فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۲/۴         
  

افوربیا لاکتی به مانند بیشتر گیاهان بیابانی نیاز زیادی به آب ندارد و ریشه های این گیاه به نسبت گیاهان دیگر نسبت به خرابی مقاومت تر است.
چطور افوربیا لاکتی را آبیاری کنیم؟
چطور افوربیا لاکتی را آبیاری کنیم؟

افوربیا لاکتی   یا افوربیا از گیاهان گوشتی است و مانند تمام آن ها در برابر گرمای محیطی طاقت زیادی دارد و به شدت آفتاب دوست است. البته بر خلاف ساقه گوشتی ، برگ های این گیاه معمولی، نازک و کوچک هستند و مدت زیادی بر روی گیاه باقی نمی مانند.

افوربیا لاکتی  به مانند بیشتر گیاهان بیابانی نیاز زیادی به آب ندارد و حتی در صورت آبیاری بیش از حد ممکن است ریشه های آن خراب شود. ولی به طور کلی می توان گفت ریشه های این گیاه به نسبت گیاهان دیگر نسبت به خرابی مقاومت تر است.

برای پرورش افوربیا لاکتی  باید آن را در خاکی با نفوذ پذیری بالا قرار داد. همچنین آبیاری نباید به اندازه ای باشد که خاک گل و شل شود. از این نظر نفوذ پذیری بالای خاک بسیار مهم است چرا که از جمع شدن آب پس از آبیاری یا باراش باران جلوگیری می کند. خاکی تقریبا شنی برای این گیاه ایده آل است.

برای بررسی میزان رطوبت خاک می توان از یک چوب یا شی فلزی یا حتی انگشت استفاده کرد. برای این کار باید وضعیت عمق 5 تا 8 سانتی متری خاک بررسی شود. زمانی که خاک در عمق 5 تا 8 سانتی متری فقط کمی مرطوب بود، می توان به آن آب داد. در این حالت خاک در عمق 15 سانتی متری نباید خشک باشد. اگر در منطقه گرمسیر زندگی نمی کنید می توانید وضعیت خاک را هفته ای یک بار بررسی کنید.

البته در تابستان و زمستان میزان آبیاری باید بیشتر باشد. در این فصول گیاه هنگام خشک شدن خاک باید آبیاری شود. آب را نزدیک به ساقه اصلی گیاه بریزید و سعی کنید خود تنه خشک بماند. به مقداری آب دهید که خاک تا عمق 15 سانتی متری کاملاً مرطوب شود. حتماً پیش از آبیاری مجدد به خاک فرصت دهید تا به خوبی رطوبتش را از دست دهد. در فصل زمستان و پاییز که تبخیر آب کاهش می یابد، فرفریون به آبیاری کمتری نیاز دارد. بنابراین در این فصل برای بررسی رطوبت خاک تنها عمق 15 سانتی متری را بررسی کنید.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.