فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

گل نرگس از اولین گل هایی است که در بهار ظاهر می شود. برای محافظت از پیازها در برابر درجه حرارت پایین و هوای سرد زمستان، آنها باید در زیر خاک کشت کرد تا بتوان از پیاز محافظت کرد اما عمق کشت نباید آنقدر زیاد باشد که پیازها در زمان مناسب برای جوانه زدن دچار مشکل شوند.
عمق کاشت پیاز گل نرگس
عمق کاشت پیاز گل نرگس

گل نرگس از اولین گل هایی است که در بهار ظاهر می شود. برای محافظت از پیازها در برابر درجه حرارت پایین و هوای سرد زمستان، آنها باید در زیر خاک کشت کرد تا بتوان از پیاز محافظت کرد اما عمق کشت نباید آنقدر زیاد باشد که پیازها در زمان مناسب برای جوانه زدن دچار مشکل شوند. پیاز گل نرگس را وقتی که دمای خاک به اندازه کافی خنک است بکارید تا پیاز خیلی زود از بین نرود و ماندگاری آن بیشتر شود. همچنین دمای خاک باید به اندازه ای باشد که پیاز بتواند سیستم ریشه خوبی قبل از انجماد زمین ایجاد کند، به این معنی که دمای خاک زیاد سرد هم نباشد.



اندازه پیازهای گل نرگس متفاوت است. هرچه پیاز بزرگتر باشد، گران تر خواهد بود. پیازهای بزرگتر نسبت به پیازهای کوچک باید در اعماق بیشتری از زمین کاشته شوند. فاصله کافی برای کشت در بین پیازها ایجاد کنید تا فضای کافی برای رشد داشته باشند. بنا به توصیه دانشگاه Illinois Extension ، بهتر است پیازهای کوچکتر را در عمق 10 سانتیمتری و پیازهای بزرگتر را در 20 سانتیمتری خاک بکارید. علاوه بر این، پیشنهاد می شود که کشت را بر حسب یک قانون مناسب برای کاشت پیازها انجام دهید. بدین صورت که پیازها را در عمق دو تا سه برابر ارتفاعشان کشت کنید. دانشگاه ایالتی آیووا پیشنهاد می کند که پیازهای کوچکتر حدود 7 تا 10 سانتیمتر زیر زمین و پیازهای بزرگتر با عمق 15 تا 20 سانتیمتر زیر زمین کاشته شوند.



پیاز گل نرگس باید در پاییز، چند هفته قبل از اولین یخ زدگی، کاشته شود. این امر به پیازها زمان می دهد تا قبل از یخ زدن زمین، در زیر خاک مستقر شوند. بعضی از هیبریدها حساسیت بیشتری نسبت به سایرین دارند و برای سازگار شدن با محیط به زمان نیاز دارند. پیازها باید در جای خشک و خنک نگهداری شوند تا زمانی که آماده کاشتن گردند. اگر در آب و هوای شمال زندگی می کنید، پیازها باید در شهریور یا مهرماه کاشته شوند. مناطق جنوبی باید از مهر تا آبادان پیازهای خود را بکارند.





پیازهایی را انتخاب کنید که سفت و بدون لک باشند. پیازهای سالمی که در عمق مناسب کاشته شوند گل های زیبایی تولید می کنند و سریعتر تکثیر می شوند.

چندین ابزار موجود در بازار به شما کمک می کند تا پیاز گل نرگس را در عمق صحیح کاشت. دستگاه های کاشت پیاز و آگِرهایی که به مته متصل می شوند می توانند به شما کمک کنند که خاک سخت را بشکافید و پیاز را در آن کشت کنید. بالافاصله پس از کشت پیاز گل نرگس، زمان مناسب برای افزودن کود و قرار دادن یک لایه سبک مالچ بر روی خاک است. کود به رشد گیاه کمک کرده و مالچ نیز به حفظ ثبات دمای خاک کمک می کند.



پس از اینکه که پیازها به درستی کاشته شدند، باید قبل از اولین سرما مرتباً آبیاری شوند تا رشد ریشه را تشویق کرده و کیسه های هوای اطراف پیازهای گل نرگس را از بین برود. مالچ کردن همچنین به خاک کمک می کند تا رطوبت خود را حفظ کند. بنابراین استفاده از مالچ پس از کشت پیاز توصیه می شود.





  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.