فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

تاریخچه نمادگرایی گیاهان در ادبیات، هنر و فرهنگ عامیانه به دوران یونان باستان باز می گردد. معانی گیاهان و گل ها پس از انتشار فرهنگ لغت زبان گل ها در سال 1809 به یکی از موضوعات رایج مطالعه تبدیل شد.
هر گیاه آپارتمانی نماد چیست؟
هر گیاه آپارتمانی نماد چیست؟

تاریخچه نمادگرایی گیاهان در ادبیات، هنر و فرهنگ عامیانه به دوران یونان باستان باز می گردد. معانی گیاهان و گل ها پس از انتشار فرهنگ لغت زبان گل ها در سال 1809 به یکی از موضوعات رایج مطالعه تبدیل شد.

بونسای؛ هماهنگی و خرد:

بونسای به معنی درخت کوتاهی است که در یک گلدان کوچک رشد می کند. در قرن پنجم، کاشت این درخت های کوتاه، سرگرمی مردان ثروتمند بود که امروزه در بسیاری از فضاهای داخلی و بالکن ها دیده می شوند.

بونسای نماد هماهنگی، خرد و آرامش بوده و برای کسانی که نیاز به تعادل بیشتری در زندگی خود دارند، گیاهی ایده آل است.


کاکتوس؛ استقامت:

در آمریکای جنوبی، کاکتوس ها در طی قرون، منبع غذا، نوشیدنی، دارو و غیره بوده اند. در مکزیک، کاکتوس تا حدی مهم است که در کنار مار و عقاب، روی پرچم ملی این کشور دیده می شود.

این گیاه نماد محافظت و استقامت بوده و برای شخصی که بسیار مصمم است یا شرایط سختی را پشت سر می گذارد، مناسب است.





فیکوس ؛ فراوانی و آرامش:

در مناطق گرمسیری، فیکوس به عنوان یک درخت مقدس در نظر گرفته می شود. این درخت در بین هندوها به "درخت جهان" معروف است. فیکوس نمایانگر فراوانی، آرامش، وحدت و موفقیت است.


دراسنا؛ خوش شانسی:

دراسنا از کلمه ای یونانی به معنای "اژدهای مار" گرفته شده است. با کمی اغراق می توان گفت که این گیاه بیش از 250 تا 350 سال قدمت دارد. دراسنا خوش شانسی و طول عمر را نشان می دهد و برای فردی که وارد فصل جدیدی از زندگی اش می شود، هدیه مناسبی است.



پتوس؛ آرزو:

پتوس نیز از کلمه ای یونانی به معنای "پیچک وار" گرفته شده و بسیار رونده است. اگر از این گیاه در منزلتان استفاده می کنید باید بدانید که پتوس نماد پشتکار و آرزو است. این گیاه برای کسانی که بطور مداوم رؤیاهای خود را دنبال می کنند بسیار مناسب است.  



  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.