فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

گل فریزیا گل هایی رنگارنگ و در صورتی که در شرایط مناسب نگهداری شود، هر سال گل دهی می کند
نگهداری از گل فریزیا در گلدان پس از گل دهی
نگهداری از گل فریزیا در گلدان پس از گل دهی

گل فریزیا یکی از اعضای خانواده زنبق است که گل هایی رنگارنگ، خوش بود و زیبا تولید می کند. گل های این گیاه رو به بالا هستند و همین مسئله آن را به یکی از ایده آل ترین گل ها برای تزیین محوطه و ایجاد منظره تبدیل کرده است.

این گیاه پیازی بومی قاره آفریقاست و به طور کلی گرما و آفتاب دوست است و در عین حال خاکی با نفوذ پذیری بالا را دوست دارد. در صورتی که فریزیا در فصل پاییز کاشته شود، می توان انتظار گل دهی در فصل بهار را داشت. در صورتی که گیاه در اواخر زمستان کاشته شود، به احتمال زیاد اواسط تابستان شاهد گل های رنگارنگ آن خواهید بود.

فریزیا به نگهداری زیادی نیاز ندارد. و در صورتی که در شرایط مناسب نگهداری شود، هر سال گل دهی می کند. برای ایجاد شرایط مناسب باید گیاه را در دوره گل دهی هر هفته آبیاری کرد. همچنین پس از گل دهی، برگ های گیاه باید حفظ شده و تا پایان فصل رشد نگه داشته شوند چرا که مسئولیت جذب نور و تأمین انرژی برای پیاز را بر عهده خواهند داشت.

پس از آن که گیاه فعالیتش کم شده و برگ هایش زرد شد، می توان آن را هرس کرد. در طول فصل زمستان که گیاه در حال استراحت است، آبیاری را باید کاهش داد. همچنین فراموش نشود برای تأمین انرژی از دست رفته گیاه پس از گل دهی و تضمین یک سال پر گل دیگر باید خاک را با کود 12-4-8 غنی سازی کرد. این کار زمانی باید انجام شود که گیاه مجددا برای سال آینده فعالیتش را آغاز می کند.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.