فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

زمان ظهور جوانه های بروکسل می تواند یک چالش برای باغبانان خانگی باشد. این نوع از کلم به یک دوره رشد طولانی نیاز دارد و باید قبل از اولین سرمازدگی جدی بالغ شود.
چگونه از جوانه های بروکسل مراقبت کنیم؟
چگونه از جوانه های بروکسل مراقبت کنیم؟

زمان ظهور جوانه های بروکسل می تواند یک چالش برای باغبانان خانگی باشد. این نوع از کلم به یک دوره رشد طولانی نیاز دارد و باید قبل از اولین سرمازدگی جدی بالغ شود. جوانه بروکسل دمای بین 15 تا 21 درجه سانتیگراد را دوست دارد و اگر خیلی گرم شود، تلخ شده و خوب سفت نمی شود .

نهال ها را در تابستان، حدود 3 ماه قبل از اولین سرمازدگی پیش بینی شده برای منطقه خود بکارید. جوانه بروکسل در صورتی که بتواند در هوای خنک پاییز بالغ شود بهترین عملکرد را دارد. اگر شرایط آب و هوایی شما برای آن زمان مناسب نیست، یک واریته مقاوم در برابر حرارت را جایگزین کنید تا در بهار بکارید و در تابستان برداشت کنید .


نهال ها را در یک منطقه محافظت شده و سایه دار بکارید. سه یا چهار هفته قبل از پیوند آنها ، کمی كمپوست به باغ خود اضافه كنید تا رطوبت را در خود نگه دارد. جوانه های بروکسل خاک های غنی از ازت و به خوبی آبیاری شده یا مرطوب را می پسندند. نهال ها را در آفتاب یا کمی سایه با فاصله 60 تا 90 سانتیمتر بکارید .



برای مرطوب نگه داشتن خاک، آبیاری باید بصورت مرتب انجام شود اما دقت کنید که آبیاری بیش از اندازه صورت نگیرد و آب اضافی پای گیاهان باقی نماند. حدود هر 20 روز یک بار کود غنی از ازت استفاده کنید. هر هفته 3 یا 4 برگ پایین را برای کمک به رشد گیاه بچینید و حدود 20 روز قبل از برداشت ، قسمت بالایی آن را قطع کنید تا جوانه بزند .



جوانه ها را وقتی سفت شدند و به عرض بین 2 تا 5 سانتیمتر رسیدند، برداشت کنید. جوانه هایی که در انتها هستند جزو اولین جوانه هایی می باشند که چیده می شوند. جوانه ها را یکباره بکَنید و یا با استفاده از چاقو آنها را از ساقه جدا کنید .



از گیاهان جوانه دار بروکسل مراقبت کنید:

فاصله کشت گیاهان جوانه دار بروکسل از هم حدود 30 سانتیمتر روی ردیف و حدود 60 سانتیمتر بین ردیف می باشد. گیاهان را در محلی با زهکشی مناسب و در محلی که روزانه شش ساعت نور خورشید دریافت می کند، پرورش دهید. جوانه ها را تقریباً یک بار در هفته یا اغلب به میزان کافی آبیاری کنید تا 15 سانتیمتر بالای خاک مرطوب بماند و تا عمق بیش از 3 سانتیمتر خشک نشود. کوددهی بروکسل را چهار هفته پس از انتقال آنها به باغ و 10 هفته بعد از انتقال انجام دهید. بعد از کوددهی بهتر است آبیاری صورت گیرد تا مواد مغذی به داخل خاک نفوذ کنند. اگر بیماری های قارچی جوانه ها را آلوده می کنند ، با استفاده از دستورالعمل های قارچکش های مناسب برای گیاهان خوراکی، بیماری ها را از بین ببرید. وقتی بیشتر جوانه ها به اندازه کامل رسیدند ، کل ساقه حاوی جوانه ها را از گیاه جدا کنید و سپس تک تک جوانه ها را از ساقه بشکنید .



هشدار

جوانه های بروکسل ریشه های کم عمق و حساسی دارند ، بنابراین هنگام کاشت و نیز هنگام حذف علف های هرز مراقب باشید .



  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.