فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

پرورش گیاه در بستر مرتفع گزینه ایده آل پرورش گیاه در بسیاری از محیط ها از جمله اداره ها و شرکت هاست
انتخاب بستر مرتفع برای کاشت گیاه
انتخاب بستر مرتفع برای کاشت گیاه

پرورش گیاه در بستر مرتفع گزینه ایده آل پرورش گیاه در بسیاری از محیط ها از جمله اداره ها و شرکت هاست. برای انتخاب بهترین محیط و نگه‌دارنده بستر مرتفع باید به چند مسئله توجه داشت.

اولین و مهم ترین نکته آن است که ظرف نگه‌دارنده حتماً در انتهایش ساز و کاری مناسب برای تخلیه آب داشته باشد که عمدتاً شامل چند سوراخ در بخش های مختلف آن است. همچنین جنس نگه‌دارنده باید طوری باشد که حداقل چند سال دوام داشته باشد. از آن جا که بستر مرتفع معمولاً در محیط های عمومی و به عنوان بخشی از تزیین محل استفاده می شوند، ظاهر آن ها هم باید زیبا و جالب باشد. به طور مثال می توان بستری با پایه های فلزی انتخاب کرد که مقاومت بهتری در برابر عوامل مخرب محیطی داشته باشد.

نوع گیاهی که در بستر مرتفع می کارید حتماً باید با محل قرار دهی آن متناسب باشد. به طور مثال در صورتی که قرار است گیاهان خوراکی در بستر کاشته شود، آن ها را باید در محیطی بدون آفت ، مواد شیمیایی و ... پرورش داد.

اندازه بستر مرتفع نیز شاخص مهم دیگری است که باید پیش از تهیه نگه‌دارنده به آن توجه کرد. برای انتخاب اندازه که شامل طول و عرض و عمق می شود، باید در مورد نوع گیاهانی که قرار است در آن پرورش داده شود، تصمیم گیری کرد. به طور مثال در صورتی که قرار است گیاهی مانند هویج که بخش زیادی از آن در زیر خاک است، پرورش داده شود، باید عمق کافی برای نگه‌دارنده در نظر گرفته شود. گیاهانی مثل گوجه، بادمجان ، گل آفتاب گردان اگرچه ریشه های عمیقی ندارند ولی فضای بزرگ ترین برای ریشه های خود نیاز دارند. مثلاً نگه‌دارنده ای به ابعاد 25 سانتی متر عمق، 70 سانتی متر عرض و 220 سانتی متر طول برای بیشتر گیاهان، میوه ها و سبزیجات مناسب است.

البته در کنار محاسبه و در نظر گرفتن عمق بستر، باید به ارتفاع کل بستر هم توجه داشت. اگر بستر بیش از حد مرتفع باشد، نگهداری و رسیدگی به گیاهان دشوار خواهد شد و اگر ارتفاع کل آن بیش از حد کم باشد، دائماً باید در حالت نیمه نشسته یا نشسته قرار گیرید.

و در نهایت اینکه به نیازهای گیاهی که می کارید و همچنین موارد لازم دیگر برای نگهداری بستر و گیاه توجه داشته باشید. فراموش نکنید که یکی از اهداف انتخاب بستر مرتفع ساده تر کردن کار رسیدگی به گیاهان است نه سخت تر کردنش! به طور مثال ترجیح آن است که از انتخاب نگه‌دارنده هایی که به صورت سالانه نیاز به تجدید رنگ یا تعمیرات و ... نیاز دارند خود داری کنید.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.