فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

گرانادیلاها، یک نوع از پشن فروتها (گل ساعتی ها)، با عادت رشد رونده مانند تاک هستند که طول آنها تا 15 متر نیز می رسد.
گرانادیلا (Granadilla) چیست؟
گرانادیلا (Granadilla) چیست؟

گرانادیلاها، یک نوع از پشن فروتها (گل ساعتی ها)، با عادت رشد رونده مانند تاک هستند که طول آنها تا 15 متر نیز می رسد. این گل مانند همه انواع پشن فروت ها، گل های عجیب و غریب و جذابی تولید می کند. این گیاه در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری رشد می کند زیرا تحمل سرمای زمستان را ندارد. این گیاهان رونده، میوه های خوراکی مانند خربزه تولید می کنند که دارای گوشت معطر و شیرینی هستند. میوه های گر ا نادیلا در تمام طول سال وجود دارند و فصل برداشت خاصی برای میوه ها ندارند. با مراقبت مناسب، این گیاه می تواند شاخ و برگ همیشه سبز، گل های جذاب و میوه های خوراکی را تولید کند.



وقتی شاخه های رونده این گیاه رشد می کنند، باید آنها را به روش درست هرس کرد. انگورهای گرانادیلا را با ریسمان های گیاهی پارچه ای و مخصوص هر 20 تا 25 سانتیمتر به آرامی ببندید. مسیر طبیعی شاخه های رونده تاک را دنبال کنید و به این شاخه های رونده اجازه دهید از روی یکدیگر عبور کنند.

هفته ای یک بار خاک بستر کشت انگورها را آبیاری کنید تا خاک بدون خیس شدن بیش از حد، مرطوب بماند. گرانادیلا هفته ای حدود 5/2 سانتیمتر آب نیاز دارد، اگرچه در صورت خشک شدن سریع خاک در فصل خشک ممکن است به آب بیشتری نیاز داشته باشد.



کوددهی گرانادیلاها را در اواخر زمستان یا اوایل بهار قبل از شروع رشد و رشد میوه آغاز کنید. کوددهی با کود کامل NPK به نسبت های مخلوط 6-6-6 و یا با استفاده از مقدار توصیه شده روی بسته بندی برای اندازه گیاه خود تهیه کنید. کوددهی را هر چهار تا شش هفته یکبار تکرار کنید و هرگز بیش از 30 گرم به هر بوته انگور کود ندهید.

انگورهای گرانادیلا را در اواخر زمستان وقتی رشد جدیدی ندارند و شاخه های جدیدی تولید نمی کنند، هرس کنید. شاخه های مرده را از قاعده برش دهید و جدا کنید. شاخه های رونده آسیب دیده یا ضعیف را حذف کنید به ویژه آنهایی که به جوانه نزدیکتر هستند تا علاوه جوانه های جدید و سالم اجازه رشد بهتر را داشته باشند

هنگامی که پوست میوه ها براق شد و شروع به زرد شدن در نزدیکی ساقه کرد، گرانادیلاها را برداشت کنید. میوه ها را با چاقوی تیز از شاخه برش دهید تا از آسیب دیدن گیاه جلوگیری شود.



نکته:

گرانادیلاها نور کامل خورشید و خاک های غنی از مواد غذایی و کمی اسیدی را برای بهترین رشد، ترجیح می دهند.

چهار ساعت پس از باز شدن شکوفه ها در هنگام صبح، با دست گل ها را گرده افشانی کنید تا از موفقیت میوه دهی اطمینان حاصل کنید. با استفاده از یک قلم موی نقاشی کوچک، گرده ها را از شاخ های نازک و مو مانند اطراف مرکز شکوفه برداشته و گرده ها را به مرکز گل که اندام های تولید مثل ماده در آن قرار دارد با قلم مو منتقل کنید.



  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.