فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

داشتن چند گل و بازه زمانی نسبتاً بلند فصل گل دهی سوسن یک روزه یکی از دلایل علاقه به کاشت و پرورش این گیاه است.
روش کاشت سوسن یک روزه
روش کاشت سوسن یک روزه

داشتن چند گل و بازه زمانی نسبتاً بلند فصل گل دهی سوسن یک روزه یکی از دلایل ترغیب باغبانان و علاقه مندان به گل و گیاه برای کاشت و پرورش این گیاه است. اگرچه هر گل سوسن یک روزه یا زنبق رشتی تنها به مدت یک روز باقی می ماند ولی جایگزین شدن سریع آن با یک گل دیگر باعث می شود این گیاه در طول فصل گل دهی بدون گل باقی نماند. سوسن یک روزه شرایط مختلف خاک را می تواند تحمل کند و با توجه به شرایط ایده آل رشدش، می توان آن را در فصل تابستان و پاییز بدون نگرانی در فضای آزاد نگهداری کرد. البته اگر زمان جا به جایی گیاه در فصل بهار یا پاییز باشد، احتمال موفقیت بیشتر خواهد بود.

برای کاشت سوسن یک روزه ابتدا لایه ای 5 سانتی متری از پیت ماس یا کمپوست را بر روی بستری با نفوذ پذیری بالا ایجاد کنید. محل کاشت باید به گونه ای باشد که گیاه بتواند در طول روز حداقل 6 ساعت آفتاب دریافت کند. پس از پخش کردن پیت ماس یا کمپوست ، آن را به طور کامل با خاک بستر تا عمق 20 سانتی متری مخلوط کنید.

گودال حفر شده برای کاشت گیاه باید حداقل 5 سانتی متر عمیق تر از توپ ریشه باشد. همچنین بهتر است قطر این گودال از قطر توپ ریشه بزرگ تر بوده و در صورت کاشت چندین گل، فاصله هر گودال با دیگر 45 تا 50 سانتی متر باشد. همچنین ته گودال کمی خاک قرار دهید تا حالت تپه ای شکل به خود بگیرد.

پس از آماده سازی خاک و محل کاشت، گیاه را از گلدان در آورده و ریشه ها را به آرامی از یک دیگر جدا کنید. سپس گیاه را در گودال حفر شده به شکلی قرار دهید که تاج گیاه 2-3 سانتی متر از سطح خاک پایین تر بوده و ریشه های آن در اطراف نوک برآمدگی کف گودال باشد.

گودال را با خاک پر کنید و سپس کمی آن را فشرده کنید. بلافاصله خاک را آبیاری کنید تا هم خاک چسبندگی کافی پیدا کند و هم آب مورد نیاز برای بازیابی رطوبت در اختیار گیاه قرار داده شود.

پس از اتمام کار، یک لایه 5 سانتی متری از مالچ را در اطراف پایه گیاه و بر روی خاک ایجاد کنید. گیاه را هفته ای یک یا دو بار در طول تابستان آبیاری کنید تا ریشه ها همیشه مرطوب باقی بمانند.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.