فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۸         
  

شاید نگهداری از گیاهان آویز سخت به نظر برسد، اما بهتر است قبل از هر چیزی درباره میزان نور و آبیاری مورد نیاز آن مطالعه کنید. پنجره آفتابگیر برای گیاهانی که به نور نیاز دارند مناسب است، اما بسیاری از گیاهان این لیست در نور کم هم زنده می مانند. هرکاری که می کنید اول مطمئن شوید که گلدان زهکشی دارد تا بیش از حد آبیاری نشود.
گیاهان آپارتمانی آویزی
گیاهان آپارتمانی آویزی

فیلودندرون اسکاندنس:

جزو گیاهان آویزی آپارتمانی است که با پتوس اشتباه گرفته می شود. برگ های فیلودندرون اسکاندنس به شکل قلب است و سطح براقی دارد. این گیاه در نور و آبیاری کم رشد خوبی دارد. اگر در نگهداری از گل و گیاهان آپارتمانی مبتدی هستید این گیاه آویز برای شما پیشنهاد می شود. فیلودندرون همانند پتوس جزو گیاهان تصفیه کننده هواست.



گیاه پرسیاوش:

پرسیاوش یا گیاه پرسیاوشان گیاهی با بافت ظریف است که برگ های کوچکی دارد. این گیاه را نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید مگر اینکه نور صبح یا غروب به آن بتابد. پرسیاوش جزو گیاهان آویزی آپارتمانی است که باید هوای اطرافش را مرطوب نگه دارید، در نتیجه آن را نزدیک بخاری یا شوفاژ آویزان نکنید. در فصول گرم و خشک نیز غبارپاشی را فراموش نکنید.




ساکولنت غوره ای:

ساکولنت غوره ای از گیاهانی است که بهترین روش قرارگیری آن در گلدان بصورت آویزان است. برگ ها به شکل غره و آبدار است که آب را در خود ذخیره می کند تا در شرایط خشکی دوام بیاورد. ساکولنت غوره ای را زیاد آبیاری نکنید و نور کافی و چندین ساعت نور مستقیم برای رشد این گیاه لازم است. ساکولنت غوره ای گیاهی سمی است در نتیجه آویزان کردن گلدانش آن را از دسترس حیوانات و کودکان دور نگه می دارد.




پپرومیا برگ قاشقی:

یکی از گیاهان آپارتمانی که می توانید بصورت آویز آن را نگهداری کنید، گیاه پپرومیا برگ قاشقی است. با اینکه پپرومیا برگ قاشقی مانند گیاهان آویز دیگر به شکل رونده و ساقه های بلند رشد نمی کند، ولی گلدان پرپشت آن بصورت آویزان فضای جالبی را در دکوراسیون شما ایجاد می کند. مراقبت کمی احتیاج دارد و نور متوسطی برایش کافی است. پپرومیا رطوبت را دوست دارد. شاید فضای آشپزخانه برای آویزان کردن این گیاه زیبا مناسب باشد.




سرخس برگ شمشیری:

سرخس برگ شمشیری علاقه زیادی به رطوبت دارد و در جای خنک بهتر رشد می کند. این گیاه نور مستقیم را دوست ندارد، در نتیجه اگر به دنبال فضا برای آویزان کردن آن هستید، فضایی با نور کافی ولی غیرمستقیم را برایش تهیه کنید. البته این گیاه در فضاهایی از خانه که نور به آن نمی رسد نیز به خوبی رشد می کند. توجه کنید که برای آویزان کردن، آن را خیلی نزدیک سقف قرار ندهید تا هوا به خوبی در بین برگ های آن جریان داشته باشد.




کالیسیا:

کالیسیا که به آن عروس چمن و برگ بیدی مینیاتوری نیز می گویند، یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی آویزی با رشد رونده است. انواع سبز و صورتی این گیاه موجود است که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند. با نگهداری کالیسیا در یک گلدان آویز می توانید جلوه گیاه را چندین برابر کنید.






  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.