فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

کاشت انبوه معمولاً برای کاهش لزوم رسیدگی و همچنین جلوگیری از رشد علف های هرز انجام می شود
چه گیاهانی برای کاشت انبوه مناسب اند؟
چه گیاهانی برای کاشت انبوه مناسب اند؟

یکی از راه کار هایی پوشش محوطه ای بزرگ از باغچه و زمین استفاده از استراتژی کاشت انبوه است. در این روش یک یا چند گیاه معمولاً گل دار به صورت متعدد در یک ناحیه کاشته می شوند. این کار معمولاً برای کاهش لزوم رسیدگی و همچنین جلوگیری طبیعی از رشد علف های هرز انجام می شود. با این کار همچنین شمار زیادی از انواع حشرات به باغچه جذب می شوند که می تواند مفید باشد. کاشت انبوه در مقابل کاشت تنک در ردیف های با فاصله استفاده می شود. در کاشت ردیفی معمولاً فضای سبز جلوه زیبا تری پیدا می کند هر چند حفظ این آرایش نیازمند صرف زمان بیشتر برای نگهداری هم هست.

کاشت انبوه بر خلاف نامش بدون قانون و بدون برنامه ریزی قابل انجام نیست. برای کاشت انبوه اتبدا باید محوطه ای که قرار است به این صورت پوشش داده شود مشخص گردد. سپس بر اساس تراکمی که در نظر گرفته می‌شود تعداد گیاهان مورد نیاز برای این محوطه مشخص می شود. البته نباید فراموش شود که پیش از کاشت گیاه، خاک باید آماده شود. به علاوه از آن جا که تراکم و الگوی این بخش از باغچه کاملاً انتخابی و سلیقه ای است، بهتر است ابتدا چند گیاه با همان تراکم و الگوی مورد نظر به صورت واقعی در محل کاشت کنار هم قرار داده شوند تا نتیجه نهایی بهتر قابل پیش بینی باشد. طبیعتاً مهم ترین مسئله ای که باید در نظر گرفته شود فاصله میان گیاهان با نظر گرفتن رشد احتمالی در آینده است. پس از مشخص شدن تعداد گیاهان، تراکم و احتمالاً الگوی کاشت، می توان نهال های آماده شده را در زمین قرار داده و آن ها را آبیاری کرد.

برای جلوگیری از رشد علف های هرز تا زمان پا گرفتن نهال ها، می توان از یک پوشش نازک مثل روزنامه بر روی زمین استفاده کرده و نواحی خالی را پوشاند. بر روی روزنامه ها هم می تون یک لایه مالچ قرار داد. راهکار دیگر هم استفاده از گیاهان پوششی با رشد سریع است.

تقریباً همه گیاهان را می توان به صورت انبوه کاشت. از بوته های کوچک گرفته تا علف ها و چمن ها، گل های یک ساله و چند ساله و حتی درخت های مختلف. به طور مثال یک بستر دایره ای شکل با نور زیاد می توان از مینا ، شاه پسند، زنبق و ... استفاده کرد.

برای کاشت انبوه گیاهان یک ساله می توان زنیان ، گل ستاره ای، اطلسی ، شمعدانی، بگونیا ، مریم گلی و حنا را در نظر داشت.

به طور کلی برای کاشت انبوه در یک منطقه برای تنظیم بهتر فاصله ها و همچنین ایجاد جلوه زیبا تر بهتر است از مرکز شروع به کاشت کرده و به تدریج به اطراف حرکت کنید. برای مناطقی که آفتاب کمتری دریافت می کنند می توان از گل های روشن تر یا انواع گیاه برگی و چمنی مثل هوستا و حسن یوسف استفاده کرد.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.