فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

سپر فارسی تا 1.5 متر هم در عرض و هم در ارتفاع می تواند رشد کند. به همین دلیل هرس کردن سالانه آن لازم است.
چطور سپر فارسی را هرس کنیم؟
چطور سپر فارسی را هرس کنیم؟

سپر فارسی که به برگ ها و شاخه های بنفش و پر رنگ خود مشهور است، درختچه ای یک یا چند ساله و بومی مناطق آسیا و ماداگاسکار است. این گیاه شرایط نیمه سایه، مرطوب و خاکی حاصلخیر را دوست دارد و پس از رشد کامل می تواند تا ارتفاع 1.5 متر هم برسد. از نظر عرضی، این گیاه تا 1.5 متر رشد می کند و به همین دلیل معمولاً هرس کردن سالانه آن برای حفظ نظم شاخه و برگ ها و جلوه دادن به آن نیاز است.

هرس کردن سپر فارسی بهتر است در فصل سرما و زمانی که گیاه به استراحت رفت، انجام شود. بنابراین اواخر پاییز و اوایل زمستان برای این کار از همه مناسب تر است. این گیاه در مناطقی با آب و هوای گرم، یک درختچه چند ساله محسوب می شود ولی در صورتی که در مناطق سرد تر کاشته شود، تنها یک سال دوام خواهد آورد.

برای هر کردن این گیاه باید از ابزاری کاملاً تمیز استفاده کرد. بنابراین پیش از هر چیز قیچی یا چاقوی باغبانی خود را با الکل کاملاً ضد عفونی کنید تا همه جای آن به خصوص تیغه ها از وجود هر گونه میکروب و قارچ پاک شود. پس از خشک شدن قیچی باغبانی با استفاده از آن گیاه را تقریباً از یک سوم ارتفاع آن از بالا قطع کنید. این کار را همچنین در مورد تمام شاخه ها و بخش های دیگر گیاه انجام دهید. همچنین شاخه ها، برگ ها و ساقه های نازک و ضعیف را از پایه آن قطع کنید.

در نهایت فراموش نکنید که شاخ و برگ های اضافی را جمع آوری کرده و از آن محل دور کنید.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.