کمپوست سرد کمک می کند. طبق سرویس ترویج دانشگاه ایالتی اورگان، توده های کمپوست گرم در کمتر از هشت تا 10 هفته می توانند به خاک تبدیل شوند یا تجزیه گردند. با این وجود، نگهداری آنها سخت تر از توده های کمپوست سرد است و شما باید مراقب باشید که تعادل کاملی از مواد سبز مانند ضایعات سبزیجات و مواد قهوه ای پوسیده مانند برگ و چوب ایجاد کنید.



3- اندازه:

اندازه توده کمپوست شما نیز در سرعت تجزیه آن تأثیر دارد. اگر توده کمپوست شما خیلی کوچک باشد، ممکن است قادر به تولید گرمای کافی برای تجزیه مواد نباشد. از طرف دیگر، توده های بزرگ ممکن است اکسیژن کافی دریافت نکنند. خدمات ترویج دانشگاه ایلینوی توصیه می کند که برای دستیابی به بهترین نتیجه، توده کمپوست خود را بین 0.08 تا 0.14 متر مکعب نگه دارید. اگر در توده کمپوست شما گیاهان یا درختان بیماری وجود دارد، برای از بین بردن عوامل بیماری زا، ایجاد توده کمپوست بزرگتری لازم است.



4- سایر عوامل:

نوع مواد موجود در توده کمپوست شما نیز بر مدت زمان تبدیل شدن به خاک یا تجزیه شدن آن تأثیر می گذارد. تجزیه مقادیر زیاد مواد قهوه ای و سخت مانند ساقه و ریشه بیشتر طول می کشد، بنابراین برای سرعت بخشیدن به روند تجزیه، مواد سبز را به این توده اضافه کنید. طبق خدمات ترویج دانشگاه ایلینوی، شما همچنین می توانید یک کود ازته به میزان یک فنجان در هر 2.5 متر مربع به این توده اضافه کنید. برای نتیجه سریعتر، به منظور تشویق تجزیه باکتری ها، خرد کردن و تجزیه مواد بزرگ مانند چوب یا برگ می تواند بسیار کارآمد باشد.



  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.