فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

خیار در رتبه چهارمین سبزی کشت گسترده در دنیا پس از گوجه فرنگی، پیاز و جوانه ها می باشد. خیار سرشار از آب و حاوی کالری کمی می باشد. غالباً خام خورده شده و دارای بسیاری فایده برای سلامتی انسان است.
12 فایده سلامتی و شگفت آور خیار
12 فایده سلامتی و شگفت آور خیار


مبارزه با سرطان: خیار در دارا بودن لاریسیره سینول (lariciresinol)، پینورسینول (pinoresinol) و سکوایزولاریسیرزینول (secoisolariciresinol) شناخته شده است. این سه ترکیب تاریخچه محکمی در ارتباط با کاهش خطرات انواع سرطان شامل، سرطان سینه، سرطان تخمدان، سرطان رحم و سرطان پروستات دارند. 

پف چشم ها: بعضی انسانها با چشمهای پفی از خواب برمی خیزند، که احتمالا بعلت ذخیره زیاد آب در بدنشان است. برای کاهش پف چشمها، درازکشيده و دو تکه از خیار روی چشمها برای حدود ده دقیقه قرار دهید. 

اسیدیته : قلیایی بودن مواد معدنی در آب خیار بطور موثری در تنظیم درجه اسیدیته (pH) و خنثی سازی خون کمک می کند. آب خیار همچنین آرامبخش زخم های معده و دستگاه گوارش می باشد. 

درمان خماری: جهت جلوگیری از خماری و سردرد صبحگاهی، تعدادی تکه های خیار قبل از رفتن به رختخواب بخورید. خیار حاوی میزان کافی شکر، ویتامین B و الکترولیتها برای ذخیره سازی مواد غذایی ضروری ، کاهش شدت خماری و سردرد می باشد. 

کنترل استرس: خیار شامل ویتامینهای گوناگون B شامل، ویتامین B11، B5، B7 (بیوتین) می باشد. ویتامین های گروه B در سهولت کنترل اضطراب و استرس ها شناخته شده هستند.

مراقبت ناخن: مقادیر بالای سیلیس موجود در خیار برای سلامت ناخنها موثر است. آنها ناخنهای دست و پا را سختتر و محکمتر کرده و سبب کاهش شکستگی و شکاف آنها می گردد. 

تقویت سلامت استخوانها: یک فنجان از تکه های خیار حاوی 22 درصد ارزش ویتامین K توصیه شده برای بدن می باشد. ویتامین k ممکن است نقشی در متابولیسم استخوانها با تقویت رشد آنها داشته باشد. بنابراین، مصرف کافی ویتامین K استخوانهایی محکمتر را درپی داشته و درمانهای استخوانی را به تاخیر بیندازد. 

مشکلات گوارشی: اگر شما از سوزش معده، ورم معده، و یا رفلاکس اسید به مری رنج می برید، آب خیار تازه یک درمان خانگی است که شاید دوست داشته باشید امتحان کنید. فیبر غذایی با محتوای آب بالا در خیار ، دستگاه گوارش را تمیز و به هضم غذا کمک می کند. 

مُسکن درد: فلاونوئیدها و تانن های موجود در خیار ضد التهاب، که می تواند آزاد سازی رادیکال های آزاد در بدن محدود کرده و دردهای مرتبط با آن را کاهش دهد.

از بین بردن سوزش سر معده: خیار سوزش سر معده و آفتاب سوختگی در اثر ماندن زیر آفتاب را از بین می برد. آنها همچنین غنی از مواد معدنی مفید برای پوست مانند منیزیم، پتاسیم و سیلیس هستند و در درمان های آبگرم در همه زمان ها به این دلیل استفاده می شود. 

فشار خون: خیار یکی از آن غذاهایی است که در پایین تر آوردن فشار خون بدن انسان کمک می کند. خواص مرطوب کننده خود و 4 درصد پتاسیم موجود در آن به این موضوع ارتباط دارد. 

کاهش اسید اوریک: خیار به کاهش میزان اسید اوریک در بدن کمک  می کند در نتیجه به کلیه فرصت می دهد که  کمتر فعالیت کرده و همچنین در رنج حاصل از نقرس جلوگیری بعمل می آورد. 


  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.