فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

کشت فلفل زیر نور چراغ باعث می شود گیاهان در اوایل بهار به بهترین شکل ممکن شروع به رشد کنند. خاک بیرون از خانه اغلب برای رشد فلفل های فصل گرم، تا اوایل تابستان بسیار خنک است. شروع رشد رویشی این گیاه با چراغ های مصنوعی سبب می شود که گیاهان فلفل شما قبل از انتقال به زمین اصلی و زمین باز، قوی تر شده و زمان کافی برای بلوغ در تابستان برای آنها فراهم می شود.
پرورش فلفل زیر نور مصنوعی
پرورش فلفل زیر نور مصنوعی

کشت فلفل زیر نور چراغ باعث می شود گیاهان در اوایل بهار به بهترین شکل ممکن شروع به رشد کنند. خاک بیرون از خانه اغلب برای رشد فلفل های فصل گرم، تا اوایل تابستان بسیار خنک است. شروع رشد رویشی این گیاه با چراغ های مصنوعی سبب می شود که گیاهان فلفل شما قبل از انتقال به زمین اصلی و زمین باز، قوی تر شده و زمان کافی برای بلوغ در تابستان برای آنها فراهم می شود. گیاهان فلفل بهترین میوه را در محیط های خارج از گلخانه یا زمین اصلی تولید می کنند ، به همین دلیل می توان آنها را در تابستان و با گرما و نور مناسب پرورش داد .

گلدان های جداگانه 3 تا 5 اینچی را با مخلوط خاک گلدان پر کنید. مخلوط خاک را آبیاری کرده تا در طول رشد به طور یکنواخت مرطوب باشد.

دو عدد بذر فلفل را در هر گلدان به عمق 0.5 سانتی متر بکارید. قسمت بالای گلدان را با یک کیسه پلاستیکی بپوشانید و آن را در محیطی با دمای 16 تا 21 درجه سانتی گراد برای جوانه زنی قرار دهید. یا می توانید از تشتک ها یا زیرگلدانی های حرارتی مخصوص جوانه زنی استفاده کنید. این زیرگلدانی های مخصوص، خاک را در دمای یکنواخت لازم برای جوانه زنی موفقیت آمیز نگه می دارند.



پس از جوانه زدن بذرها ، معمولاً 14 تا 28 روز پس از کاشت، کیسه پلاستیکی را بردارید. نهال ها را زیر چراغ های رشد فلورسنت قرار دهید. قسمت بالای گیاهان تقریباً 15 سانتی متر از چراغ فاصله داشته باشد. چراغ ها را 14 تا 16 ساعت در روز، روشن بگذارید.

در صورت لزوم برای مرطوب نگه داشتن یا نمناک بودن خاک، آن را آبیاری کنید. دقت کنید که با رشد گیاهچه ها نیز همچنان باید فاصله 15 سانتی متری بین گیاهان و منبع نوری را تنظیم کنید.

وقتی فلفل ها به ارتفاع حدود 12 سانتی متر رسیدند و تقریباً شش هفته دارند، آنها را به گلدان های دائمی منتقل کنید. یک گلدان 9 تا 18 لیتری را با مخلوط خاک پر کنید. نهال فلفل را بصورت کامل و با نگه داشتن برگ و ساقه از گلدان اولیه آن جدا کرده و به همان عمقی که در گلدان اولیه نهال بود، بکارید. پس از انتقال به گلدان اصلی نیز مجدداً آبیاری کنید.


گیاهان را هفته ای یکبار با کود NPK با نسبت های 15-15-15 به صورت محلول، آبیاری کنید. زمانی که سطح 2.5 سانتی متر از خاک رویی در گلدان شروع به خشک شدن می کند، باید آبیاری صورت گیرد.

هر روز 14 تا 16 ساعت چراغ ها را روشن بگذارید. برای حفظ فاصله 15 سانتی متری گیاه و منبع نوری فلورسنت، به تنظیم ارتفاع ادامه دهید. فلفل ها را هنگام رسیدن برداشت کنید .

نکته:

می توانید به جای انتقال نهال ها به گلدان دائمی، آنها را درون جهبه های بزرگ کشت که دارای زهکش مناسب باشد کشت کرده و در مکان های کاملاً آفتابی در باغچه یا حیاط خانه خود قرار دهید.

هشدار:

فلفل هایی که در داخل خانه پرورش می یابند ممکن است میوه ندهند یا میوه های کمتری نسبت به گیاهان در فضای باز تولید کنند. تغییر مقدار مناسب نور ، آب و کود به کاهش این مسئله کمک می کند.




  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.