فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸         
  

برخی از گیاهان آپارتمانی دارای رشد زیادی بوده و به فضا و گلدان بزرگتری نیاز دارند.
روش نگهداری گیاهان آپارتمانی بزرگ
روش نگهداری گیاهان آپارتمانی بزرگ

برخی از گیاهان آپارتمانی دارای رشد زیادی بوده و به فضا و گلدان بزرگتری نیاز دارند.

نخل بهشتی (کنتیا):

نخل بهشتی گیاهی بزرگ برای فضای داخلی است که رشد نسبتاً کندی نیز دارد. این گیاه به نور ملایم و غیرمستقیم نیاز دارد. بهتر است آبیاری آن به طور منظم و زمانی که خاک سطحی خشک شو، صورت گیرد. بهترین خاک برای این گیاه، خاک حاصلخیز با مواد آلی زیاد و زهکش کافی است.



پرنده بهشتی (استریلیتزیا):

این گیاه از گیاهان بومی آفریقای جنوبی است و می تواند تا حدود یک متر ارتفاع داشته باشد. پرنده بهشتی به نور زیاد و غیرمستقیم احتیاج دارد. خاک مناسب برای این گیاه، مخلوطی از خاک باغچه، شن درشت یا پرلیت و کود دامی پوسیده می باشد. پرنده بهشتی به آبیاری نسبتاً زیادی نیاز دارد.



درختچه زیتون:

تنه بلند و لاغر این گیاه سبب می شود که بسیار شیک و رسمی به نظر برسد و می تواند رشد بسیار خوبی داشته باشد. بهترین مکان برای این گیاه، مکان هایی با نور زیاد و مستقیم بوده و همچنین برای رشد بهتر، خاک های قلیایی را می پسندد.



فیکوس الاستیکا:

این گیاه که به عنوان یک تصفیه کننده هوا هم شناخته می شود، تا جایی رشد می کند که تبدیل به درختی زیبا شود. از نظر نیاز نوری، به نور زیاد و غیرمستقیم نیاز دارد. همچنین خاک های سبک با زهکشی مناسب را می پسندد. بهترین میزان آبیاری برای این گیاه، آبیاری بصورت یکبار در هفته می باشد.



درخت پول ( Money tree ):

این گیاه که به عنوان نماد ثروت هم شناخته می شود، می تواند تا چند متر رشد کند. برای رشد بهتر به نور متوسط و خاک سبک با زهکشی بالا نیاز دارد. بهترین زمان آبیاری آن نیز هنگام خشک شدن سطح خاک بین دو آبیاری می باشد.



شفلرا (گیاه چتری):

یکی از زیباترین گیاهان آپارتمانی که تا 3 متر رشد می کند اما روند رشد کندی دارد، شفلرا است. این گیاه به نور متوسط و غیرمستقیم، آبیاری متوسط و خاک برگ یا خاک کود باغچه احتیاج دارد.



  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.