فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۲/۴         
  

وقتی که شما فضای کافی و مناسبی برای کاشت سبزیجات و گل ها در خاک نداشته باشید، بهترین روش استفاده از باغ کانتینرهای خانگی است.
چگونه یک باغ کانتینر درست کنیم
چگونه یک باغ کانتینر درست کنیم

وقتی که شما فضای کافی و مناسبی برای کاشت سبزیجات و گل ها در خاک نداشته باشید، بهترین روش استفاده از باغ کانتینرهای خانگی است. باغ کانتینر می تواند شامل گلدان های بزرگ برای ساخت یک باغچه کوچک سبزیجات یا گل ها باشد. زمانی که یک منطقه آفتابی کوچک در خانه یا بالکن یا حیاط داشته باشید که به اندازه کافی بزرگ باشد تا کانتینرها یا گلدان های مخصوص و یا ظروف بزرگ را در خود نگه دارد، می توانید یک باغ کانتینر درست کنید و تقریباً هر نوع سبزی یا گل را پرورش دهید. از ظروف با اندازه و شکل های مختلف استفاده کنید و گیاهان را به همان روشی که در گلدان های کوچک یا باغچه قرار می دهید در خاک کانتینر قرار دهید و منتظر بمانید تا هوا در بهار گرم شود.


مکانی را برای باغ کانتینر انتخاب کنید. بسته به نیاز نوری گیاهان، ظروف را در آفتاب کامل یا در آفتاب جزئی قرار دهید. گیاهانی که هر روز به آفتاب کامل نیاز دارند، به هشت تا 10 ساعت نور خورشید نیاز خواهند داشت. گیاهانی که نیاز به آفتاب نسبی دارند، هر روز به سه تا چهار ساعت نور خورشید نیاز دارند.



ظروف را در محلی که قرار است باغ کانتینر احداث کنید، قرار دهید و آنها را در حالی که خالی هستند مرتب کنید زیرا زمانی که آنها را با خاک پر کردید، ممکن است بسیاری از آنها برای جابجایی بسیار سنگین باشند. آنها را به سلیقه خود با یک ترتیب مناسب و زیبا قرار دهید. اگر گل یا سبزیجات بالارونده پرورش می دهید، برای حمایت از این گیاهان، در پشت این ظروف تکیه گاه های مناسب نصب کنید.



از ظروف کوچک برای پرورش چغندر، هویج، کاهو و پیازچه استفاده کنید. برای پرورش لوبیا، فلفل و گوجه گیلاسی از ظروف متوسط ​​ استفاده کنید. به همین ترتیب، از ظروف بزرگ نیز برای پرورش کلم، خیار، بادمجان، گوجه فرنگی و کدو حلوایی تابستانی استفاده کنید. ظروف را از بالا با خاک گلدان پر کنید. گل به ویژه گل های فصلی را می توانید در ظروفی با هر اندازه بکارید. بهتر است برای زیباتر شدن، گل هایی با رنگ های مختلف را در یک ظرف یا در ظروفی در کنار هم کشت کنید.



در ظروف مورد استفاده می توانید بذرهای مختلفی نیز بکارید. بهتر است قبل از کشت بذرها دستورالعمل مناسب برای هر بذر را به خوبی مطالعه کنید. این دستورالعمل ها می تواند شامل عمق کشت و فاصله بذور از یکدیگر باشد که برای هر بذر و هر گیاه متفاوت خواهد بود. بدیهی است با رعایت تمام اصول، باغچه ای زیبا و سبز و کاربردی خواهید داشت.



بلافاصله پس از پایان کاشت ، خاک را به میزان کافی آبیاری کنید. با آبیاری ظروف، هر روز خاک را مرطوب نگه دارید تا آب از سوراخ های زهکشی پایین خارج شود. ذکر این نکته ضروری است که از ظروفی استفاده کنید که دارای زهکش در انتهای خود باشند. با جوانه زنی و خروج گیاهچه ها از خاک می توانید ضعیف ترین گیاهان را انتخاب کرده و حذف کنید تا هم فضا و هم مواد غذایی کافی برای رشد گیاهان قویتر فراهم شود.



مطابق با نیاز هر گیاه می توانید مقداری کود را با آب مخلوط کرده و روی گیاهان اسپری کنید. یا اینکه از کوددهی به خاک استفاده کنید و کود را در خاک گلدان بریزید. می توانید عملیات کوددهی را هر سه هفته یکبار تکرار کنید.

در صورت تمایل می توانید حدود 2 تا 5 سانتیمتر مالچ به خاک اضافه کنید تا خاک را بپوشاند. مالچ باعث مرطوب شدن خاک و خنک نگه داشتن ریشه گیاهان خواهد شد. علاوه بر این، مالچ مانع رشد علف های هرز نیز می شود.

در مورد گل ها یا گیاهانی که شکوفه می دهند یا گل تولید می کنند می توانید به محض ضعیف شدن و کمرنگ شدن گل ها آنها را بچینید تا هم جلوه زیبایی به باغچه شما دهد و هم شرایط رشد بهتر برای گل های دیگر فراهم گردد. سبزیجات را هنگام رسیدن زمان برداشت، از طریق کشیدن یا قطع آنها از گیاهان برداشت کنید.



  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.